Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Stellaris - poradnik do gry

Stellaris - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Grupy interesu | Zarządzanie w Stellaris poradnik Stellaris

Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019

Na tej stronie poradnika do gry Stellaris zamieściliśmy najważniejsze informacje na temat różnych grup interesów i o tym jak można wywierać wpływ na frakcje.

Frakcje

Bez względu na to jak bardzo będziesz starał się utrzymać swoje populacje lojalne to po krótkim czasie pojawią się rozłamy. Dostęp do zakładki frakcje uzyskasz poprzez panel imperium. Znajdziesz tutaj wszystkie dostępne rozłamy społeczeństwa wraz z informacją co stało się powodem do zachowań separatystycznych.

1 - Grupy interesu | Zarządzanie w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

1. Tutaj możesz zauważyć pasek postępu rosnącego poparcia dla frakcji. Z chwilą osiągnięcia pełnego poparcia do frakcji przyłączy się wskazana obok paska liczba populacji w imperium.

Uwagi: Pasek poparcia dla frakcji będzie widoczny w ramach indeksu w zakładce frakcje. Możesz tam na bieżąco kontrolować jego status żeby nie umknął twojej uwadze. W ramach panelu możesz też sprawdzić w którym układzie stacjonuje buntownicza frakcja.

2. Żądania frakcji, które pozwolą jej na zaprzestanie krytykowania twojej polityki. W większości planety lub sektory domagają się niezależności lub niepodległości. Frakcje, które wchodziły w skład innego państwa najczęściej żądają żebyś przywrócił je do macierzystego imperium.

Uwagi: Jeśli zgodzisz się na żądania frakcji to zazwyczaj nowo powstałe państwa lub sektory będą twoim wasalem, aczkolwiek nie będziesz już miał nad nimi bezpośredniej kontroli. Lepiej zapobiegać takim zachowaniom szczególnie w sektorach. Zlokalizuj źródło frakcji i wyłącz planetę z sektora. To powinno jednocześnie ograniczyć żądania do mniejszego skrawka galaktyki a tobie pozwoli na dokładniejszą kontrolę nad ich poczynaniami.

3. W tej części zakładki zobaczysz jakich zachowań możesz spodziewać się po członkach frakcji w zależności od udzielonego jej poparcia.

Uwagi: Negatywne działania związane z rosnącym poparciem w większości przypadków ograniczą się do niszczenia budynków, które zbudowano na slotach zamieszkiwanych przez członków frakcji. Jeśli poparcie będzie maksymalne to musisz liczyć się z działaniami zbrojnymi.

4. Tutaj zobaczysz ile populacji wchodzi aktualnie w skład frakcji buntowników. Dodatkowo możesz skorzystać z opcji specjalnych, które zniwelują działania frakcji.

Uwagi: W ramach tego okna łatwo możesz określić rozmiary zagrożenia. Jeśli maksymalne poparcie opiera się na dziesięciu populacjach z dwustu to nie jest to poważne zagrożenie dla twoich rządów. Jeśli procentowy udział umocnionej frakcji jest zbyt duży to musisz przedsięwziąć wszystkie możliwe działania, żeby ograniczyć jej wpływy.

Wywieranie wpływu na frakcje

Spełnienie żądań

Oznacza natychmiastowe oddanie określonej części galaktyki pod kontrolę frakcji.

Uwagi: Możesz na próbę wybrać tą opcję, żeby zobaczyć jakie będą skutki. Pewne jest to, że nie możesz bez walki oddać części swojego imperium w którą zainwestowałeś dużo czasu i zasobów. Nawet jeśli nowy twór będzie twoim wasalem to nie wynagrodzi ci pracy włożonej w rozwój planety lub sektora.

Prześladowanie mediów

Ogranicza dostęp do buntowniczej pasy co wpływa na spadek poparcia dla frakcji.

Koszt: 400 Kredytów energetycznych + 50 Punktów wpływu

Uwagi: Najlepsze z możliwych rozwiązań w ograniczaniu wpływów frakcji. Przy niskim koszcie punktów wypływu możesz ograniczać siłę frakcji o 10% przy jednym użyciu. Dzięki niskim kosztom wpływu możesz sobie na to często pozwolić o ile masz dobrze zaopatrzone elektrownie.

Zastraszenie przywódców

Natychmiastowy spadek poparcia dla frakcji o 10%.

Koszt: 200 Kredytów energetycznych + 200 Punktów wpływu

Uwagi: Kosztowne ale równie skuteczne rozwiązanie co prześladowanie mediów. Możesz się na nie zdecydować jedynie jeśli bardzo zależy ci na kredytach energetycznych a masz ich spory deficyt. Jedna z nieprzemyślanych przez twórców gry opcji. Biorąc pod uwagę koszt w punktach wpływu są bardzo małe szanse, że wybór tego rozwiązania będzie miał sens.