Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Stellaris - poradnik do gry

Stellaris - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Handel | Dyplomacja w Stellaris poradnik Stellaris

Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019

Na tej stronie poradnika do gry Stellaris zamieściliśmy zestaw najważniejszych informacji oraz podpowiedzi na temat handlowania z innymi frakcjami w ramach działań dyplomatycznych.

Wraz z wyborem wymiany handlowej poprzedni panel zostanie zastąpiony panelem handlu - Handel | Dyplomacja w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Wraz z wyborem wymiany handlowej poprzedni panel zostanie zastąpiony panelem handlu. Za jego pośrednictwem możesz złożyć propozycje wymiany barterowej lub zapłacić za określone dobra i przywileje. Panel po lewej stronie ekranu [1] to dobra, które możesz zaproponować. Panel po prawej stronie [2] to wszystkie dobra jakie możesz wynegocjować od innego imperium.

Pośrodku ekranu znajduje się miernik [3] oznaczający szansę na przyjęcie oferty. Żeby przeciwne imperium rozważyło twoją propozycję miernik musi wskazywać na liczbę dodatnią, która będzie oznaczona zielonym kolorem. Wartość miernika będzie się zmieniać w zależności od złożonych propozycji i ich wagi. Początkowa wartość generowana jest w oparciu o opinię innych nacji o twojej. Im opinia jest wyższa tym mniejsze koszty poniesiesz, żeby osiągnąć swoje cele. Pod miernikiem znajdziesz suwak, którym będziesz mógł określić czas trwania umowy w latach.

W pozostałych panelach [4][5] będą pojawiać się konkretne propozycje wymiany w zależności od tego co będziesz próbował uzyskać i co zaproponujesz w zamian. W centralnym punkcie interfejsu znajdziesz przyciski umożliwiające wysłanie oferty bądź anulujące ją.

Liczba dóbr którymi możesz się wymieniać jest zależna od rozwiniętych technologii i niepodległości imperium. Nacje, które są wasalami mają ograniczone możliwości wymiany i działań dyplomatycznych.

Poniżej znajdziesz listę dóbr, które podlegają wymianie.

Kredyty energetyczne i minerały

Kredyty energetyczne i minerały możesz wymienić jako zapłatę za określone przywileje. Możesz tego dokonać na dwa sposoby:

Szybkie wysłanie to jednorazowy przekaz surowca zaraz po dokonaniu transakcji. Możesz określić dokładną ilość surowca, którą prześlesz przeciwnej nacji.

Miesięczna wysyłka to comiesięczny wydatek w postaci określonej ilości surowca na rzecz imperium z którym masz zawartą umowę. Kredyty będą przekazywane automatycznie w każdym miesiącu trwania umowy.

Uwagi: Jeśli dysponujesz dużymi przychodami z tytułu kredytów energetycznych możesz pozwolić sobie na jednorazową lub miesięczną wysyłkę sporej ilości surowca. Pamiętaj tylko, żeby koszt comiesięcznej wysyłki nie przekraczał połowy generowanego przychodu z tytułu energii. Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na zbyt wysokie koszty to możesz łatwo zablokować sobie możliwość kolonizacji czy utrzymywania większej armii. Minerały raczej wymieniaj ostrożnie. Wydobycie minerałów wiąże się ze sporymi kosztami energetycznymi a przekazując je przeciwnikowi poprawiasz znacznie jego gospodarkę.

Zasoby strategiczne

W ramach wymiany możesz przekazać określone ilości surowców strategicznych. Jest to bardzo duża karta przetargowa i ma znaczący wpływ na powodzenie transakcji. Szczególną wartość będą miały zasoby którymi nie dysponuje przeciwne imperium.

Uwagi: Zasoby strategiczne mają bardzo małe zasoby dlatego lepiej zachować je dla siebie i samemu je wykorzystywać. Znalezienie zasobów strategicznych trwa dłuższy czas przez co zmniejszasz przeciwnikowi koszty wydobycia i badań technologicznych.

Przeniesienie układu

Jeśli inne imperium dysponuje zasobami na których bardzo ci zależy możesz przekazać pod ich panowanie jedną ze skolonizowanych przez ciebie planet. Układ automatycznie zostanie włączony do przeciwnego terytorium a ty stracisz przychody generowane przez planetę. Nie masz możliwości wymiany za planetę macierzystą.

Uwagi: Ostateczne rozwiązanie. Kolonizacja planety i rozbudowanie jej infrastruktury to duży wydatek i długotrwały proces. Lepiej jest nie oddawać planety, którą potem trzeba będzie odebrać z rąk przeciwnika tym bardziej, że jest zasiedlona przez twoją populację wiodącą.

Dostęp graniczny

Za pośrednictwem wymiany handlowej możesz zaproponować lub uzyskać dostęp do przestrzeni, która jest pod wpływem innego imperium.

Dostęp cywilny - statki badawcze mogą poruszać się po obcym terytorium w celu zbadania układów pod kątem surowców i planet nadających się do zamieszkania.

Dostęp wojskowy - statki wskazanej nacji mogą poruszać się po terytorium innego imperium bez wzbudzania agresji.

Dostęp do stacji - pozwala budować na obcym terytorium stacje wojskowe i tunele czasoprzestrzenne.

Uwagi: Najlepiej nie oferować dostępu do własnego terytorium innym cywilizacjom, szczególnie jeśli rozważasz wpuszczenie wrogich statków na swoje terytorium. Dostęp do stacji jest swoistym przygotowaniem do inwazji po wygaśnięciu traktatów więc możesz sam zabiegać o dostęp tego typu wobec innych nacji, ale nie pozwalaj przeciwnikowi na budowanie infrastruktury we granicach twojej strefy wpływów.

Informacje

Masz możliwość uzyskania i udostępnienia informacji związanych ze zbadanymi przez ciebie układami.

Mapy gwiezdne to pełne dane dotyczące surowców i planet możliwych do zamieszkania.

Aktywne połączenie czujników pozawala przeciwnikowi na dokładną lokalizację twoich zamieszkanych planet, stacji badawczych, stacji górniczych i reszty infrastruktury imperium.

Uwagi: W tym wypadku możesz przekazać informacje dotyczące położenia surowców ale nie udzielaj szczegółowych informacji dotyczących położenia swoich budynków, żeby przeciwnik nie miał łatwiejszego zadania w czasie inwazji. Mapami gwiezdnymi wymieniaj się z imperiami zaufanymi w pewnym stopniu i tylko w przypadku gdy te imperia zaproponują to samo a nawet próbuj wynegocjować dodatkowe korzyści.

Pakt o nieagresji

Na czas trwania umowy nie można wypowiedzieć wojny stronie, której to zagwarantowałeś.

Uwagi: Pamiętaj, że pakt o nieagresji całkowicie blokuje działania wojskowe dla tej strony, która oferuje takie gwarancje. Nie wykonuj takich działań wobec imperiów, które planujesz podbić i zawsze staraj się uzyskać takie gwarancje od sąsiednich mocarstw. Zwracaj uwagę na czas trwania umowy i jeśli musisz czymś przekupić inne imperia, które są mocno od ciebie oddalone to możesz się na to zdecydować.

Gwarancja niepodległości

Zobowiązanie w ramach którego strona, która je oferuje będzie musiała przyłączyć się do wojny i wesprzeć imperium, któremu udzieliła gwarancji.

Uwagi: Lokalne sojusze mogą pozwolić ci na kontrolowanie silniejszych imperiów. Przy pomocy sojusznika możesz najechać ich układy i zająć je. Dzięki temu nie będziesz bezpośrednio graniczył z silniejszym imperium a twój sojusznik będzie pewnego rodzaju granicą pomiędzy wami. Na skutek wojny możesz znacznie osłabić siły innych imperiów i potem zająć je. Wtedy pozostanie już tylko wykończenie wcześniejszego sojusznika i zajmujesz dwa imperia jednocześnie.

Umowa migracyjna

Pozwala na migrację populacji pomiędzy dwoma imperiami. Żeby była możliwa musisz zmienić jedną z decyzji politycznych, która za to odpowiada.

Uwagi: Zanim zgodzisz się na migrację musisz dokładnie sprawdzić jakie cechy ma populacja, która zamieszkuje inne imperium. Jeśli jej cechy będą ci odpowiadały możesz zgodzić się na politykę migracyjną co pozwoli na uzyskanie dodatkowych modyfikatorów wynikających z nowej populacji.

Porozumienie badawcze

W ramach tego porozumienia w określonym czasie przeciwnik uzyskuje 25% zniżki na badania, które drugie z imperiów ma już zakończone. Po najechaniu kursorem na opcję porozumienia wyświetli się okno informujące o liczbie technologii w poszczególnych dziedzinach, które drugie imperium może uzyskać.

Uwagi: Żadne z imperiów dobrowolnie się na to nie zgodzi i ty również nie powinieneś udostępniać swoich zdobyczy technologicznych. Twoim zadaniem jest podbój całej galaktyki więc nie ma sensu, żebyś utrudniał sobie to zadanie i niwelował przewagę technologiczną pomiędzy waszymi nacjami.