Uzbrojenie | Flota w Stellaris poradnik Stellaris
Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019
W tej części rozdziału o flotach w Stellaris znajdziesz szczegółowe informacje o każdym typie uzbrojenia odstępnym w grze. Pamiętaj, że niektóre rozwiązania działają lepiej niż inne a statystyki każdej broni musisz szczegółowo przeanalizować i podjąć decyzję o zastosowaniu odpowiedniego rozwiązania. Każdy typ uzbrojenia odpowiada innemu modelowi rozgrywki i chwilę potrwa zanim znajdziesz odpowiednie dla siebie rozwiązanie.
Kinetyczne
Działa
Działo Elektormagnetyczne
Koszt | Obrażenia | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 2,5 Koszt: 2,5 | Uszkodzenia: 3-15 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 1,82 | Dokładność: 76% Zasięg: 20 |
Średnia | Zużycie energii: 5 Koszt: 5 | Uszkodzenia: 6-31 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 3.55 | Dokładność: 72% Zasięg: 30 |
Duża | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 16-66 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 7,32 | Dokładność: 67% Zasięg: 40 |
Działo Zwojowe
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 5 Koszt: 5 | Uszkodzenia: 4-17 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 2,12 | Dokładność: 76% Zasięg: 20 |
Średnia | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 8-36 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 4,22 | Dokładność: 72% Zasięg: 30 |
Duża | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 21-74 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 8,48 | Dokładność: 67% Zasięg: 40 |
Działo Kinetyczne
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 7,5 Koszt: 7,5 | Uszkodzenia: 5-19 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 2,43 | Dokładność: 76% Zasięg: 20 |
Średnia | Zużycie energii: 15 Koszt: 15 | Uszkodzenia: 11-39 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 4,79 | Dokładność: 72% Zasięg: 30 |
Duża | Zużycie energii: 30 Koszt: 30 | Uszkodzenia: 25-84 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 9,73 | Dokładność: 67% Zasięg: 40 |
Zaawansowane Działo Kinetyczne
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 6-21 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 2,73 | Dokładność: 76% Zasięg: 20 |
Średnia | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 13-44 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 5,47 | Dokładność: 72% Zasięg: 30 |
Duża | Zużycie energii: 40 Koszt: 40 | Uszkodzenia: 30-92 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 10,89 | Dokładność: 67% Zasięg: 40 |
Działo Gaussa
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 12,5 Koszt: 12,5 | Uszkodzenia: 7-23 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 3,04 | Dokładność: 76% Zasięg: 20 |
Średnia | Zużycie energii: 25 Koszt: 25 | Uszkodzenia: 15-46 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 5,85 | Dokładność: 72% Zasięg: 30 |
Duża | Zużycie energii: 50 Koszt: 50 | Uszkodzenia: 36-99 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 12,06 | Dokładność: 67% Zasięg: 40 |
Komentarz: Podstawowe wyposażenie wśród broni kinetycznej. Całkiem duże obrażenia szczególnie przy większych typach broni. Kolejne typy uzbrojenia są dostępne wraz z rozwojem technologii. Warto zwrócić uwagę na krótki czas odnawiania co znacznie wpływa na szybkość niszczenia osłon. Jedynym mankamentem jest mały zasięg i celność, więc wyposażenie typowo na właściwą inicjację.
Działka automatyczne
Działko automatyczne
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 5 Koszt: 5 | Uszkodzenia: 3-15 Odnawianie: 3,15 Średnie obr. dzienne: 2,34 | Dokładność: 82% Zasięg: 10 |
Średnia | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 6-31 Odnawianie: 3,15 Średnie obr. dzienne: 4,69 | Dokładność: 80% Zasięg: 20 |
Duża | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 16-66 Odnawianie: 3,15 Średnie obr. dzienne: 9,76 | Dokładność: 75% Zasięg: 30 |
Działko automatyczne Rozpruwacz
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 7,5 Koszt: 7,5 | Uszkodzenia: 4-17 Odnawianie: 3,15 Średnie obr. dzienne: 2,73 | Dokładność: 82% Zasięg: 10 |
Średnia | Zużycie energii: 15 Koszt: 15 | Uszkodzenia: 8-36 Odnawianie: 3,15 Średnie obr. dzienne: 5,58 | Dokładność: 80% Zasięg: 20 |
Duża | Zużycie energii: 30 Koszt: 30 | Uszkodzenia: 21-74 Odnawianie: 3,15 Średnie obr. dzienne: 11,30 | Dokładność: 75% Zasięg: 30 |
Działko automatyczne Huragan
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 5-19 Odnawianie: 3,15 Średnie obr. dzienne: 3,12 | Dokładność: 82% Zasięg: 10 |
Średnia | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 11-39 Odnawianie: 3,15 Średnie obr. dzienne: 6,34 | Dokładność: 80% Zasięg: 20 |
Duża | Zużycie energii: 40 Koszt: 40 | Uszkodzenia: 25-84 Odnawianie: 3,15 Średnie obr. dzienne: 12,97 | Dokładność: 75% Zasięg: 30 |
Komentarz: Działka automatyczne charakteryzują się krótszym czasem odnowienia w porównaniu ze standardowymi działami kinetycznymi. Mają mniejsze obrażenia podstawowe ale dzięki szybszym atakom osiągają wyższą średnią obrażeń dziennych. Warto zauważyć, że przy większych wariantach zużywa zdecydowanie mniej energii niż inne uzbrojenie kinetyczne.
Baterie kinetyczne
Bateria kinetyczna
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 100 Koszt: 100 | Uszkodzenia: 106-218 Odnawianie: 8,00 Średnie obr. dzienne: 14,17 | Dokładność: 70% Zasięg: 60 |
Artyleria kinetyczna
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 120 Koszt: 120 | Uszkodzenia: 121-239 Odnawianie: 8 Średnie obr. dzienne: 15,75 | Dokładność: 70% Zasięg: 60 |
Komentarz: Uzbrojenie przygotowane do ataku frontalnego. Dzięki dużej skuteczności na większych dystansach działa dobrze podczas inicjacji. Ważny jest bardzo wysoki koszt energetyczny i ekstremalnie długi czas ładowania broni. Mimo wszystko dzięki dużym obrażeniom podstawowym broń zachowuje całkiem przyzwoitą średnią obrażeń dziennie.
Energetyczne
Lasery
Czerwony laser
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 2,5 Koszt: 2,5 | Uszkodzenia: 5-10 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 1,64 | Dokładność: 82% Zasięg: 15 |
Średnia | Zużycie energii: 5 Koszt: 5 | Uszkodzenia: 13-18 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 3,30 | Dokładność: 80% Zasięg: 25 |
Duża | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 25-41 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 6,60 | Dokładność: 75% Zasięg: 35 |
Niebieski laser
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 5 Koszt: 5 | Uszkodzenia: 6-12 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 1,96 | Dokładność: 82% Zasięg: 15 |
Średnia | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 15-22 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 3,94 | Dokładność: 80% Zasięg: 25 |
Duża | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 32-47 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 7,89 | Dokładność: 75% Zasięg: 35 |
Laser ultrafioletowy
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 7,5 Koszt: 7,5 | Uszkodzenia: 8-13 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 2,29 | Dokładność: 82% Zasięg: 15 |
Średnia | Zużycie energii: 15 Koszt: 15 | Uszkodzenia: 16-27 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 4,58 | Dokładność: 80% Zasięg: 25 |
Duża | Zużycie energii: 30 Koszt: 30 | Uszkodzenia: 35-57 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 9,19 | Dokładność: 75% Zasięg: 35 |
Laser rentgenowski
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 9-15 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 2,62 | Dokładność: 82% Zasięg: 15 |
Średnia | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 18-31 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 5,22 | Dokładność: 80% Zasięg: 25 |
Duża | Zużycie energii: 40 Koszt: 40 | Uszkodzenia: 39-66 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 10,50 | Dokładność: 75% Zasięg: 35 |
Laser gamma
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 12,5 Koszt: 12,5 | Uszkodzenia: 11-16 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 2,95 | Dokładność: 82% Zasięg: 15 |
Średnia | Zużycie energii: 25 Koszt: 25 | Uszkodzenia: 19-36 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 5,86 | Dokładność: 80% Zasięg: 25 |
Duża | Zużycie energii: 50 Koszt: 50 | Uszkodzenia: 42-76 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 11,79 | Dokładność: 75% Zasięg: 35 |
Komentarz: Podstawowe, wielostopniowe uzbrojenie energetyczne. Podobny czas ładowania i zasięg jak w przypadku broni kinetycznej. Laser ma minimalnie mniejszy zasięg ale zdecydowanie większą skuteczność ataku. Warto kumulować obrażenia poprzez wykorzystanie uzbrojenia w różnych sekcjach statku.
Lance
Lanca cząstek
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 100 Koszt: 100 | Uszkodzenia: 74-213 Odnawianie: 8,85 Średnie obr. dzienne: 14,59 | Dokładność: 90% Zasięg: 60 |
Lanca tachniowa
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 120 Koszt: 120 | Uszkodzenia: 85-232 Odnawianie: 8,85 Średnie obr. dzienne: 16,11 | Dokładność: 90% Zasięg: 60 |
Komentarz: Bardzo duże obrażenia, zasięg i skuteczność. Broń prawie idealna, jeśli nie liczyć faktu, że długi czas przeładowania czyni ją skuteczną jedynie wobec fortec i pancerników. Bardzo duże koszty energii i możliwość umiejscowienia broni tylko w dużych gniazdach sprawiają, że większość krążowników musi mieć duże gniazdo na broń w sekcji frontalnej.
Miotacze
Miotacz plazmy
? | Koszt | Statystyki | Celność |
Mała | Zużycie energii: 7,5 Koszt: 7,5 | Uszkodzenia: 8-14 Odnawianie: 4,35 Średnie obr. dzienne: 2,07 | Dokładność: 82% Zasięg: 20 |
Średnia | Zużycie energii: 15 Koszt: 15 | Uszkodzenia: 18-27 Odnawianie: 4,35 Średnie obr. dzienne: 4,13 | Dokładność: 80% Zasięg: 30 |
Duża | Zużycie energii: 30 Koszt: 30 | Uszkodzenia: 35-61 Odnawianie: 4,35 Średnie obr. dzienne: 8,27 | Dokładność: 75% Zasięg: 40 |
Akcelerator plazmy
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 9-17 Odnawianie: 4,35 Średnie obr. dzienne: 2,45 | Dokładność: 82% Zasięg: 20 |
Średnia | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 22-31 Odnawianie: 4,35 Średnie obr. dzienne: 4,87 | Dokładność: 80% Zasięg: 30 |
Duża | Zużycie energii: 40 Koszt: 40 | Uszkodzenia: 45-69 Odnawianie: 4,35 Średnie obr. dzienne: 9,82 | Dokładność: 75% Zasięg: 40 |
Komentarz: Bardzo ciekawe wyposażenie do walki właściwej. Dzięki osiąganiu dużych obrażeń podstawowych i przyzwoitym czasie ładowania broń sprawdza się bardzo dobrze w niszczeniu osłon wroga. Warto zaznaczyć, że generowane są większe obrażenia niż w przypadku podstawowych instalacji. A koszt energetyczny jest mniejszy.
Dezintegratory
Dezintegrator
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 7,5 Koszt: 7,5 | Uszkodzenia: 6-10 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 1,82 | Dokładność: 82% Zasięg: 20 |
Średnia | Zużycie energii: 15 Koszt: 15 | Uszkodzenia: 11-22 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 3,66 | Dokładność: 80% Zasięg: 30 |
Duża | Zużycie energii: 30 Koszt: 30 | Uszkodzenia: 23-48 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 7,39 | Dokładność: 75% Zasięg: 40 |
Dezintegrator jonowy
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 8-11 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 2,16 | Dokładność: 82% Zasięg: 20 |
Średnia | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 12-27 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 4,33 | Dokładność: 80% Zasięg: 30 |
Duża | Zużycie energii: 40 Koszt: 40 | Uszkodzenia: 28-56 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 8,74 | Dokładność: 75% Zasięg: 40 |
Dezintegrator fazowy
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 12,5 Koszt: 12,5 | Uszkodzenia: 9-13 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 2,50 | Dokładność: 82% Zasięg: 20 |
Średnia | Zużycie energii: 25 Koszt: 25 | Uszkodzenia: 14-31 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 5,00 | Dokładność: 80% Zasięg: 30 |
Duża | Zużycie energii: 50 Koszt: 50 | Uszkodzenia: 31-66 Odnawianie: 3,75 Średnie obr. dzienne: 10,10 | Dokładność: 75% Zasięg: 40 |
Komentarz: Wyposażenie przypominające statystykami miotacze plazmy. Dezintegrotory osiągają większe obrażenia dzienne ale kosztem większego zużycia energii. Warto zwrócić uwagę, że skuteczność ataku nawet przy większych instalacjach jest całkiem dobra. Dzięki krótkiemu przeładowaniu sprawdzają się w głównych i tylnych sekcjach jednostek.
Emitery błyskawic
Emiter błyskawic
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 100 Koszt: 100 | Uszkodzenia: 1-172 Odnawianie: 6,60 Średnie obr. dzienne: 13,10 50% penetracji pancerza 50% penetracji osłony 50% redukcji obrażeń dla osłon | Dokładność: 100% Zasięg: 60 |
Emiter skoncentrowanych błyskawic
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 120 Koszt: 120 | Uszkodzenia: 1-195 Odnawianie: 6,60 Średnie obr. dzienne: 14.84 50% penetracji pancerza 50% penetracji osłony 50% redukcji obrażeń dla osłon | Dokładność: 100% Zasięg: 60 |
Komentarz: Na tym etapie rozpoczyna się broń zdolna przebijać się przez osłony. Jeśli chcesz wykorzystać tego typu broń, to pamiętaj, że musisz nałożyć na siebie takie rodzaje wyposażenia w okręcie, żeby każda broń ignorowała osłony przynajmniej w równym stopniu. Inaczej jedna instalacja będzie zadawała obrażenia na kadłub podczas gdy pozostałe dalej będą próbowały przebić się przez osłony. Duża redukcja osłon i pancerza przy wysokim koszcie, ale dopóki jest dostępne to opłaca się skorzystać.
Torpedy
Torpedy protonowe
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 100 Koszt: 100 | Uszkodzenia: 69-127 Odnawianie: 6,75 Średnie obr. dzienne: 13,82 100% penetracji osłony 100% redukcji obrażeń dla osłon | Dokładność: 95% Zasięg: 50 |
Torpedy neutronowe
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 120 Koszt: 120 | Uszkodzenia: 78-144 Odnawianie: 6,75 Średnie obr. dzienne: 15,62 100% penetracji osłony 100% redukcji obrażeń dla osłon | Dokładność: 95% Zasięg: 50 |
Komentarz: Uzbrojenie które bardzo dobrze komponuje się z emiterami błyskawic. Całkowicie ignoruje osłony przeciwnika ale warto pamiętać, że obrażenia zadawane przez torpedy będzie redukowane przez pancerz. Na szczególne wyróżnienie zasługuje duża skuteczność ataku przy całkiem dużym dystansie. Zwróć uwagę, że te najmocniejsze typy uzbrojenia występują najczęściej tylko w dużej instalacji.
Burzące
Pociski
Pociski jądrowe
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 2,5 Koszt: 2,5 | Uszkodzenia: 8-12 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 1,81 | Dokładność: 100% Zasięg: 26 |
Średnia | Zużycie energii: 5 Koszt: 5 | Uszkodzenia: 13-27 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 3,63 | Dokładność: 100% Zasięg: 36 |
Duża | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 30-50 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 7,27 | Dokładność: 100% Zasięg: 46 |
Pociski termojądrowe
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 5 Koszt: 5 | Uszkodzenia: 9-14 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 2,09 | Dokładność: 100% Zasięg: 26 |
Średnia | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 16-30 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 4,18 | Dokładność: 100% Zasięg: 36 |
Duża | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 37-55 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 8,36 | Dokładność: 100% Zasięg: 46 |
Pociski antymaterii
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 7,5 Koszt: 7,5 | Uszkodzenia: 11-15 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 2,36 | Dokładność: 100% Zasięg: 26 |
Średnia | Zużycie energii: 15 Koszt: 15 | Uszkodzenia: 19-33 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 4,72 | Dokładność: 100% Zasięg: 36 |
Duża | Zużycie energii: 30 Koszt: 30 | Uszkodzenia: 42-62 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 9,45 | Dokładność: 100% Zasięg: 46 |
Pociski kwantowe
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 12-17 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 2,63 | Dokładność: 100% Zasięg: 26 |
Średnia | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 21-37 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 5,27 | Dokładność: 100% Zasięg: 36 |
Duża | Zużycie energii: 40 Koszt: 40 | Uszkodzenia: 48-68 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 10,54 | Dokładność: 100% Zasięg: 46 |
Pociski maruder
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 12,5 Koszt: 12,5 | Uszkodzenia: 14-18 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 2,90 | Dokładność: 100% Zasięg: 26 |
Średnia | Zużycie energii: 25 Koszt: 25 | Uszkodzenia: 24-40 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 5,81 | Dokładność: 100% Zasięg: 36 |
Duża | Zużycie energii: 50 Koszt: 50 | Uszkodzenia: 48-80 Odnawianie: 5,50 Średnie obr. dzienne: 11,63 | Dokładność: 100% Zasięg: 46 |
Komentarz: Podstawowe instalacje wśród uzbrojenia burzącego. Dłuższy czas przeładowania i minimalnie mniejsze średnie obrażenia dzienne ale za to stuprocentowa skuteczność ataku. Warto zaznaczyć, że do pełnej obrony pociskom tego typu niezbędne są wieżyczki antyrakietowe. Uzbrojenie skuteczne na każdej instalacji, najlepiej sprawdza się w bliskim i średnim zasięgu.
Rakiety
Pociski rojowe
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 40 Koszt: 40 | Uszkodzenia: 18-38 Odnawianie: 2,50 Średnie obr. dzienne: 11,20 | Dokładność: 100% Zasięg: 30 |
Pociski wirowe
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 50 Koszt: 50 | Uszkodzenia: 21-41 Odnawianie: 2,50 Średnie obr. dzienne: 12,40 | Dokładność: 100% Zasięg: 30 |
Komentarz: W przypadku tej broni warto zwrócić uwagę na krótki czas przyładowania co utrudnia zadanie wieżyczkom obronnym. Skuteczne tylko na średnim zasięgu ale masz pewność, że pocisk dotrze do celu o ile przeciwnik odpowiednio się nie zabezpieczy. Tego typu pociski najlepsze są dla sekwencji głównych okrętów.
Torpedy
Torpedy kosmiczne
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 7,5 Koszt: 7,5 | Uszkodzenia: 18-24 Odnawianie: 8,35 Średnie obr. dzienne: 2,51 100% Penetracji Osłony | Dokładność: 100% Zasięg: 40 |
Średnia | Zużycie energii: 15 Koszt: 15 | Uszkodzenia: 28-56 Odnawianie: 8,35 Średnie obr. dzienne: 5,02 100% Penetracji Osłony | Dokładność: 100% Zasięg: 50 |
Duża | Zużycie energii: 30 Koszt: 30 | Uszkodzenia: 67-101 Odnawianie: 8,35 Średnie obr. dzienne: 10,05 100% Penetracji Osłony | Dokładność: 100% Zasięg: 60 |
Opancerzone torpedy
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 20-27 Odnawianie: 8,35 Średnie obr. dzienne: 2,81 100% Penetracji Osłony | Dokładność: 100% Zasięg: 40 |
Średnia | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Uszkodzenia: 33-61 Odnawianie: 8,35 Średnie obr. dzienne: 5,62 100% Penetracji Osłony | Dokładność: 100% Zasięg: 50 |
Duża | Zużycie energii: 40 Koszt: 40 | Uszkodzenia: 78-110 Odnawianie: 8,35 Średnie obr. dzienne: 11,25 100% Penetracji Osłony | Dokładność: 100% Zasięg: 60 |
Torpedy dewastator
Koszt | Statystyki | Celność | |
Mała | Zużycie energii: 12,5 Koszt: 12,5 | Uszkodzenia: 23-29 Odnawianie: 8,35 Średnie obr. dzienne: 3,11 100% Penetracji Osłony | Dokładność: 100% Zasięg: 40 |
Średnia | Zużycie energii: 25 Koszt: 25 | Uszkodzenia: 38-66 Odnawianie: 8,35 Średnie obr. dzienne: 6,22 100% Penetracji Osłony | Dokładność: 100% Zasięg: 50 |
Duża | Zużycie energii: 50 Koszt: 50 | Uszkodzenia: 89-119 Odnawianie: 8,35 Średnie obr. dzienne: 12,45 100% Penetracji Osłony | Dokładność: 100% Zasięg: 60 |
Komentarz: Broń typowo frontalna. Długi czas przeładowania i wysokie zużycie energii ale dużą skuteczność na dalekim zasięgu. Warto zwrócić uwagę, że torpedy mają pełne przebicie osłon co dobrze komponuje się z bronią o podobnych właściwościach.
Hangar
Zwiad
Skrzydło zwiadowcze
Koszt | Statystyki | Celność | |
Hangar | Zużycie energii: 20 Koszt: 20 | Punkty Kadłuba: 7 Uszkodzenia: 4-9 Odnawianie: 2,00 Średnie obr. dzienne: 13,00 | Jednostki: 4 Dokładność: 100% Zasięg: 8 |
Komentarz: Standardowe statki szturmowe. Nie mają żadnych specjalnych właściwości ale kilka jednostek może znacznie osłabić inicjację przeciwnika jeśli nie dysonuje on systemami przeciwlotniczymi.
Myśliwce
Skrzydło myśliwców podstawowych
Koszt | Statystyki | Celność | |
Hangar | Zużycie energii: 30 Koszt: 30 | Punkty Kadłuba: 8 Uszkodzenia: 5-11 Odnawianie: 2,00 Średnie obr. dzienne: 16,00 | Jednostki: 4 Dokładność: 100% Zasięg: 8 |
Skrzydło myśliwców ulepszonych
Koszt | Statystyki | Celność | |
Hangar | Zużycie energii: 40 Koszt: 40 | Punkty Kadłuba: 8 Uszkodzenia: 7-12 Odnawianie: 2,00 Średnie obr. dzienne: 19,00 | Jednostki: 4 Dokładność: 100% Zasięg: 8 |
Skrzydło myśliwców zaawansowanych
Koszt | Statystyki | Celność | |
Hangar | Zużycie energii: 50 Koszt: 50 | Punkty Kadłuba: 12 Uszkodzenia: 8-14 Odnawianie: 2,00 Średnie obr. dzienne: 22,00 | Jednostki: 4 Dokładność: 100% Zasięg: 8 |
Komentarz: Myśliwce są lekko wytrzymalsze i mają bardzo dużą średnią obrażeń dziennych. Przy tego typu atakach możesz zauważyć dużą skuteczność szczególnie przeciwko okrętom, które nie są wyposażone w deflektory.
Bombowce
Skrzydło bombowców podstawowych
Koszt | Statystyki | Celność | |
Hangar | Zużycie energii: 30 Koszt: 30 | Punkty Kadłuba: 9 Uszkodzenia: 15-28 Odnawianie: 5,00 Średnie obr. dzienne: 17,20 100% penetracji Osłony 50% penetracji pancerza | Jednostki: 4 Dokładność: 100% Zasięg: 8 |
Skrzydło bombowców ulepszonych
Koszt | Statystyki | Celność | |
Hangar | Zużycie energii: 40 Koszt: 40 | Punkty Kadłuba: 11 Uszkodzenia: 19-30 Odnawianie: 5,00 Średnie obr. dzienne: 19,60 100% penetracji Osłony 50% penetracji pancerza | Jednostki: 4 Dokładność: 100% Zasięg: 8 |
Skrzydło bombowców zaawansowanych
Koszt | Statystyki | Celność | |
Hangar | Zużycie energii: 50 Koszt: 50 | Punkty Kadłuba: 13 Uszkodzenia: 20-35 Odnawianie: 500 Średnie obr. dzienne: 22,00 100% penetracji Osłony 50% penetracji pancerza | Jednostki: 4 Dokładność: 100% Zasięg: 8 |
Komentarz: Najlepsze dostępne wyposażenie hangarów. Bombowce mają bardzo duże obrażenia w skali dnia oraz specjalne właściwości pozwalające na ignorowanie całych osłon i połowy pancerza. Dzięki temu ataki bombowców są niezwykle skuteczne i mogą mocno przechylić szalę zwycięstwa na twoją korzyść.
Obronne
Obrona punktowa
Obrona punktowa Strażnik
Koszt | Statystyki | Celność | |
Punktowa | Zużycie energii: 5 Koszt: 5 | Uszkodzenia: 2-3 Odnawianie: 0,90 Średnie obr. dzienne: 1,11 | Dokładność: 40% Zasięg: 8 |
Obrona punktowa Bateria
Koszt | Statystyki | Celność | |
Punktowa | Zużycie energii: 7,5 Koszt: 7,5 | Uszkodzenia: 3-4 Odnawianie: 0,90 Średnie obr. dzienne: 1,55 | Dokładność: 40% Zasięg: 8 |
Obrona punktowa Gwardzista
Koszt | Statystyki | Celność | |
Punktowa | Zużycie energii: 10 Koszt: 10 | Uszkodzenia: 4-5 Odnawianie: 0,90 Średnie obr. dzienne: 2,00 | Dokładność: 40% Zasięg: 8 |
Komentarz: Działo punktowe może być zainstalowane w każdym slocie bez względu na rozmiar gniazda. Służy do niszczenia wrogich rakiet nadlatujących w kierunku jednostki. Ma bardzo niski czas przeładowania dzięki czemu jest w stanie zneutralizować wiele pocisków. Staraj się wykorzystywać je na małych slotach. Pamiętaj, że działko nie zada obrażeń wrogim jednostkom ale będzie tylko chronić twoje statki.
Baterie
Bateria przeciwlotnicza
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 50 Koszt: 50 | Uszkodzenia: 19-60 Odnawianie: 2,80 Średnie obr. dzienne: 10,58 | Dokładność: 75% Zasięg: 20 |
Artyleria przeciwlotnicza
Koszt | Statystyki | Celność | |
Duża | Zużycie energii: 60 Koszt: 60 | Uszkodzenia: 23-67 Odnawianie: 2,80 Średnie obr. dzienne: 12,05 | Dokładność: 75% Zasięg: 20 |
Komentarz: Działa obronne przeciwko lotnictwu szturmowemu. Niski czas odnowienia to wysoka skuteczność przeciwko poszczególnym sekcjom hangarowym. Niezbędne wyposażenie każdego pancernika i stacji obronnej. Działa jedynie w bliskim zasięgu więc wyposaż się w kilka instalacji, żeby nie dopuścić bombowców do swojej jednostki.