Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris poradnik Stellaris
Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019
Rozwój poszczególnych planet to jedno z najważniejszych działań, które może przynieść ci sukces gospodarczy w grze Stellaris. Więcej informacji na temat znajdziesz poniżej.
Budynki powinieneś lokować w poszczególnych slotach w oparciu o bierny dochód, który generują poszczególne sloty. Istniejące konstrukcje możesz z czasem modernizować, żeby uzyskiwać za ich pośrednictwem większe korzyści. Podstawową jednostką, którą zbudujesz na każdej z planet jest administracja planetarna. Przy doborze budynków musisz kierować się zapotrzebowaniem budżetu na konkretne zasoby. Nie możesz ignorować wyżywienia społeczności, żeby zapewnić dynamiczny rozwój populacji na planecie i ogólne zadowolenie mieszkańców.
Najważniejszymi i podstawowymi elementami infrastruktury galaktycznej są różnego rodzaju elektrownie. Dzięki nim będziesz miał wystarczającą liczbę kredytów energetycznych, która pozwoli działać wszystkim budynkom w imperium oraz umożliwi utrzymywanie dużej floty.
Unikaty planetarne to budynki, które mogą pojawić się na powierzchni całej planety tylko w jednym slocie. Nie możesz ich dublować w obrębie tej samej planety.
Poniżej znajdziesz opis najważniejszych budynków w imperium:
- Administracja
- Energetyka
- Minerały
- Żywność
- Nauka
- Pozostałe
- Kosmoport
- Moduły kosmoportu
- Planety
- Kosmoport
- Statki
Administracja
Centrum zarządzania każdą z planet.
Zaimprowizowany schron
Unikat planetarny
Koszt | Zysk | Efekty sąsiedztwa |
Brak | 2x Żywność | Rozbieżność etyk: +20% |
Komentarz: Podstawowy budynek lokowany w chwili kolonizacji planety. Zapewnia minimalną liczbę żywności pozwalającą na dalszy rozwój populacji po zakończeniu kolonizacji. Wraz z rozwojem dziesięciu populacji na planecie, możesz ulepszyć go do kolejnego poziomu.
Administracja planetarna
Unikat planetarny
Koszt | Zysk | Efekty sąsiedztwa |
350 Minerały 50 Wpływy | 3x Żywność 3x Minerały | Produkcja minerałów: +1 Produkcja żywności: +1 Kredyty energetyczne: +1 |
Komentarz: W ramach wyższego poziomu budynku uzyskujemy efekt sąsiedztwa, który pozwala na większą produkcję surowców w slotach: nad i pod budynkiem oraz w slotach z prawej i lewej strony budynku. Efekt sąsiedztwa działa tylko w pionie i poziomie. Podstawowy budynek, prędzej czy później znajdzie się na każdej z planet, która posiada co najmniej 10 wolnych slotów na populację.
Stolica planetarna
Unikat planetarny
Koszt | Zysk | Efekty sąsiedztwa |
500 Minerały 100 Wpływy | 4x Żywność 4x Minerały | Produkcja minerałów: +2 Produkcja żywności: +2 Kredyty energetyczne: +2 |
Komentarz: Trzecie i ostatnie stadium budynku administracyjnego na planecie. Daje stosunkowo duże premie do podstawowych surowców, warto z nich korzystać. Wraz z rozwojem tego budynku znacznie poprawia się rentowność planety a ty możesz pozwolić sobie na rozbudowę pozostałych budynków.
Stolica imperialna
Unikat planetarny
Unikat imperialny
Koszt | Zysk | Efekty sąsiedztwa |
1000 Minerały 200 Wpływy | 5x Żywność 5x Minerały 1x Wpływy | Produkcja minerałów: +3 Produkcja żywności: +3 Kredyty energetyczne: +3 |
Komentarz: Ten budynek możesz wybudować tylko w stolicy i jest to jedyny budynek, który pozwala na uzyskiwanie punktów wpływu. Jego budowa jest dosyć kosztowna ale daje stałe premie do surowców i największe możliwe dodatkowe efekty sąsiedztwa. Staraj się wybudować go jak najszybciej.
Energetyka
Elektrownia
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 60 Minerały | Kredyty Energetyczne +3 |
II | 90 Minerały | Kredyty Energetyczne +4 |
III | 120 Minerały | Kredyty Energetyczne +5 |
IV | 150 Minerały | Kredyty Energetyczne +6 |
V | 150 Minerały | Kredyty Energetyczne +8 |
Komentarz: Podstawowe źródło kredytów energetycznych. Zadbaj o maksymalne rozbudowanie każdej dostępnej struktury, żeby uzyskiwać jak największe korzyści. Staraj się budować elektrownie w slotach, które dają bierny dochód w postaci kredytów energetycznych.
Betariańska elektrownia
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 60 Minerały Utrzymanie: kamień betariański | Kredyty Energetyczne +6 |
II | 90 Minerały Utrzymanie: kamień betariański | Kredyty Energetyczne +8 |
III | 120 Minerały Utrzymanie: kamień betariański | Kredyty Energetyczne +10 |
IV | 150 Minerały Utrzymanie: kamień betariański | Kredyty Energetyczne +12 |
Komentarz: Do zbudowania tego typu budynków będziesz potrzebował odpowiedniej technologii związanej z wydobyciem surowca. Łatwo zauważyć, że elektrownie tego typu są dwukrotnie wydajniejsze od zwykłych struktur. Pamiętaj o ograniczonej ilości surowca i staraj się go w pełni wykorzystywać.
Węzeł energetyczny
Unikat planetarny
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 60 Minerały / 25 Wpływy | Kredyty Energetyczne +3 Modyfikator planety: Kredyty Energetyczne +10% |
II | 250 Minerały / 25 Wpływy | Kredyty Energetyczne +6 Modyfikator planety: Kredyty Energetyczne +15% |
Komentarz: Węzły energetyczne buduj na planetach, które większość slotów mają przeznaczone na elektrownie. Dzięki temu będziesz stale uzyskiwał większe przychody związane z kredytami energetycznymi. Warto zaznaczyć, że węzeł energetyczny sam jest źródłem kredytów, ale o wiele ważniejszy jest sam modyfikator.
Stacje górnicze
Koszt | Zysk | Komentarz |
90 Minerały | Zależne od źródła | Stacje górnicze wydobywające kredyty będą pomocnym źródłem surowca. Będą ci towarzyszyć szczególnie często na początku rozgrywki. W dalszych etapach gry nie musisz się ich pozbywać, ponieważ nie generują żadnych kosztów. |
Minerały
Sieć kopalń
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 60 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Minerały +2 |
II | 90 Minerały Utrzymanie: 1.5 Energia | Minerały +3 |
III | 120 Minerały Utrzymanie: 2 Energia | Minerały +4 |
IV | 150 Minerały Utrzymanie: 2.5 Energia | Minerały +5 |
V | 150 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Minerały +8 |
Komentarz: Główne źródło pozyskiwania minerałów. Staraj się budować kopalnie w maksymalnej liczbie slotów na kilku planetach. Utrzymanie kopalń jest stosunkowo drogie, ale nie masz szans na zajęcie galaktyki bez tego surowca.
Przetwórnia minerałów
Unikat planetarny
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 150 Minerały / 25 Wpływy Utrzymanie: 2 Energia | Minerały +2 Modyfikator planety: Minerały: +10% |
II | 250 Minerały / 25 Wpływy Utrzymanie: 3 Energia | Minerały +3 Modyfikator planety: Minerały: +15% |
Komentarz: Budynek zwiększający wydobycie surowca na planecie. Podobnie jak węzeł energetyczny, dostarcza niewielkich ilości surowca ale zapewni dodatkowy modyfikator planety w postaci procentowego wzrostu wydobycia. Budynek tego typu jest drogi w utrzymaniu więc buduj go jedynie na planetach, które są poświęcone w dużej mierze wydobyciu minerałów i mają co najmniej 10 slotów, żeby modyfikator był opłacalny.
Fabryka materiałów wybuchowych z orillium
Unikat planetarny
Unikat imperialny
Koszt | Zysk | Komentarz |
350 Minerały Utrzymanie: 2 Energia 1 Ruda orillium | Modyfikator planety: Minerały: +10% Modyfikator imperium: Minerały: +10% | Powyższy budynek możesz wybudować jedynie raz na całe imperium. Wybierz planetę w której budowa go będzie najbardziej opłacalna. Dobrze zabezpiecz zasoby orillium i korzystaj z dodatkowego modyfikatora, który podniesie wydobycie surowca w całym imperium. |
Silos minerałów
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 60 Minerały | Maksymalny zapas minerałów: +1000 |
II | 90 Minerały | Maksymalny zapas minerałów: +1500 |
III | 120 Minerały | Maksymalny zapas minerałów: +2000 |
Komentarz: Z wyborem tych budynków możesz wstrzymać się do etapu w którym zdobywanie nowych technologii nie będzie zwiększało pojemności magazynów. Staraj się wtedy budować silosy na nowych planetach. Budynki nie wymagają żadnych zasobów do utrzymania więc możesz wybudować dowolną ilość w zależności od potrzeb.
Stacje górnicze
Koszt | Zysk | Komentarz |
90 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Zależne od źródła | Ten typ stacji górniczych będzie pomocny szczególnie na początku gry. Weź pod uwagę, że do utrzymania wymaga kredytów energetycznych a nie masz możliwości zmodernizowania jednostki, żeby uzyskiwać większe przychody. Jeśli utrzymujesz dobry bilans energetyczny to możesz sobie na to pozwolić/ Z chwilą pojawienia się kłopotów z energią najlepiej wyłączyć kilka stacji które przynoszą najmniejsze dochody. |
Żywność
Farma hydroponiczna
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 60 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Żywność +2 |
II | 90 Minerały Utrzymanie: 1.5 Energia | Żywność +3 |
III | 120 Minerały Utrzymanie: 2 Energia | Żywność +4 |
IV | 150 Minerały Utrzymanie: 2.5 Energia | Żywność +5 |
V | 180 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Żywność +8 |
Komentarz: Podstawowy budynek niezbędny na każdej planecie. Planując budowę weź pod uwagę nadwyżkę żywności. W sytuacji gdy populacja na planecie jeszcze się rozwija możesz pozostawić większą ilość budynków, żeby przyspieszyć wzrost populacji. Kiedy populacja zasiedli już całą planetę to możesz zdecydować się na zastąpienie budynków takimi, które przyniosą ci większe korzyści.
Klinika graniczna
Unikat planetarny
Koszt | Zysk | Komentarz |
150 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Żywność +2 Modyfikator planety: Tolerancja dla nieprzyjaznego środowiska: +5% | Budynek pełni szczególną rolę w procesie kolonizacji nowych planet. Dzięki niemu możesz uzyskać niewielką nadwyżkę żywności ale jednocześnie budynek wpływa na modyfikator planety dzięki czemu populacje szybciej się rozwijają. Jest on szczególnie pożądany dla planet, które mocno odbiegają klimatem od planety macierzystej. |
Nauka
Podstawowe laboratorium naukowe
Koszt | Zysk | Komentarz |
60 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Fizyka: +1 Socjologia: +1 Technika: +1 | Ten budynek jest punktem wyjścia dla specjalistycznych obiektów dotyczących każdej z dziedzin nauki. Dla każdego typu nauki musisz zbudować osobne laboratorium dzięki czemu będziesz uzyskiwał dodatkowe fundusze na badania w każdej dziedzinie. |
Laboratorium fizyczne
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 90 Minerały Utrzymanie: 1.5 Energia | Fizyka: +2 Socjologia: +1 Technika: +1 |
II | 120 Minerały Utrzymanie: 2 Energia | Fizyka: +3 Socjologia: +1 Technika: +1 |
III | 150 Minerały Utrzymanie: 2.5 Energia | Fizyka: +4 Socjologia: +1 Technika: +1 |
IV | 180 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Fizyka: +6 Socjologia: +1 Technika: +1 |
Komentarz: Laboratorium fizyczne to pewne źródło funduszy na badania,. Pamiętaj, ze potrzebuje dużej ilości energii szczególnie w ostatnich stadiach rozbudowy. Najlepiej zaopatrzyć planety w kilka budynków tego typu, ponieważ badania fizyczne mają odzwierciedlenie głównie w zarządzaniu energią i kredytami energetycznymi.
Laboratorium biologiczne
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 90 Minerały Utrzymanie: 1.5 Energia | Fizyka: +1 Socjologia: +2 Technika: +1 |
II | 120 Minerały Utrzymanie: 2 Energia | Fizyka: +1 Socjologia: +3 Technika: +1 |
III | 150 Minerały Utrzymanie: 2.5 Energia | Fizyka: +1 Socjologia: +4 Technika: +1 |
IV | 180 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Fizyka: +1 Socjologia: +6 Technika: +1 |
Komentarz: Zastosowanie identyczne jak w przypadku laboratorium fizycznego. Kilka ośrodków porozrzucanych po kilku sektorach powinno przynieść spore korzyści związane z tempem badań.
Placówka techniczna
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 90 Minerały Utrzymanie: 1.5 Energia | Fizyka: +1 Socjologia: +1 Technika: +2 |
II | 120 Minerały Utrzymanie: 2 Energia | Fizyka: +1 Socjologia: +1 Technika: +3 |
III | 150 Minerały Utrzymanie: 2.5 Energia | Fizyka: +1 Socjologia: +1 Technika: +4 |
IV | 180 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Fizyka: +1 Socjologia: +1 Technika: +6 |
Komentarz: Zastosowanie identyczne jak w przypadku laboratorium fizycznego. Kilka ośrodków porozrzucanych po kilku sektorach powinno przynieść spore korzyści związane z tempem badań.
Instytut badawczy
Unikat imperialny
Koszt | Zysk | Komentarz |
540 Minerały 50 Wpływy Utrzymanie: 10 Energia | Fizyka: +5 Socjologia: +5 Technika: +5 Modyfikator imperium: Tempo badań: +10% | Ten budynek koniecznie musi zostać wybudowany jeśli zależy ci na przyspieszeniu prac nad nowymi technologiami. Możesz wybudować tylko jeden w całym imperium więc zysk nie będzie diametralny, ale należy wykorzystać wszystkie okazje do wzmocnienia imperium pod względem technologicznym. Nie ma znaczenia gdzie go wybudujesz, ale pamiętaj że budynek pobiera sporo energii. |
Stacja badawcza
Koszt | Zysk | Komentarz |
90 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Zależne od źródła | Stacje badawcze będą dobrym źródłem funduszy na wszelkiego rodzaju badania. Utrzymuj je na planetach żeby cały czas generować jak największe zyski do czasu aż nie wyczerpiesz alternatyw badawczych. |
Pozostałe
Akademia wojskowa
Unikat planetarny
Koszt | Zysk | Komentarz: |
150 Minerały 50 Wpływy Utrzymanie: 1 Energia | Modyfikator planety: Szybkość budowy armii: +25% Modyfikator armii: Uszkodzenia armii:+10% | Ten budynek w znaczący sposób przyspiesza rozbudowę armii lądowych i pozwala im na zadawanie większych obrażeń. Zbuduj co najmniej dwie akademie w różnych częściach imperium i staraj się za ich pośrednictwem rekrutować większość armii. Pamiętaj, że możesz rekrutować armie na jednej planecie i wysyłać je na pozostałe. |
Arena walk wirtualnych
Unikat planetarny
Koszt | Zysk | Komentarz |
350 Minerały 10Wpływy Utrzymanie: 3 Energia | Modyfikator planety: Zadowolenie: +5% Rozbieżność etyk: -5% Modyfikator armii: Uszkodzenia armii: +10% | Kolejny budynek poprawiający obrażenia zadawane przez armie. Warto zaznaczyć, że budynek ma też dużą rolę w stabilizacji sytuacji na planecie poprzez zwiększenie ogólnego zadowolenia i zmniejszenie podziałów w społeczeństwie. Buduj go na wybranych planetach, najlepiej na tych, które jeszcze niedawno należały do innego imperium |
Fabryka nawozu pitarańskiego
Unikat imperialny
Koszt | Zysk | Komentarz |
350 Minerały Utrzymanie: 2 Energia 1 Pył Pitarański | Modyfikator planety: Żywność: +10% Modyfikator imperium: Żywność: +10% | Fabryka pozwala na wytwarzanie większej ilości żywności co ma szczególne znaczenie w toku gry. Dzięki uzyskanej premii możesz reorganizować sloty na każdej z planet, żeby ograniczyć liczbę niepotrzebnych farm. Ważne jest to żebyś uruchomił budynek na takiej planecie, która ma problem z generowanie tego zasobu co wpłynie na rozwój populacji i zadowolenie planety a także całego imperium. |
Fabryka teldaru
Unikat imperialny
Koszt | Zysk | Komentarz |
350 Minerały Utrzymanie: 2 Energia 1 Kryształy teldaru | Modyfikator planety: Zadowolenie: +10% Modyfikator imperium: Zadowolenie: +10% | Kolejny unikat imperialny, który podnosi modyfikatory planety i całego imperium. Najlepiej uruchom budynek na terenie planety która jest siedzibą frakcji. Wzrost poziomu zadowolenia pomoże ci w utrzymaniu porządku na planecie i w całym imperium. Zwróć uwagę, że do uruchomienia budynku nie są potrzebne punkty wpływu, a wzrost zadowolenia jest taki sam jakbyś uruchomił edykty na każdej planecie z osobna. |
Generator osłon planetarnych
Unikat planetarny
Koszt | Zysk | Komentarz: |
350 Minerały | Modyfikator planety: Siła umocnień planetarnych: +50% | Budynek, który ma szczególne zastosowanie w przypadku wojny. Dzięki niemu wrogie floty będą musiały poświecić więcej czasu na sforsowanie umocnień zanim przystąpią do inwazji. Najlepiej poczekać na rozwój zbrojnego konfliktu i sprawdzić które planety z twojego imperium są celem wroga. Wtedy na ich powierzchni zbuduj umocnienia planetarne i jak najszybciej zorganizuj armie obronne. |
Zbiorniki klonujące
Unikat planetarny
Koszt | Zysk | Komentarz |
350 Minerały | Możliwość wcielania klonów do armii | Budynek pozwala na użycie sklonowanych jednostek do walk obronnych i szturmów na obce planety. Najlepiej budować je na powierzchni planet, które mają za zadanie szkolić armie lądowe i posiadają ku temu odpowiednie modyfikatory. |
Zoo obcych gatunków
Unikat planetarny
Koszt | Zysk | Komentarz |
300 Minerały 10 wpływy Utrzymanie: 2 Energia 1 Kosmiczne zwierzęta domowe | Modyfikator planety: Zadowolenie: +10% | Ciekawy budynek, który możesz budować na dowolniej planecie o ile tylko pozawalają na to zasoby surowca strategicznego. Standardowo w tym przypadku wskazane jest, żeby budynek tego typu był uruchomiony na planecie, która poziomem zadowolenia odbiega od wymaganej wartości. |
Kosmoport
Podstawowa jednostka obrony planetarnej. Za jego pośrednictwem zwiększasz limit maksymalnej ilości jednostek bojowych. Rozwój kosmoportu składa się z sześciu etapów. Najpierw musisz zbudować kosmoport w oparciu o wybrany typ uzbrojenia stacji. Potem możesz jeszcze pięć razy go rozwinąć. Z inwestycją tego typu nie musisz się spieszyć, ale miej na uwadze, ze ograniczony zasięg komoportu nie pozwoli na budowę większych jednostek jak korweta. Każdy poziom rozwoju każdego z kosmoportów zwiększa limit maksymalnej liczby jednostek wojskowych o 1. Scenariusz rozbudowy kosmoportu wygląda następująco:
Poziom | Koszt | Zysk |
I | 350 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Możliwość rekrutacji jednostek: - korweta - statek badawczy - statek konstrukcyjny - statek kolonizacyjny Miejsce na moduł |
II | 300 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Miejsce na moduł |
III | 450 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Możliwość rekrutacji jednostek: - niszczyciel Miejsce na moduł |
IV | 600 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Miejsce na moduł |
V | 850 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Możliwość rekrutacji jednostek: - krążownik Miejsce na moduł |
VI | 1000 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Możliwość rekrutacji jednostek: - pancernik Miejsce na moduł |
Moduły kosmoportu
Poniżej znajdziesz listę wszystkich modułów kosmoportu dostępnych w ramach rozgrywki wraz z odpowiednim komentarzem do każdej instalacji.
Planety
Sieć baterii słonecznych
Ikona | Koszt | Zysk |
75 Minerały | Kredyty energetyczne +3 |
Komentarz: Całkiem przydatne wzmocnienie dla planety skierowanej dla przemysłu energetycznego. Przydatne też dla wszystkich planet, które nie są bezpośrednio związane z przemysłem zbrojeniowym.
Kwatery załogi
Ikona | Koszt | Zysk |
100 Minerały | Modyfikator orbity Utrzymanie statków - 20% |
Komentarz: W ten moduł warto wyposażyć kosmoporty planet, które znajdują się bezpośrednio przy granicach innych imperiów. Dzięki niemu będziesz ponosił niższe koszty jeśli flota będzie stacjonować w kosmoporcie. Bardzo przydatne z punktu widzenia przygotowań do wojny.
Obserwatorium
Ikona | Koszt | Zysk |
100 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Modyfikator planety Badania +10% Zasięg czujników planetarnych +50% |
Komentarz: Przydane wzmocnienie dla planety, której większość powierzchni przeznaczona jest pod badania naukowe.
Orbitalne farmy hydroponiczne
Ikona | Koszt | Zysk |
100 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Modyfikator planety Żywność +3 |
Komentarz: Ten moduł może w wielu przypadkach uratować cię w trudnej sytuacji na planecie. Jeśli po przejęciu planety jest na niej silna frakcja to po pewnym czasie większość budynków zostanie uszkodzona w ramach sabotażu. Jeśli ucierpią farmy to możesz być pewny, ze szybko pojawi się głód.
Zsynchronizowany system obronny
Ikona | Koszt | Zysk |
150 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Modyfikator stacji Szybkostrzelność +25% Uszkodzenia broni +25% |
Komentarz: Wzmocnienie obrony własnej kosmoportu. Przydatny moduł szczególnie dla planet spornych i stolicy. Możesz zdecydować się na budowę wzmocnienia dopiero wtedy gdy zobaczysz, że dana planet jest celem ataku. Dodatkowe umocnienia będą bardzo przydatne w czasie gdy twoja flota będzie poza ukłądem.
Przetwórnia satramenu
Ikona | Koszt | Zysk |
300 Minerały Utrzymanie: 2 Energia 1 Gaz satramenowy | Modyfikator planety Czas rozwoju -15% |
Komentarz: Jeśli dysponujesz odpowiednim surowcem to możesz w krótkim czasie przyśpieszyć rozwój rozwój określonej planety. Po osiągnięciu pełnego rozwoju możesz zamienić moduł, żeby nie tracić surowca i możliwego bonusu. Skieruj moduł na kolejną planetę którą chcesz zasiedlić. Powtarzaj aż do osiągnięcia pełnych populacji na planetach.
Fabryka ciemnej materii
Ikona | Koszt | Zysk |
500 Minerały Utrzymanie: 1 Ciemna materia | Kredyty energetyczne +10 Badania fizyczne +10 |
Komentarz: Moduł przydatny szczególnie na planetach skierowanych na przemysł. Dodatkowy wpływ w postaci surowców sprawi, że będziesz mógł jeden ze slotów na planecie zagospodarować zupełnie inaczej bez straty przychodów. Pamiętaj, że surowca jest mało i jest on trudny do zdobycia.
Rozszczepialnia neutronium
Ikona | Koszt | Zysk |
500 Minerały Utrzymanie: 1 Ruda nuetronium | Kredyty energetyczne +10 Minerały +10 |
Komentarz: Moduł przydatny szczególnie na planetach skierowanych na przemysł. Dodatkowy wpływ w postaci surowców sprawi, że będziesz mógł jeden ze slotów na planecie zagospodarować zupełnie inaczej bez straty przychodów. Pamiętaj, że surowca jest mało i jest on trudny do zdobycia.
Orbitalny laser kontroli umysłu
Ikona | Koszt | Zysk |
400 Minerały 10 Wpływy Utrzymanie: 5 Energia | Modyfikator planety Rozbieżność etyk -30% |
Komentarz: Moduł idealny dla zajmowania planet, których poprzednie ustroje były mocno rozbieżne z tym, który panuje w twoim imperium. Drogi w utrzymaniu i uruchomieniu ale premia jaką daje jest gigantyczna w porównaniu ze standardowymi modyfikatorami.
Kosmoport
Montażownia korwet
Ikona | Koszt | Zysk |
100 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Modyfikator kosmoportu Szybkość budowy korwety +25% Koszt budowy korwety -10% |
Montażownia niszczycieli
Ikona | Koszt | Zysk |
300 Minerały Utrzymanie: 1Energia | Modyfikator kosmoportu Szybkość budowy niszczyciela +25% Koszt budowy niszczyciela -10% |
Montażownia krążowników
Ikona | Koszt | Zysk |
400 Minerały Utrzymanie: 3 Energia | Modyfikator kosmoportu Szybkość budowy krążownika +25% Koszt budowy krążownika -10% |
Montażownia pancerników
Ikona | Koszt | Zysk |
500 Minerały Utrzymanie: 4 Energia | Modyfikator kosmoportu Szybkość budowy pancerników +25% Koszt budowy pancernika -10% |
Komentarz: W przypadku każdego z modułów uzyskujesz korzyści w postaci szybszego uruchomienia i tańszej budowy określonej klasy okrętu. Ważne jest to, że każdy z tych modułów powinien znajdować się na innej planecie. Jest to istotne z punktu widzenia zarządzania modułami i możliwej wojny. Jeśli przeciwnik w trakcie wojny zniszczy kosmoport który przeznaczony jest do budowy wszystkich okrętów jednocześnie i nie masz innych modułów przyspieszających na planetach to wykończysz swoją gospodarkę i zostaniesz pokonany szybciej niż zdążysz wystawić stosowną armię.
Statki
Gildia nawigatorów
Ikona | Koszt | Zysk |
200 Minerały 25 wpływy Utrzymanie: 2 Energia 1 Zro | Modyfikator statku Szansa trafienia +3 Prędkość zakrzywienia +20% Zasięg czujników +100% |
Akademia floty
Ikona | Koszt | Zysk |
300 Minerały 50 wpływy Utrzymanie: 2 Energia | Modyfikator statku Szansa udanego uniku +5 Uszkodzenia broni +5% Szansa trafienia +3 |
Przetwórnia pyłu pitarańskiego
Ikona | Koszt | Zysk |
300 Minerały Utrzymanie: 2 Energia 1 Pył pitarański | Modyfikator statku Szybkość podświetlna +10% Prędkość bojowa +10% Szansa udanego uniku +5 |
Stanowisko techniczne
Ikona | Koszt | Zysk |
100 Minerały Utrzymanie: 1 Energia | Modyfikator orbity Szybkość naprawy statków +25% Koszt naprawy statków -25% Modyfikator statku Utrzymanie statków - 10% |
Odlewnia neutronium
Ikona | Koszt | Zysk |
500 Minerały Utrzymanie: 3 Energia 1 Ruda nuetronium | Modyfikator statku Pancerz +50% |
Fabryka orillium
Ikona | Koszt | Zysk |
300 Minerały Utrzymanie: 2 Energia 1 Ruda orillium | Modyfikator statku Uszkodzenia zadawane ładunkami wybuchowymi +10% |
Przetwórnia teldaru
Ikona | Koszt | Zysk |
300 Minerały Utrzymanie: 2 Energia 1 Kryształ teldaru | Modyfikator statku Uszkodzenia zadawane bronią kinetyczną +10% |
Komentarz: Wszystkie moduły z tej sekcji przeznaczone są dla planet, które będą zajmowały się bezpośrednio przemysłem zbrojeniowym. Dobór modułów uzależniony jest od efektów jakie chcesz osiągnąć przy budowie konkretnych jednostek i projektów, których będziesz używał. Zwróć uwagę na Odlewnie neutronium. Dobrze mieć większe zasoby surowca dzięki czemu będziesz mógł stworzyć cztery główne planety które zajmą się budową okrętów. Każdy okręt wychodzący z tego kosmoportu będzie wyposażony w dodatkowy pancerz. Drugim ważnym modułem jest Stanowisko techniczne, dzięki któremu imperium będzie ponosić niższe koszty utrzymania za każdy wyprodukowany statek.