Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Stellaris - poradnik do gry

Stellaris - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki | Flota w Stellaris poradnik Stellaris

Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019

Na tej stronie poradnika znajdziesz informacje o wszystkich dostępnych typach jednostek w grze. Każda z nich została opisana pod kątem statystyk podstawowych i możliwych modyfikacji.

  1. Punkty kadłuba to punkty wytrzymałości statku, jego ilość "życia". Jeśli wartość spadnie do zera to jednostka natychmiast ulega zniszczeniu.
  2. Pancerz pozwala na procentową redukcję obrażeń w zależności od jego wartości.
  3. Szybkość określa jaki dystans okręt pokona w ciągu jednego dnia.
  4. Ilość sekcji określa slot sekcji. Dla każdego dostępnego slotu będzie kilka sekcji do wyboru w przypadku statków bojowych i o wiele mniejszy wybór w przypadku statków cywilnych.

Charakterystyka i statystyki jednostek:

Korweta

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

300

Pancerz / Redukcja obrażeń

3 / 4%

Szybkość

1,5

Ilość sekcji

1

Komentarz: Najmniejsza jednostka ofensywna w grze. Ma dostępną tylko jedną sekcję przez co kosztuje stosunkowo mało nawet przy użyciu drogiego wyposażenia. Najlepiej sprawdza się w większych grupach ok. 50 jednostek. Przy doborze wyposażenia kieruj się głównie funkcjami obronnymi, które pozwolą jednostkom unikać pocisków lub zapewnij im odpowiednie osłony. W przypadku korwet ma działać głównie przewaga liczebna więc nie skupiaj się stuprocentowo na uzbrojeniu. Jeśli jednostki nie zostaną zniszczone jednym strzałem to już masz przewagę nad powolnymi, wielkimi jednostkami.

Sekcje do wyboru

Rdzeń Agresora

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

30

Miejsca na broń

1 Mała / 1 Średnia

Miejsca pomocnicze

5 Mała

Typ

Główna

Rdzeń Interceptora

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

30

Miejsca na broń

3 Mała

Miejsca pomocnicze

5 Mała

Typ

Główna

Rdzeń Zmiennokształtnego

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

30

Miejsca na broń

1 Mała

Miejsca pomocnicze

3 Mała / 2 Średnia

Typ

Główna

Komentarz: Sekcje pozwalają na wykorzystanie głównie najmniejszych typów wyposażenia co wpływa znacząco na siłę ognia. Wybieraj uzbrojenie z najwyższego dostępnego poziomu, żeby utrzymać dużą skuteczność. Zasadniczo broń o mniejszych gabarytach ma mniejszy zasięg, ale jest zdecydowanie celniejsza od większych wariantów. Ważne jest wykorzystanie broni, która ma dużą szybkość ataku (niski czas odnawiania).

Niszczyciel

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

600

Pancerz / Redukcja obrażeń

6 / 9%

Szybkość

1,0

Ilość sekcji

2

Komentarz: Nieco większa jednostka, która pozwala na szerszy wachlarz modyfikacji z uwagi na dostępność dwóch slotów sekcji. Mimo większych rozmiarów jednostka wciąż zachowuje dużą szybkość poruszania co pozwala dogonić wycofujące się wrogie jednostki i na nie uderzyć. Kadłub jest znacznie wytrzymalszy dzięki czemu niszczyciele mogą "kupić" trochę czasu, który pozwoli zainicjować walkę przy użyciu większych jednostek.

Sekcje do wyboru

Destruktor Szczęścia

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

60

Miejsca na broń

2 Mała / 1 Średnia

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 1 Średnia

Typ

Przód

Destruktor Nadziei

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

60

Miejsca na broń

3 Mała

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 2 Średnia

Typ

Przód

Destruktor Wiary

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

60

Miejsca na broń

1 Duża

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 1 Średnia

Typ

Przód

Komentarz: Sekcje przednie oferują wykorzystanie różnego typu wyposażenia głównie średniego i małego, ale jedna sekcja posiada duże gniazdo na broń. W sekcjach przednich postaraj się umieszczać broń o dużym zasięgu i czasie przeładowania, żeby wykonać kilka ataków zanim dojdzie do właściwego starcia.

Bastion Blasku

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

60

Miejsca na broń

2 Mała

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 2 Średnia

Typ

Tył

Bastion Lśnienia

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

60

Miejsca na broń

1 Średnia

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 2 Średnia

Typ

Tył

Komentarz: Niszczyciel oferuje tylko dwie sekcje tylne z dostępnym jedynie małym i średnim uzbrojeniem. Wybór zależy od tego, czy zdecydujesz się na mniejsze uzbrojenie z krótszym czasem przeładowania czy wolisz jedną broń o większych gabarytach, która swoim zasięgiem będzie budować przewagę na chwilę przed inicjacją.

Krążownik

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

1200

Pancerz / Redukcja obrażeń

12 / 16%

Szybkość

0,7

Ilość sekcji

3

Komentarz: Najbardziej uniwersalna z jednostek bojowych. Większość twojej floty powinna się składać właśnie z nich. Trzy sloty na poszczególne sekcje, przyzwoita szybkość i stosunkowo duża wytrzymałość okrętu działają na jego korzyść.

Sekcje

Destruktor Strażnika

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

120

Miejsca na broń

1 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Średnia / 1 Duża

Typ

Przód

Destruktor Eskort

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

120

Miejsca na broń

2 Mała / 1 Średnia

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Duża

Typ

Przód

Destruktor Okowów

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

120

Miejsca na broń

2 Mała

Miejsca pomocnicze

1 Średnia / 1 Duża

Typ

Przód

Komentarz: Tylko trzy dostępne sekcje przednie ale za to każda o specyficznej charakterystyce dostępnej broni. Duże rotacje pomiędzy sekcjami pomocniczymi. Warto zwrócić uwagę na to, że każda z sekcji pomocniczych umożliwia instalację dużego reaktora co może być zbawienne dla bilansu energetycznego jednostki.

Rdzeń Widma

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

120

Miejsca na broń

2 Średnia / 1 Hangar

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Główny

Rdzeń Mściciela

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

120

Miejsca na broń

1 Średnia / 1 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Główny

Rdzeń Kostuchy

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

120

Miejsca na broń

3 Średnia

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Główny

Rdzeń Zjawy

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

120

Miejsca na broń

2 Mała / 2 Średnia

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Główny

Komentarz: Wszystkie sekcje główne krążownika mają taką samą ilość i jakość gniazd pomocniczych. Środek jednostki powinien być wyposażony w uzbrojenie o dużym czasie przeładowania i zadającym bardzo duże obrażenia. Możesz też zastanowić się nad obroną przeciwrakietową.

Bastion Protektora

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

120

Miejsca na broń

1 Średnia

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Tył

Bastion Gwardzisty

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

120

Miejsca na broń

2 Mała

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Tył

Komentarz: Podobnie jak w przypadku rdzeni, tylne sekcje mają takie same sloty pomocnicze. Krążownik dysponuje jedynie dwiema sekcjami tylnymi, które oferują małe i średnie uzbrojenie. Skup się na broni o dużym zasięgu ale nie bój się konfrontacji bezpośredniej. Dzięki dużej szybkości statku odległość szybko przestanie mieć znaczenie.

Pancernik

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

2400

Pancerz / Redukcja obrażeń

24 / 28%

Szybkość

0,3

Ilość sekcji

3

Komentarz: Prawdziwa latająca forteca. Powolny i bardzo wytrzymały okręt do specjalnych zastosowań. W posiadaniu pancernika nie jest ważne, że go masz, ale to co jest w stanie zaoferować w trakcie bitwy. Dzięki trzem mocno zróżnicowanym sekcjom możesz tworzyć małe specjalistyczne oddziały składające się z 2-4 jednostek, które będą prowadzić główne natarcie, neutralizować cele lub sprzątać niedobitki. Hangar dla bombowców na pancerniku? Czemu nie. Warto przemyśleć dobór wyposażenia, żeby w pełni wykorzystać potencjał. Pamiętaj, że pancerniki mocno obciążają budżet więc produkuj je z rozwagą i tylko wtedy gdy są naprawdę potrzebne.

Sekcje

Destruktor Gwiazd

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

2 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 2 Średnia / 2 Duża

Typ

Przód

Destruktor Tytanów

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

4 Mała / 1 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 2 Średnia / 2 Duża

Typ

Przód

Destruktor Istnień

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

2 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 2 Średnia / 2 Duża

Typ

Przód

Destruktor Mas

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

2 Mała / 1 Średnia / 1 Hangar

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 2 Średnia / 2 Duża

Typ

Przód

Destruktor Życia

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

4 Mała / 2 Średnia

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 2 Średnia / 2 Duża

Typ

Przód

Destruktor Dusz

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

2 Mała / 3 Średnia

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 2 Średnia / 2 Duża

Typ

Przód

Komentarz: Sekcje przednie mają taką samą ilość gniazd pomocniczych niezależnie od wariantu. Warto zwrócić uwagę na koszt sekcji, który mocno zwiększa koszty produkcji przy wypełnieniu gniazd bronią. Pamiętaj, że na sekcji przedniej powinieneś skupić broń o jak największym zasięgu.

Rdzeń Nowej

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

4 Mała / 2 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 2 Duża

Typ

Główny

Rdzeń Siewcy Burzy

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

4 Średnia / 1 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 2 Duża

Typ

Główny

Rdzeń Dewastatora

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

2 Średnia / 2 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 2 Duża

Typ

Główny

Rdzeń Osobliwości

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

3 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 2 Duża

Typ

Główny

Rdzeń Zemsty

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

4 Średnia / 1 Hangar

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 2 Duża

Typ

Główny

Rdzeń Gargantuiczny

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

4 Mała / 2 Hangar

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 2 Duża

Typ

Główny

Komentarz: Podobnie jak w przypadku frontalnej sekcji, wszystkie rdzenie mają taką samą ilość slotów pomocniczych. Pomyśl o niekonwencjonalnym wyposażeniu w postaci hangarów lub obronie przeciwrakietowej lub działach przeciwlotniczych.

Bastion Eonu

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

2 Mała / 1 Średnia

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 1 Średnia / 3 Duża

Typ

Tył

Bastion Nieskończoności

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

1 Duża

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 1 Średnia / 3 Duża

Typ

Tył

Bastion Epoki

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

2 Średnia / 3 Duża

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 1 Średnia / 3 Duża

Typ

Tył

Bastion Zenitu

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

240

Miejsca na broń

4 Mała

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 1 Średnia / 3 Duża

Typ

Tył

Komentarz: Bastiony pancernika powinny skupiać się na zadawaniu średnich obrażeń w krótkim czasie. Będą wykorzystane dopiero po pełnej inicjacji więc warto zainwestować w wyposażenie z krótkim czasem przeładowania, które wyeliminuje okrążające go jednostki.

Platforma Obronna

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

2000

Pancerz / Redukcja obrażeń

7 / 10%

Szybkość

0

Ilość sekcji

2

Komentarz: Najmniejsza jednostka obrony miejscowej. Duża wytrzymałość kadłuba przy małej liczbie dostępnych slotów. Platforma może wykorzystywać każdy typ uzbrojenia a sekcje są identyczne dla każdego slotu.

Sekcje dla dowolnego slotu !

Sekcja stacji lekkiej

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

47

Miejsca na broń

4 Mała

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Skrzydło

Sekcja stacji średniej

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

47

Miejsca na broń

2 Średnia

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Skrzydło

Sekcja stacji ciężkiej

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

45

Miejsca na broń

1 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Skrzydło

Sekcja hangarowa stacji

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

37

Miejsca na broń

1 Hangar

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Skrzydło

Komentarz: Mimo sporej wytrzymałości platforma nie wytrzyma długo w starciu z potężną armią. Najlepiej wykorzystywać sekcje stacji średnich żeby zachować równowagę pomiędzy czasem przeładowania a obrażeniami.

Stacja Obronna

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

4000

Pancerz / Redukcja obrażeń

11 / 15%

Szybkość

0

Ilość sekcji

4

Komentarz: Większa jednostka obrony miejscowej. Dwukrotnie większa wytrzymałość i redukcja obrażeń, która może mieć znaczenie. Zwróć uwagę, że stacja obronna oferuje cztery dostępne sloty na sekcje. Podobnie jak w poprzednim przypadku wszystkie są jednakowe dla każdego slotu. Stawiaj stacje w bliskiej odległości, żeby mogły ostrzeliwać przeciwnika jednocześnie gdy będzie skupiał obrażenia na jednej z nich.

Sekcje dla dowolnego slotu !

Sekcja stacji lekkiej

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

47

Miejsca na broń

4 Mała

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Skrzydło

Sekcja stacji średniej

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

47

Miejsca na broń

2 Średnia

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Skrzydło

Sekcja stacji ciężkiej

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

45

Miejsca na broń

1 Duża

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Skrzydło

Sekcja hangarowa stacji

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

37

Miejsca na broń

1 Hangar

Miejsca pomocnicze

1 Mała / 1 Średnia / 1 Duża

Typ

Skrzydło

Komentarz: W przypadku stacji obronnej jest większa szansa na przetrwanie zmasowanego ostrzału dzięki czemu możesz poszerzyć dobór wyposażenia. Możesz zdecydować się na jeden slot z hangarem ale pamiętaj, że w przypadku stacji liczba slotów pomocniczych jest jeszcze ograniczona. Staraj się wykorzystywać gniazda na dużą i średnią broń.

Forteca

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

8000

Pancerz / Redukcja obrażeń

20 / 25%

Szybkość

0

Ilość sekcji

4

Komentarz: Forteca to już wyższa klasa obrony. Przy dobrym doborze wyposażenia może powstrzymać oddział składający się z pancerników. Ze względu na wysokie koszty najlepiej decyduj się na budowę w najważniejszych obszarach imperium np. planetach, które są głównym źródłem kredytów energetycznych. Dwie fortece w dwóch najważniejszych układach powinny dać ci dużą gwarancje bezpieczeństwa nie obciążając nadmiernie budżetu.

Sekcje dla dowolnego slotu !

Sekcja stacji lekkiej

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

82

Miejsca na broń

8 Mała

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 2 Średnia / 2 Duża

Typ

Skrzydło

Sekcja stacji średniej

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

82

Miejsca na broń

4 Średnia

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 2 Średnia / 2 Duża

Typ

Skrzydło

Sekcja stacji ciężkiej

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

77

Miejsca na broń

2 Duża

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 2 Średnia / 2 Duża

Typ

Skrzydło

Sekcja hangarowa stacji

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

62

Miejsca na broń

2 Hangar

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 2 Średnia / 2 Duża

Typ

Skrzydło

Komentarz: W tym wypadku koniecznie zdecyduj się na skrzyło hangarowe i broń o dużym zasięgu. Nawet jeśli uzbrojenie będzie się długo ładowało, to osiem tysięcy punktów wytrzymałości zapewni odpowiedni czas, żeby uszczuplić lub zniszczyć wrogą flotę. Zwróć uwagę, że na każdym ze skrzydeł możesz umieścić aż dwa hangary.

Statek konstrukcyjny

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

300

Pancerz / Redukcja obrażeń

7 / 10%

Szybkość

0,5

Ilość sekcji

1

Komentarz: Statek cywilny, który będzie unikał walki i wrogich jednostek. Służy jedynie do konstruowania stacji i platform obronnych znajdujących się poza skolonizowanymi planetami.

Rdzeń Asemblera

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

80

Miejsca na broń

Brak

Miejsca pomocnicze

3 Mała

Typ

Główny

Komentarz: W tym wypadku nie ma dużego wyboru, ale możesz wrzucić kilka dodatkowych punktów pancerza, żeby jednostka miała większe szanse na ucieczkę.

Statek kolonizacyjny

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

300

Pancerz / Redukcja obrażeń

10 / 14%

Szybkość

0,5

Ilość sekcji

1

Komentarz: Statek służy do przenoszenia populacji z planety zamieszkanej na nowe terytoria. Jak na statek cywilny ma całkiem długi czas konstrukcji, ale niezbędny do rozwoju imperium.

Rdzeń Konserwatora

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

350

Miejsca na broń

Brak

Miejsca pomocnicze

3 Mała

Typ

Główny

Komentarz: Z uwagi na koszt jednostki najlepiej wyposażyć go w dodatkowe osłony, które pozwolą mu bezpiecznie opuścić układ. Zwiększy to oczywiście koszt jednostki, ale ważniejszy jest czas który potrzebny jest na skonstruowanie nowej.

Statek badawczy

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

300

Pancerz / Redukcja obrażeń

7 / 10%

Szybkość

0,5

Ilość sekcji

1

Komentarz: Statek badawczy to specyficzny statek cywilny. Nie może spełniać swoich funkcji jeśli nie ma naukowca na pokładzie. Koszt zatrudnienia naukowca jest dosyć spory w porównaniu z przychodami więc warto lekko wyposażyć statek, żeby miał szansę na ucieczkę.

Rdzeń Przebłysku

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

80

Miejsca na broń

Brak

Miejsca pomocnicze

3 Mała

Typ

Główny

Komentarz: Standardowo nie ma możliwości uzbrojenia statku. Warto dorzucić trochę pancerza i wyposażyć statek w osłony. Pamiętaj, że utrata okrętu i naukowca może uniemożliwić ci wykonywanie zadań z rejestru sytuacyjnego do czasu zbudowania nowego statku, zatrudnienia naukowca i wyszkolenia go.

Statek transportowy

Cecha

Wartość bazowa

Punkty kadłuba

300

Pancerz / Redukcja obrażeń

3 / 4%

Szybkość

0,5

Ilość sekcji

1

Komentarz: Statek transportowy pojawia się jedynie w czasie, gdy potrzebujesz przenieść armie lądowe pomiędzy planetami. Mimo tego, że nie płacisz za niego bezpośrednio ważne jest zapewnienie największej możliwiej ilości osłon lub pancerza, żeby nie stracić w pełni wyposażonej i wyszkolonej armii jedynie z powodu nieuwagi.

Rdzeń transportowy

Koszt - Jednostki | Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Koszt

32

Miejsca na broń

Brak

Miejsca pomocnicze

2 Mała / 2 Średnia

Typ

Główny

Komentarz: W przypadku tej jednostki warto wrzucić trochę pancerza do małych slotów i osłonę wraz z reaktorem do dużych gniazd. Koszt energetyczny powinien być zrównoważony a ty będziesz miał większą szansę na doprowadzenie wojsk do celu.