Dostępne frakcje | Frakcje w Stellaris poradnik Stellaris
Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019
Na tej stroinie poradnika do gry Stellaris znajdziesz zestawienie grywalnych nacji przygotowanych przez twórców gry.
- Zjednoczone Narody Ziemi
- Wspólnota Ludzi
- Imperium Tzynn
- Królestwo Jondari
- Gwiezdny Kolektyw Ix'ldar
- Gwiezdna Unia Czinorr
- Królestwo Jehetma
- Konfederacja Skyldari
Zjednoczone Narody Ziemi
Modyfikatory
Poziom umiejętności przywódcy: +1
Koszt werbunku przywódcy: -10%
Kredyty energetyczne: +20%
Tolerancja dla niewolnictwa: -100%
Rozbieżność etyk: +10%
Ksenofobia: - 10%
Czas migracji: - 50%
Koszt przesiedlenia: -33%
Gromadzenie doświadczenia przywódcy: +25%
Uwagi:
Jedna z łatwiejszych frakcji dla początkującego gracza. Przywódca wybierany jest przez lud co pięć lat. Gromadzi więcej doświadczenia i zaczyna od razu z drugim poziomem doświadczenia. Populacja jest bardzo przychylna wszelkim kolonizacjom, a zwiększone zasobu energii znacznie to ułatwiają. Lud nie toleruje niewolnictwa i jest otwarty na różne gatunki. Jedyny mankament to słabsza broń początkowa.
Wspólnota Ludzi
Modyfikatory
Limit marynarki wojennej: +20%
Utrzymanie statków: -5%
Uszkodzenia armii: +20%
Koszty sojuszów we wpływach: +100%
Zysk wpływów z rywalizacji: +50%
Zadowolenie z wojny: +10%
Czas migracji: - 50%
Koszt przesiedlenia: -33%
Gromadzenie doświadczenia przywódcy: +25%
Uwagi:
Założenia frakcji opierają się głównie na kulcie jednostki i potędze militarnej. Populacja łatwo zmienia położenie i przystosowuje się do nowych warunków. Jednostki zadają zwiększone obrażenia i posługują się bronią skuteczną w średnim zasięgu. Frakcja bardzo dobra dla graczy chcących zdobyć galaktykę siłą.
Imperium Tzynn
Modyfikatory:
Limit marynarki wojennej: +20%
Utrzymanie statków: -5%
Uszkodzenia armii: +40%
Koszty sojuszów we wpływach: +100%
Zysk wpływów z rywalizacji: +50%
Tolerancja dla niewolnictwa: +50%
Zużycie żywności: -5%
Minerały: +5%
Tolerancja dla nieprzyjaznego środowiska: -10%
Poziomu umiejętności przywódcy: +1
Uwagi:
Frakcja o wiele bardziej wymagająca od poprzednich zestawień. Zwiększone limity wojsk i duża siła ognia przy jednoczesnej chęci dominacji nad rywalami. Imperium wyznaje kult siły, a populacja jest raczej nieprzychylna dla przesiedleń. Gady potrzebują mniej pożywienia i są otwarte na fromy niewolnictwa. Warto zaznaczyć, że przywódca rozpoczyna rządy od drugiego poziomu doświadczenia.
Królestwo Jondari
Modyfikatory:
Tolerancja dla niewolnictwa: +50%
Koszt przesiedlenia: -15%
Zadowolenie: +5%
Maksymalna liczba ambasad: +1
Zysk wpływów z rywalizacji: -25%
Uszkodzenia armii: -10%
Żywność: +10%
Zadowolenie z wojny: -10%
Poziomu umiejętności przywódcy: +1
Badania fizyczne: +15%
Uwagi:
Frakcja o założeniach podobnych do poprzedniej, ale nie jest nastawiona na rozwój militarny. Władza oparta jest na zadowoleniu ludności i dużym rozwoju technologicznym. Przywódca sprawuje rządy od drugiego poziomu doświadczenia i przyjmuje pokojowe postawy. Ptasia populacja nie popiera wojen i ponosi mniejsze koszty z tytułu przesiedleń. Mimo pokojowego nastawienia, nacja dysponuje dobrym uzbrojeniem w początkowej fazie gry. Frakcja przeznaczona dla graczy o pokojowym usposobieniu.
Gwiezdny Kolektyw Ix'ldar
Modyfikatory:
Tempo badań: +15%
Tolerancja dla niewolnictwa: +100%
Zużycie żywności: -10%
Badania techniczne: +5%
Badania socjologiczne: +5%
Badania fizyczne: +5%
Czas rozwoju: -10%
Zadowolenie: +5%
Zadowolenie innych gatunków: -1%
Uszkodzenia armii: +20%
Minerały: +5%
Uwagi:
Stawonogi tworzą imperium o dużym wsparciu dla rozwoju technologii. Nie boją się niewolnictwa innych narodów i zużywają mniej żywności. Nie zaniedbują kwestii militarnych i są w stanie szybciej rozwijać swoją infrastrukturę. Frakcja przeznaczona jest dla graczy z pewnym doświadczeniem, które pomoże zrównoważyć rozwój imperium pomiędzy jego głównymi aspektami.
Gwiezdna Unia Czinorr
Modyfikatory:
Alternatywy badawcze: +1
limit przywódców imperium: +1
Kredyty energetyczne: +10%
Tolerancja dla niewolnictwa: -50%
Rozbieżność etyk: +5%
Badania techniczne: +10%
Badania socjologiczne: +10%
Badania fizyczne: +10%
Minerały: +15%
Badania techniczne: +15%
Zadowolenie innych gatunków: -1%
Uwagi:
Unia mięczaków charakteryzuje się ogromnym poparciem dla badań i dużymi zasobami surowców. Już od początku gry dysponują większą różnorodnością technologii, a ich bonusy pozwalają im na dynamiczny rozwój naukowy. Warto zaznaczyć, że nie tolerują niewolnictwa, ale jednocześnie nie są przyjaźnie odbierane przez inne nacje. Frakcja idealna dla graczy, którzy cenią dynamiczny rozwój i budowanie imperium na zasobach strategicznych zamiast brutalnej siły.
Królestwo Jehetma
Modyfikatory:
Wielkość puli przywódców: +1
Limit przywódców imperium: +1
Koszt werbunku przywódcy: -15%
Maksymalna liczba ambasad: +2
Zysk wpływów z rywalizacji: -50%
Uszkodzenia armii: -20%
Żywność: +20%
Zadowolenie z wojny: -20%
Tolerancja dla niewolnictwa: +50%
Zużycie żywności: -5%
Kredyty energetyczne: +15%
Czas rozwoju: +15%
Zadowolenie: +5%
Uwagi:
Neutralna i pokojowo nastawiona frakcja fungoidów. Duża liczba ambasad i mocne wsparcie dla dyplomacji. Frakcja nastawiona na umacnianie zasobów energetycznych i dynamiczny rozwój infrastruktury z poszanowaniem istniejących granic w galaktyce. Frakcja dla doświadczonych graczy, którzy będą potrafili przekuć radykalny pacyfizm w siłę w walce o dominację nad galaktyką.
Konfederacja Skyldari
Modyfikatory:
Planety głównego sektora: +2
Badania techniczne: +5%
Badania socjologiczne: +5%
Badania fizyczne: +5%
Maksymalna liczba ambasad: +1
Zysk wpływów z rywalizacji: -25%
Uszkodzenia armii: -10%
Żywność: +10%
Zadowolenie z wojny: -10%
Ksenofobia: - 10%
Zadowolenie innych gatunków: +1%
Zadowolenie: -5%
Badania techniczne: +15%
Gromadzenie doświadczenia przywódcy: +25%
Uwagi:
Frakcja ssaków stawiająca głównie na rozwój infrastruktury. Nie jest szczególnie użyteczna na polu bitwy, ale może dysponować szeregiem rozwiązań technologicznych, które dadzą jej przewagę oraz rozbudowaną infrastrukturą co znacznie utrudni przeciwnikom podbicie go. Frakcja przeznaczona dla doświadczonych graczy, którzy chcą spróbować sowich sił we wdrażaniu rozwiązań dyplomatycznych i zarządzaniu niezwykle rozbudowaną strukturą imperium.