Misja 8 - Eye for an Eye | Kampania Zergów | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019 4949 Następna Kampania Zergowie Misja 9 - The Invasion of Aiur Poprzednia Kampania Zergowie Misja 7 - The Culling Kaniony – W tych dwóch lokacjach oraz tej pod twoją bazą, musisz blokować ruchy wojsk wroga. Najważniejszy przeciwnik, które nie może się przedrzeć do krawędzi mapy, to Templariusz. Będzie korzystał z niewidzialności, aby uciec z terenu misji. Pamiętaj o rozmieszczeniu Overlordów w tych lokacjach oraz korzystaj z kanałów Nydusa, aby szybko przemieszczać oddziały. Miejsce na ekspansję - północna lokacja – Możesz dość szybko zając tą lokację, ale zbierz grupę Zerglingów oraz Hydralisków. Wróg posiada kilka jednostek lądowych, latających oraz wieżyczkę. Warto jak najszybciej uruchomić wydobycie surowców w tej lokacji. Miejsce na ekspansję - południowo-wschodnia lokacja – Możesz dostać się na ten płaskowyż używając drogi od swojej bazy, albo idąc do kanionu. Nie tylko zyskasz dostęp do dodatkowych złóż surowców, ale jednocześnie zyskasz dobrą pozycję do ataku na bazę Protossów. Możesz tutaj wybudować wieżyczki, które będą atakować wrogów poniżej. Zachodnia bazy Protossów - prawa strona – Ta część bazy nie posiada żadnej wieżyczki, ani większej ilości jednostek wroga. Użyj dużej liczby Zergów, aby szybko zniszczyć budynki po tej stronie i od razu się wycofaj. Wróg ściągnie tutaj dodatkowe siły oraz ciężkie jednostki Reaver. Sprowadź lotnictwo, aby rozprawiło się z wrogami z bezpiecznej odległości. Zachodnia baza Protosów – Po zniszczeniu posiłków wroga, wejdź do bazy i oczyść ją z reszty obrońców oraz budynków wroga. Ważne jest wzniesienie własnej bazy na zgliszczach wroga. Oprócz dodatkowych surowców, będziesz mógł rozbudować swoją linię obronną. Pamiętaj, aby postawić kilka dodatkowych wieżyczek. Wschodnia baza Protossów - wzniesienie nad polem minerałów – Zamiast atakować bezpośrednio bazę wroga, możesz użyć wieżczyczek do powolnego niszczenia wroga. Inny sposób to ustawić w tym miejscu Guardiany, które sukcesywnie będą niszczyć jednostki i budynki wroga. Zacznij od Nexusa i robotników, potem niszcz jednostki i Pylony. Główna baza Protossów – Baza jest otoczona wieżyczkami, oraz posiada licznych obrońców lądowych oraz lotniczych. Dodatkowo, w obronie wezmą udział Templariusze, którzy będą przyzywać Psi Storm rażące wszystkich na wskazanym obszarze. Jedna taka burza, może poważnie zaszkodzić twoim Zergom. Jeśli masz taką możliwość, atakuj ich jako pierwszych, Przydadzą się Overlodry do ich wykrycia. Archiwum Templariuszy – Jeśli to możliwe, wyślij swoje lotnictwo do centrum bazy, aby zniszczyć ten budynek w pierwszej kolejności. W ten sposób wróg straci możliwość szkolenia Templariuszy, a co za tym idzie nie będziesz mógł przegrać misji. Obok znajduje się Nexus, który warto również zlikwidować jako następny. Cele misji: Zniszcz bazy ProtossówNie pozwól uciec żadnemu Mrocznemu TemplariuszowiKerrigan musi przeżyćTwój przywódca dzieli się z tobą informacją na temat Protossów, a dokładniej Zeratula. Kiedy ten zabił Zasz, Overmind odkrył część jego sekretów oraz lokację ojczystej planety Protossów, Aiur. Najpierw musisz zniszczyć Mrocznych Templariuszy, którzy mogą wielce zaszkodzić rojowi Zergów. Jest to jedna z trudniejszych misji Zergów. Nie z powodu liczebności wroga czy zaawansowanych jednostek. Musisz bronić jednocześnie 3 lokacji, która są jedynymi ścieżkami ewakuacyjnymi dla Templariuszy. Jeśli choć jeden ucieknie, misja zakończy się przegraną. W tych miejscach ciągle muszą być Overlordy. Jako jedyne mają możliwości Detekcji niewidzialnych wrogów, w tym Templariuszy i jednostek Observer (niewidzialna jednostka latająca i jednocześnie Detektor). Do twojej dyspozycji zostały oddane nowe budynki, Nydus Canal. Są to swoiste teleporty. Po wybudowaniu pierwszego, wybierasz tą strukturę i opcję wybudowania następnego Kanału, który możesz zostać postawiony na dowolnej lokacji z mazią (Creep). Dzięki temu rozwiązaniu, jesteś w stanie szybko przerzucać jednostki do innych lokacji na mapie. Od tej misji, możesz szkolić Ultraliski, czyli "ulepszone" wersje Zerglingów. Złoża minerałów i gazu na północy pilnuje mały oddział Protossów. Warto szybko zająć to miejsce i stworzyć punkt wydobywczy. Zacznij od rozbudowy twojej bazy i jednoczesnego stawiania podstawowych budynków technologicznych, które pozwolą tobie na szkolenie Zerglingów i Hydralisków. W każdej lokacji wystarczy abyś miał 1-2 Overlordy, 6 Hydralisków i Zerglingów (1). Przez większość czasu takie garnizonu powinny wystarczyć. Na mapie znajdują się dwa dodatkowe miejsca na ekspansję, z czego północny możesz zająć w pierwszych minutach misji (2,3). Broni go po dwóch Dragoonów i Scoutów oraz jedna wieżyczka. Bardziej niż kryształy, przyda się tobie gaz Vespene do produkcji zaawansowanych jednostek. W tej misji znów będziesz polegał na lotnictwie. Jednak w kilku momentach bardzo przydadzą ci się po dwie drużyny Zerglingów i Hydralisków. Po rozbudowaniu bazy zacznij szkolić grupę uderzeniową. Przed tobą są dwie zewnętrzne placówki Protossów, z czego ta na wschodzie ma Nexusa i więcej budynków produkcyjnych. Zachodnia posiada jednak budynki, niezbędne do produkcji lotnictwa. Główna baza wroga, w lewym dolny rogu (Niebieski) to siedziba Templariuszy. Możesz sukcesywnie niszczyć Protossów i na końcu zabrać się za Templariuszy, albo zrobić to w odwrotnej kolejności. Zaatakuj bazę na zachodnim brzegu od niebronionej prawej strony. Skup się na budynkach produkcyjnych i uważaj na kontratak wroga. Do ataku na pierwszą linię obrony, przygotuj 2-3 drużyny Zerglingów i jedną Hydraliksów. Jeśli masz czas i uzbierasz dużo surowców, utwórz dodatkowy oddział Ultralisków. Przerzuć te siły Kanałami Nydusa na zachodnią stronę i obejdź bazę tak, aby zaatakować z prawej strony (4). Nie ma tam wieżyczek, a tylko kilka struktur i jeden budynek produkcyjny. Musisz działać szybko, zanim wróg zbierze posiłki z drugiej bazy. Najczęściej przylecą myśliwce z całej planszy i zrzuty Dragonów i Reaverów. Po likwidacji bazy, zbuduj swoją placówkę wydobywczą w tym miejscu i rozstaw wieżyczki wokół niej (5). Teraz czas na drugą bazę (6). Możesz najpierw zająć słabo bronione miejsce na ekspansję, pomiędzy bazą a dolnymi Kanałami Nydusa. Po wybudowaniu bazy, rozstaw Sunken Colony wzdłuż górnej części klifu, tuż nad minerałami w zasięgu bazy wroga. Kilka Guardianów niech zacznie ostrzał w Nexus z tego miejsca. Miej pod ręką piechotę i Mutaliski w razie kontrataku wroga. Kiedy kwatera główna padnie, zabierz się za koszary wroga a następnie niszcz robotników i Reaverów. Teraz sprowadź Zerglingi, aby dopełniły zniszczenia. Specjalny ataki Templariuszy mogą być niezwykle zabójcze dla twoich wojsk. Eliminuj ich w pierwszej kolejności. Atak na główną Templariuszy będzie trudniejszy (7,8). Nie tylko jest tam sporo Dragoonów i Reaverów, ale największym zagrożeniem są sami Templariusze. Często będą atakować grupy wrogów swoimi Psonicznymi atakami, a jeśli pozwolisz im się z czasem rozwinąć, zaczną tworzyć potężnych Archonów. 12 Mutalisków i tyle samo Guardianów powinno poradzić sobie bez problemu z wieżyczkami i Dragoonami. Jednak, kiedy zobaczysz błyskawice, szybko zmień pozycję. Templariusze potrafią położyć cały oddział przy użyciu swojej specjalnej umiejętności. Zerg Queen z pełnym paskiem energii, może użyć Spawn Broodling na Templariuszach i Archonach natychmiast ich zabijając, więc warto trzymać małą ekipę wraz z resztą twojego lotnictwa. Nie pozostawiaj przy życiu transportowców wroga. Protossi często zabierają na pokład Templariuszy i starają się przemknąć przez twoje linie obronne. Grupa Mutalisków powinna bez problemu wlecieć do bazy w dolnym lewym rogu i zniszczyć w pierwszej kolejności Archiwum Templariuszy. Bez tego obiektu, Niebieski Protoss nie będzie mógł szkolić Templariuszy. Następnie, zniszcz Nexus i resztę bazy. Alternatywnie, możesz najpierw wziąć na cel bazę Templariuszy. Ta metoda wymaga dłuższych przygotowań, ale ułatwia misje. Nie będziesz musiał już się obawiać, ze jakiś Templariusz ucieknie. Zbierz dwie drużyny Mutalisków na środku mapy. Obie armie Protossów korzystają tylko ze Zwiadowców i to w bardzo małej ilości. Podleć do bazy niebieskiego i zniszcz dwie na ich zewnętrznej linii. W tym momencie zbiegną się wszystkie jednostki Dragoon i Scout. Po odparciu ich ataku wleć do bazy aż znajdziesz Nexus. Poniżej są Archiwa Templariuszy. Bez nich, wróg nie możesz szkolić nowych, więc niech to będzie twój pierwszy cel. Teraz zniszcz Nexus i budynki produkcyjne, a następnie resztę Pylonów i wieżyczek. Wróć do bazy, zreorganizuj siły i przypuść atak na pozostałe dwie bazy, sugestii z poprzedniego akapitu. Po zniszczeniu wszystkich budynków i jednostek misja zakończy się sukcesem. Następna Kampania Zergowie Misja 9 - The Invasion of Aiur Poprzednia Kampania Zergowie Misja 7 - The Culling