Misja 10 - Full Circle | Kampania Zergów | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019 4949 Następna Kampania Protosi Misja 1 - First Strike Poprzednia Kampania Zergowie Misja 9 - The Invasion of Aiur Pozycja startowa – Twoja baza ma liczne złoża minerałów, ale będziesz potrzebował dużo gazu w tej misji, do budowy lepszych jednostek. Wznieś dodatkowe Hatchery, aby przyspieszyć wydobycie surowców. Wróg będzie atakował z trzech stron, ale najczęściej z północy, przy użyciu grupy Scoutów oraz Carrierów. Baza Protossów #1 - Miejsce desantu – Tuż za polem kryształów, na wzniesieniu, jest nie broniona lokacja. W tym miejscu możesz zrzucić swoje wojska, aby od razu zaatakowały Nexus nieprzyjaciela. Potem zostaje już powolna eliminacja bazy i jednostek wroga na tej stronie mapy. Baza Protossów #2 - Koszary – Zanim zaatakujesz główna bazę na wschodniej stronie, zniszcz koszary i wieżyczki wroga. Zacznij jednak od niszczenia nielicznych Pylonów, dzięki czemu reszta budynków stanie się nieaktywna. Drużyna Hydralisków i kilku Mutalisków powinno sprostać temu zadaniu. Baza Protossów #2 – Najłatwiej zaatakować bazę Protossów od północy. Po zniszczeniu budynków produkcyjnych i Nexusa, zajmij się Pylonami przy klifie, dzięki temu wieżyczki nie wyrządzą tobie krzywdy. Nie pozwól uciec żadnemu robotnikowi wroga. Miejsce na ekspansję – Wybuduj nie tylko Hatchery, do produkcji jednostek i wydobycia surowców, ale również kanały Nydusa do swojej głównej bazy. W ten sposób przyspieszysz przerzucanie wojsk i zapewnisz sobie połączenie między bazami. Baza Protossów #3 - Zewnętrzna obrona – Do ataku wykorzystaj lotnictwo, które bezkarnie będzie atakować wrogów znad ruin otaczających Protossów. trzymaj Mutaliski w pobliżu przed kontratakami lotnictwa. Potem wprowadź wojska lądowe. Baza Protossów #3 - Nexus – Zniszczenie Nexusa i kopalni gazu Vespine, jest bardzo ważne. Osłabi gospodarkę wroga i zmusi go do wybudowania nowego Nexusa (choć posiada drugi na północ od celu misji). Często zwabi też pozostałych obrońców do tego miejsca, co ułatwi wybicie jego żołnierzy. Cel misji - linia obronna – Wokół Świątyni jest dobrze ufortyfikowana linia obronna złożona z Pylonu oraz dwóch wieżyczek. Łatwiej jest zniszczyć Pylon i zostawić w spokoju nieaktywne wieżyczki, a następnie skupić się na jednostkach wroga. Cel misji -Świątynia Protossów – Tej lokacji broni grupa najpotężniejszych jednostek Protossów. Powinieneś mieć do tej pory pokaźną armię lądową i kilka grup lotnictwa. Po zniszczeniu obrońców, musisz dostarczyć Kryształ ze swojej bazy do ruin Świątyni. Jeśli wybudowałeś kanały Nydusa, możesz teraz z nich skorzystać aby przyspieszyć transport. W międzyczasie czerwone plemię Protossów będzie atakować pozycję Świątyni. Cele misji: Zniszcz Świątynie ProtossówNowy cel: dostarcz Kryształ Khaydarin do ruin świątyniCzas na kolejny krok, ujarzmienia potęgi Auir. Overmind decyduje się na definitywne zajęcie planety. W tym celu musisz zniszczyć święte miejsce prastarej rasy Xel'naga. Protossi wybudowali tam swoją świątynię. Nastał czas, aby ją zniszczyć. Wróg będzie wysyłał małą ekipę lotniczą od czasu do czasu - kilka Scoutów i Carrier. Grupa Hydralisków powinna wystarczyć do odparcia przeciwnika. Twoja pozycja startowa mieści się przy dolnej krawędzi mapy (1). Twoja baza jest usytuowana pomiędzy dwoma niewielkimi bazami. Stamtąd, wróg będzie często wysyłać wojska lądowe. Na północ, wokół terenu świątyni, jest rozległa baza żółtego Protossa. Ten będzie wysyłał, co jakiś czas Carrier i kilka (około 3-5) Scoutów. Na początek zbuduj drużynę Hydralisków, która poradzi sobie z większością zagrożeń. Docelowo, zbudujesz duże oddziały lotnictwa, a do tego będziesz potrzebował dużych ilości gazu. Ostatnia armia, czerwony Protoss przy północnej krawędzi, nie będzie atakować przez większość czasu. Misję rozpoczynasz z dużą ilością surowców. Minerały nie są problemem w tym scenariuszu. Znajdziesz bardzo dużo lokacji ze złożami minerałów. Od razu wybuduj dodatkowe Hatchery na prawo od twojej bazy, ale na terenie Creepu, a nie przy klifie. Następnie Zbuduj drugie Hatchery po lewej stronie, jak najbliżej złóż. Skup się na budowie robotników i Hydralisków do obrony. Zanim zaczniesz atakować, wykup wszystkie ulepszenie dla Overlordów, kilka dla jednostek lądowych oraz powietrznych i stwórz przynajmniej po dwie drużyny Hydralisków oraz Zerglingów. Rozbuduj obronę i rozstaw wieżyczkami parami, czyli Sunken i Spore Colony obok siebie, wokół twojej bazy. Teraz przerzuć swoje wojska na wzniesienie, tuż za złożami minerałów po lewej stronie (2). Idąc do góry, zobaczysz przed sobą Nexus. Niech Hydraliski zajmą się jego destrukcją, a Zerglingi zabiorą się za ewentualnych obrońców. Wyślij wszystkich na północ i zajmij się resztą bazy. Duża grupa Hydralisków lub Mutalisków poradzić sobie z wysuniętą placówka wroga na prawym klifie. Najpierw zniszcz dwa Pylony. Potem wyślij Mutaliski do zniszczenia bazy w dolnym rogu. Zanim zaatakujesz bazę po drugiej stronie, stwórz drużynę Mutalisków. Zacznij od wysuniętych koszar wroga, otoczonych przez wieżyczki (3). Dla odmiany, weź na cel w pierwszej kolejności dwa Pylony. W ten sposób wyłączyć więcej budynków i przestaną stanowić dla ciebie zagrożenia. Rozpocznij wymarsz w kierunku dolnego prawego rogu i zniszcz najpierw budynki produkcyjne, a potem Nexus (4). Atak niech prowadzą Mutaliski, a za nimi niech podąża piechota. Czas na przygotowania do ataku na Świątynię. Wybuduj Hatchery w pobliżu wszystkich złóż surowców w okolicy (5). Na środku mapy, przy prawej i lewej krawędzi są dwie lokacje do ekspansji, które nie są bronione przez wroga. Oprócz Hatchery i pary wieżyczek, zbuduj również Kanały Nydusa. W ten sposób, szybciej przerzucisz wojska z głównej bazy na linię frontu. Twoją główną siłą uderzeniową będą 24 Mutaliski i tyle samo Guardianów. Dodatkowoe zbierz Zerglingi i Hydraliski, ewentualnie drużynę Ultralisków. Warto mieć przynajmniej 1-2 Królowe Zergów oraz tyle samo Defilerów. Ich umiejętności mogą przydać się w niektórych momentach. Fortyfikacje obronne świątynie to duża ilość wieżyczek. Duża grupa piechoty oraz lotnictwa, powinny dostać się do terenu świątyni bez problemu. Uważaj na Archonów i Templariuszy! Używaj Spawn Broodlings, aby szybko ich wyeliminować. Te cztery drużyny powinny zacząć atak przy lewej krawędzi, niszcząc wszelki opór oraz budynki produkcyjne. Tutaj masz możliwość zniszczenia nie tylko koszar, ale także i Nexusa (6,7). W środkowej części, poniżej Świątyni, jest centrum szkoleniowe żółtego Protossa. Możesz zniszczyć to miejsce, jeśli nadal czujesz zagrożenie z jego strony. Możesz również zaatakować podejście z prawej strony, bo jest słabiej bronione, ale w ten sposób pozwolisz żółtemu na ciągłą produkcję jednostek. Samą świątynie otacza szereg fortyfikacji w układzie: dwie wieżyczki i jeden Pylon (8,9). Jeśli zniszczysz Pylon, nie będziesz musiał martwić się o wieżyczki. Wyślij Guardiany, aby zbombardowały te generatory. W okolicy świątyni często będą latać Carriery, ale dwie drużyny Mutaliksów powinny zniszczyć tą jednostkę, zanim będzie w stanie ci zagrozić. Znajdziesz tutaj również Archonów, ale możesz szybko się ich pozbyć, używając umiejętności Królowej Zergów, a mianowicie Spawn Broodling. Po zniszczeniu Świątyni otrzymasz nowe zadanie: sprowadź zdobyty Kryształ z poprzedniej misji do ruin. Wybierz robotnika i nakaż mu wymarsz przez tereny, które kontrolujesz. W międzyczasie czerwony Protoss zacznie atakować pozycję wokół ruin Świątyni. Jeśli zbudowałeś wcześniej Kanały Nydusa, kurier dostanie się na miejsce o wiele szybciej. W przeciwnym razie, zabierz go na pokład ulepszonego wszystkimi technologiami Overlorda i zabierz go na miejsce. Misja zakończona! Następna Kampania Protosi Misja 1 - First Strike Poprzednia Kampania Zergowie Misja 9 - The Invasion of Aiur