Misja 4 - Agent of the Swarm | Kampania Zergów | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019 4949 Następna Kampania Zergowie Misja 5 - The Amerigo Poprzednia Kampania Zergowie Misja 3 - The New Dominion Miejsce zrzutu wojsk wroga – Wschodni płaskowyż jest ulubionym miejscem zrzutu wojsk wroga. Jeśli będziesz tam trzymał swoje jednostki, zacznie desantować swoje jednostki w innym miejscu. Warto trzymać sporą grupę obrońców oraz kilka wieżyczek, tuż koło miejsca wydobycia gazu. W ten sposób szybko zareagują na ewentualny desant. Chrysalis – Przez pierwszą część misji, musisz bronić kokonu Chrysalis. Wybuduj dodatkowe wieżyczki i trzymaj w pobliżu obrońców. Czasem przeciwnik będzie zrzucał swoje wojska nie tylko na wschodzie, ale na południowej części wyspy. Mała baza Terran – Baza w prawym dolnym rogu jest relatywnie łatwa do zdobycia. Zrzuć swoje wojska pomiędzy dwoma wieżyczkami. Mogą to być nawet same Zerglingi, choć kilka Hydralisków się przyda. zacznij od wieżyczek, a następnie zniszcz resztę budynków. Trzymaj Mutaliski do likwidowania wrogiego lotnictwa oraz transportów. Na tej wyspie są dodatkowe złoża, które możesz wykorzystać do rozbudowy swojej armii. Zbudowanie małej bazy jest również wskazane, żeby przeciwnik nie mógł odbudować swojej placówki. Starport – Skoncentruj się na zniszczeniu Starportu wroga, a zredukujesz szybkość produkcji nowych mysliwców i transportowców wroga. Wokół tego budynku jest kilka Wraithów oraz wieżyczek wroga, więc użyj wojsk lądowych. Duża baza terran - samotna wieżyczka – Na północy wyspy jest samotna wieżyczka, która może zniszczyć twoje Overlordy. Pełna drużyna Mutalisków poradzi sobie bez problemu z tą strukturą. Nie zrzucaj w tym miejscu wojsk, ponieważ jest tutaj mało miejsca, a na wzgórzu są Marines oraz Siege Tank. Duża baza Terran - centrum produkcyjne – W lewym dolnym rogu, na wzniesieniu jest kilka budynków produkcyjnych oraz garść obrońców. Użyj umiejętności Spawn Broodlings twojej Zerg Queen, aby szybko zniszczyć Siege Tank. Teraz wyładuj swoje wojska i zacznij od niszczenia budynków produkcyjnych, a następnie żołnierzy wroga. Lotnictwo trzymaj w pobliżu do niszczenia wrogich myśliwców i pozostałych czołgów, ale uważaj na Goliathy. Duża baza Terran - Centrum Dowodzenia – Poniżej wzniesienia jest Centrum Dowodzenia wroga i kilka SCV. Oddeleguj część wojsk do ich likwidacji, ponieważ Przeciwnik ma tendencję do odbudowywania budynków na tej wyspie. Dalej, na wschód, jest kolejny Starport wroga, który najlepiej jest zniszczyć siłami lądowymi. Główna baza Terran – Atak na bazę na północną wyspę, powinien złożyć się z dużej liczby Mutalisków oraz kilku drużyn wojsk lądowych. Mutaliskami zniszcz pojedynczą wieżyczkę. Użyj Zerg Queen do likwidacji najsilniejszych wrogów, a następnie wyładuj swoje wojska z transportowców. Teraz powoli idź w stronę Bazy Raynor'a używając swoich jednostek lądowych. Główna baza Terran - alternatywne miejsce desantu – Możesz spróbować wykorzystać dość ryzykowny, ale szybszy atak. Wykorzystaj te same siły, co przy ataku frontalnym, ale zapisz grę przed przejściem do akcji. Najpierw zniszcz wieżyczkę przy prawej krawędzi mapy, a następnie wyładuj swoje wojska tuż pod koszarami wroga. Niech Zerglingi od razu uderzą na Centrum Dowodzenia, w którym jest Raynor, a Hydraliski/Mutaliski nawiążą walkę z obrońcami. Cele misji: Chroń Chrysalis do momenu wykluciaZniszcz Centrum Dowodzenia Raynor'aNowy Cel: Kerrigan musi przeżyćSiły Konfederatów są w pełnym odwrocie, ale Chrysalis nadal potrzebuję twojej opieki. Dodatkowo nadal ściąga uwagę Terran. Tym razem przybywa Jim Raynor wraz ze swoimi wojskami. Twoim zadanien jest nadal ochrona Chrysalis, a następnie rozprawienie się z wrogami Zergów. Sytuacja na mapie ma swoje wady i zalety. Twoja baza leży na wyspie, jak i trzy bazy Terran. Dzięki temu łatwiej jest się bronić, ale i trudniej atakować. Pośrodku mapy jest niezajęta wyspa z dodatkowymi złożami. Główna baza wroga jest w prawym górnym rogu i posiada liczne budynki produkcyjne. Podobnie jest w przeciwległym rogu, gdzie jest duża baza z budynkami produkcyjnymi. Mała placówka wroga w dolnym prawym rogu to Starport i kilka Supply Depot oraz złoża minerałów i gazu. Wszystkie bazy posiadają linie wieżyczek przeciwlotniczych, ale mają luki. Wróg korzysta głównie z Marines, Siege Tank oraz Wraith. Nie ma bunkrów ani ciężkiego lotnictwa czy Ghostów, co ułatwi tobie zadanie. Jeśli jednak zniszczysz jakiś budynek produkcyjny, Terranie będą wysyłać SCV i odbudowywać straconą strukturę. Dlatego każdy desant na daną wyspę powinien być całkowity. Inaczej mówiąc, powinieneś wyczyścić cały obszar i zabezpieczyć go przed kontratakiem. Jeśli użyjesz na wrogich jednostkach umiejętności Parasite, zyskasz szpiega w szeregach przeciwnika. Jednostka nadal będzie pod kontrolą przeciwnika, ale będziesz miał podgląd na jej otoczenie. Warto używać na transportowcach, aby zawczasu wiedzieć o posunięciach wroga. Zerg Queen może użyć tej umiejętności z dużej odległości i nie ma limitu aktywnych pasożytów. Wróg będzie często korzystał z transportu powietrznego. Jeśli zaatakujesz jedną z placówek, Terranie będą przerzucać siły z innych punktów. Jeśli sytuacją stanie się niebezpieczna, przeciwnik będzie zazwyczaj wycofywał swoje siły. Na twoje szczęście, Terranie nie korzystają z żadnej niewidzialnej jednostki w tej misji. Natomiast do twoich wojsk dołączy nowy nabytek - Królowa Zergów. Jest to jednostka, która nie potrafi atakować. To swoisty "czarodziej", posiada spory zasięg widzenia i kilka bardzo przydatnych umiejętności. Parasite pozwala wystrzelić pocisk i zarazić wrogą jednostkę. W ten sposób zyskasz swojego szpiega. Zyskasz stały podgląd na pozycję zarażonej jednostki aż do jej śmierci. Ma duży zasięg i kosztuje tylko 75 punktów energii. Warto rzucać na transportowce wroga, ponieważ latają od bazy do bazy, a ty będziesz wiedział z wyprzedzeniem, kiedy nastąpi atak wroga. Spawn Broodling wystrzeliwuje pocisk, który natychmiast zabija biologiczną jednostkę lądową i tworzy w jej miejscu dwa Broodlingi, czyli słabsze wersje Zerglingów. Świetny do eliminacji potężnych wrogów np. High Templar czy Ultralisk. Ensare spowalnia prędkość ataku i poruszania się grupy wrogów. Warto użyć przed atakiem na pozycję wroga lub w czasie obrony. Poza tym, mogą zainfekować Centrum Dowodzenia Terran i rozpocząć produkcję Zainfekowanych Terran. Najpierw musisz mocno uszkodzić ten budynek i dopiero wtedy użyć umiejętności specjalnej. Skup się na obronie Chrysalis, aż do momentu pojawienia się Kerrigan. Zacznij rozbudowę bazy i zwiększ ilość Drone. Skup się na wydobyciu gazu i postaraj się jak najszybciej wybudować drugie Hatchery na północ od twojej bazy, niedaleko następnych złóż minerałów. Terranie będą regularnie atakować twoją bazę siłami lądowymi. Desanty będą najczęściej odbywać się na wschodniej części wyspy, choć czasem wróg zrzuci swoje wojska w innym słabszym punkcie twojej bazy (1). Wykorzystaj Zerg Queen do zarażania transportów wroga. W ten sposób, Terranie odkryją dla ciebie planszę i będziesz wiedział, kiedy biorą ciebie na cel. Rozbuduj swój garnizon tak, aby posiadać przynajmniej 6 Zerglingów oraz tyle samo Hydralisków. Masz mało czasu a Terranie będą często cię atakować. Warto zbudować dodatkowe wieżyczki, zwłaszcza wersje Sunken Colony, które zaatakują wojska lądowe (2). Kiedy upłynie czas, Kerrigan stanie się dostępna i uzyskasz nowy cel misji: zniszcz bazę Raynor'a. Teraz ulepsz jedno z twoich Hatchery do Lair i wykup wszystkie technologie dla Overlordów. Twoja główną siłą uderzeniową będą 2-3 drużyny Mutalisków oraz Overlordy z Zerglingami i Mutaliskami na pokładzie. Możesz zająć pustą wyspę na środku mapy zwłaszcza, jeśli brakuje tobie gazu. Pamiętaj, że od teraz będzie to nowy cel ataku dla wroga, więc będziesz musiał poświęcić więcej środków na obronę. Atak rozpocznij od oczyszczenia małej bazy w dolnym prawym rogu (3). Górnej części strzegą liczne wieżyczki i Wraithy. Jednak pośrodku znajdują się magazyny bronione tylko przez kilku Marines. Zacznij atakować swoimi myśliwcami i wyładuj piechotę. Małą grupa Zerglingów niech zacznie niszczyć wieżyczki w dolnej części wyspy, a reszta zajmie się lotniskiem na górze wyspy (4). Po zniszczeniu sił wroga, przyślij tutaj swojego robotnika i rozpocznij budowę Hatchery. W ten sposób, wróg szybkie nie zbuduje swojej bazy. Zniszcz samotną wieżyczkę przy lewej krawędzi, a następnie zrzuć wojska lądowe na wzniesienie poniżej. Po udanej akcji wróć do swojej bazy i uzupełnij siły. Zabierz się teraz za południową bazę. Zbierz swoje siły i zbliż się do lewej krawędzi mapy, a następnie zacznij powoli kierować się w dół. Natrafisz na jedną samotną wieżyczkę, ale twoje Mutaliski dadzą sobie radę (5). Teraz wyładuj swoje wojska na wzniesieniu i weź na cel Fabrykę oraz Koszary (6). Zerg Queen powinna używać umiejętności Spwan Broodling na czołgach wroga, zanim rozpoczniesz szturm. Następnie zniszcz resztę bazy poniżej wzniesienia i pamiętaj o wytępieniu wszystkich SCV, aby wróg nie rozpoczął odbudowy budynków produkcyjnych (7). W między czasie uważaj na posiłki wroga oraz nieprzyjacielskie myśliwce. Przy ataku na główną bazę przeciwnika, musisz liczyć z dużym oporem Terran. Przygotuj lotnictwo i wspomóż się umiejętnością Ensare (Zerg Queen) wobec grupy wrogów. Atak na główną bazy wroga powinien posiadać przynajmniej dwie drużyny Zerglingów oraz jedną Hydralisków. Posiadając praktycznie wszystkie złoża surowców na mapie, możesz pozwolić sobie na bardzo dużą armię. Masz dwa sposoby na atak. Frontalny, mający na celu zniszczenie wszystkich budynków albo ryzykowny, gdzie weźmiesz na cel tylko Centrum Dowodzenia. Przy frontalnym ataku, najpierw zniszcz wieżyczkę oraz czołg pośrodku klifu (8). Teraz wyląduj swoje wojska i zacznij kierować się w stronę Raynor'a. Możesz też przerzucić wojska do bazy, trzymając się prawej krawędzi. Napotkasz minmalny opór, aż do momentu desantu swoich wojsk. Ryzykowny plan wygląda podobnie, jednak od razu skupia się na bazie Raynor'a. Zbierz swoje siły u prawej krawędzi mapy, poniżej bazy wroga. Zniszcz pierwszą wieżyczkę a wojska wyładuj wyżej, między Koszarami a Portem Kosmicznym (9). Wojska podziel na dwie grupy: jedna broni się przed Terranami a drugi (najlepiej Zerglingi) niech wezmą na cel Centrum Dowodzenia. Użyj umiejętności Ensare (Zerg Queen) na grupie wrogów, dzięki czemu będzie ci łatwiej ich pokonać. Mutaliski wezmą na siebie ciężar zniszczenia sił lądowych. Następna Kampania Zergowie Misja 5 - The Amerigo Poprzednia Kampania Zergowie Misja 3 - The New Dominion