Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

StarCraft: Remastered - poradnik do gry

StarCraft: Remastered - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Starcraft: Remastered - Rozdział 1 - Misja 6 - Norad II
Starcraft: Remastered - Rozdział 1 - Misja 6 - Norad II
Skup się na umocnieniu północnej części bazy. Linia bunkrów i wieżyczek powinna oprzeć się większości ataków jednostek Zergów.
Droga z prawej jest trudniejsza do pokonania. Jest tutaj wiele wieżyczek oraz zakopanych wrogów.
Na tej rampie jest tylko kilku wrogów. Trzymaj się lewej krawędzi mapy i kieruj się w kierunku północnym.
Zniszcz dwie wieżyczki i uważaj na małą grupę jednostek Mutalisków.
Zajdziesz od niebronionej części bazy. Skup się na niszczeniu robotników oraz Hatchery wroga.
Do tej bazy nie łatwiejszych wejść. Musisz zebrać duża armię i uważać na liczne jednostki Mutalisków.
Ta rampa jest relatywnie bezpieczne do przekroczenia. Jednak musisz uważać na zakopane jednostki i wieżyczki nieopodal.
Musisz zniszczyć wszystkie wieżyczki i niedobitki Zergów, aby umożliwić bezpieczny korytarz dla Raynor'a i transportowców.
Jeśli zdecydujesz się na bezpośredni szturm na płaskowyż, ten wysunięty cypel jest praktycznie niebroniony przez wieżyczki przeciwlotnicze. W ten sposób duża grupa Terran może oczyścić wzniesienie.
Po udanym desancie, grupa Marines powinna poradzić sobie z kilkoma Sunken Colony. Następnie, zniszcz resztę wieżyczek przeciwlotniczych i sprowadź transportowce z Raynor'em.
Alternatywna strategia to zwabienie wrogów znad rampy i zniszczenie ich prze wraku krążownika. Następnie zbierz wszystkie wojska z tego miejsca i zacznij niszczyć wieżyczki po prawej stronie.
Po zniszczeniu wieżyczek, zbuduj budynki produkcyjnie i zbuduj armię do oczyszczenia reszty płaskowyżu. Teraz wystarczy zniszczyć resztę wieżyczek i sprowadzić Raynor'a. Później zbudujesz tutaj dodatkowy bunkier i wieżyczkę.
Grupa transportowców zbierze się w tym punkcie i przeleci do dolnego prawego rogu mapy. Ominiesz po drodze dwie wieżyczki, które zdołają cię ostrzelać, ale nie zniszczyć dużej grupy statków.
Po opuszczeniu strefy zagrożenia, możesz zrobić krótki postój na naprawy. Następnie kieruj się do miejsca katastrofy.
Zbierz transportowce i przeleć na wieżyczkami Sunken Colony prosto do markera. Możesz jedynie natknąć się na nieliczne jednostki jednostki Zergów.
Powiększ mapę

Misja 6 - Norad II | Kampania Terran | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Baza Startowa – Skup się na umocnieniu północnej części bazy. Linia bunkrów i wieżyczek powinna oprzeć się większości ataków jednostek Zergów.

Ufortyfikowana pozycja – Droga z prawej jest trudniejsza do pokonania. Jest tutaj wiele wieżyczek oraz zakopanych wrogów.

Droga do bazy Zergów #1 – Na tej rampie jest tylko kilku wrogów. Trzymaj się lewej krawędzi mapy i kieruj się w kierunku północnym.

Droga do bazy Zergów #2 – Zniszcz dwie wieżyczki i uważaj na małą grupę jednostek Mutalisków.

Baza Niebieskiego Zerga – Zajdziesz od niebronionej części bazy. Skup się na niszczeniu robotników oraz Hatchery wroga.

Baza Pomarańczowego Zerga – Do tej bazy nie łatwiejszych wejść. Musisz zebrać duża armię i uważać na liczne jednostki Mutalisków.

Droga do miejsca katastrofy – Ta rampa jest relatywnie bezpieczne do przekroczenia. Jednak musisz uważać na zakopane jednostki i wieżyczki nieopodal.

Wieżyczki – Musisz zniszczyć wszystkie wieżyczki i niedobitki Zergów, aby umożliwić bezpieczny korytarz dla Raynor'a i transportowców.

Miejsce Desantu – Jeśli zdecydujesz się na bezpośredni szturm na płaskowyż, ten wysunięty cypel jest praktycznie niebroniony przez wieżyczki przeciwlotnicze. W ten sposób duża grupa Terran może oczyścić wzniesienie.

Wieżyczki Zergów – Po udanym desancie, grupa Marines powinna poradzić sobie z kilkoma Sunken Colony. Następnie, zniszcz resztę wieżyczek przeciwlotniczych i sprowadź transportowce z Raynor'em.

Przeciwnicy nad rampą – Alternatywna strategia to zwabienie wrogów znad rampy i zniszczenie ich prze wraku krążownika. Następnie zbierz wszystkie wojska z tego miejsca i zacznij niszczyć wieżyczki po prawej stronie.

Wieżyczki, miejsce na dodatkową bazę – Po zniszczeniu wieżyczek, zbuduj budynki produkcyjnie i zbuduj armię do oczyszczenia reszty płaskowyżu. Teraz wystarczy zniszczyć resztę wieżyczek i sprowadzić Raynor'a. Później zbudujesz tutaj dodatkowy bunkier i wieżyczkę.

Szybki rajd #1 – Grupa transportowców zbierze się w tym punkcie i przeleci do dolnego prawego rogu mapy. Ominiesz po drodze dwie wieżyczki, które zdołają cię ostrzelać, ale nie zniszczyć dużej grupy statków.

Szybki Rajd #2 – Po opuszczeniu strefy zagrożenia, możesz zrobić krótki postój na naprawy. Następnie kieruj się do miejsca katastrofy.

Szybki Rajd #3 – Zbierz transportowce i przeleć na wieżyczkami Sunken Colony prosto do markera. Możesz jedynie natknąć się na nieliczne jednostki jednostki Zergów.

Cele misji:

  • Obroń rozbity krążownik Norad II
  • Sprowadź Raynor'a i dwa transportowce (Dropship) do miejsca katastrofy.

Krążownik Norad II, którym dowodził Edmund Duke, rozbił się na powierzchni Antiga. Jego wrak jest teraz otoczony przez hordy Zergów, a Mengsk chcę przeprowadzić akcję ratunkową. Rozpoczynasz grę z Raynorem oraz małą grupką żołnierzy. Udaj się do bazy Konfederatów po lewej stronie, która do ciebie dołączy. Po drodze spotkasz niewielki oddział Zergów. Po chwili odsłoni się tobie miejsce katastrofy. Rozbitkowie zostaną przekazani pod twoją kontrolę. Napraw bunkry oraz Goliathy. Postaw również dwie wieżyczki i wpakuj Marines i SCV do bunkrów. Wokół tego miejsca Zergowie rozstawili liczne wieżyczki przeciwlotnicze oraz lotnictwo. Jest też kilka wieżyczek przeciwpiechotnych - Sunken Colony.

Miejsce katastrofy wzmocnij wieżyczkami oraz napraw uszkodzone Bunkry i mechy. - Misja 6 - Norad II | Kampania Terran | StarCraft Remastered - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Miejsce katastrofy wzmocnij wieżyczkami oraz napraw uszkodzone Bunkry i mechy.

Skup się na rozbudowie bazy. Zacznij od powiększenia ekipy SCV. Następnie wybuduj bunkry i wieżyczki wokół swojej bazy. Ufortyfikuj zwłaszcza północną część bazy (1). Postaw dodatkowe budynki produkcyjne wraz z dobudówkami i nie zapomnij o wybudowaniu nowego budynki, jakim jest Armory. Tutaj wzmocnisz swoją armię dodatkowymi technologiami dla jednostek mechanicznych oraz lotnictwa.

Rozbuduj obronę zanim podejmiesz jakiekolwiek działania zaczepne. - Misja 6 - Norad II | Kampania Terran | StarCraft Remastered - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Rozbuduj obronę zanim podejmiesz jakiekolwiek działania zaczepne.

W tej misji są dwie armie Zergów. Pomarańczowy przeciwnik jest w górnej części mapy i będzie atakował miejsce katastrofy lub bazę, w różnych odstępach czasu. Niebieski jest pośrodku mapy i skupi się na atakowani bazy. Zawsze będzie atakował od najsłabszej strony i obierze za główny cel twoją Kwaterę Dowodzenia. Co jakiś czas obie hordy będą wysyłać coraz większe grupy Zergów na twoje pozycji. Raz będzie to atak lądowy, innym razem desant z ich stworzeń-matek, czyli Overlordów. Posiadają zdolność detekcji i są to mobilne magazyny Zergów. Przeciwnik posiada dużą ilość detektorów w tej misji, więc budowanie Wraithów czy ustawianie min w tej misji nie zda egzaminu. Najlepiej jest postawić na duże ilości jednostek lądowych. Najpierw stwórz duże grupy Marines, a potem przerzuć się na Goliathy. Są to jednostki mechaniczne, więc można je naprawiać. Posiadają większy atak lądowy, potężne rakiety przeciwlotnicze i trzy raz więcej punktów życia niż Marines. Po każdej walce, wycofaj uszkodzone jednostki i rozpocznij naprawy. W ten sposób dłużej skorzystasz z nich podczas bitwy.

Jest kilka sposobów na ukończenie tej misji.

Pierwszy sposób jest łatwy, ale wymaga czasu. Zmasowany atak lądowy i zniszczenie obu baz wroga. Wybuduj pełną drużynę Marines oraz Goliatów. Do bazy Niebieskich Zergów prowadzą dwie drogi. Z prawej, pomiędzy wzniesieniami jest usiana wieżyczkami i zakopanymi jednostkami. Natomiast druga, z lewej prowadzi na wzniesienie (3), które okrąża bazę i pozwala wejść od tyłu (4). W ten sposób możesz zniszczyć Kwaterę Główną Zergów, które jest jednocześnie ich budynkiem produkcyjnym (5). Tą samą drogą możesz dostać się do bazy pomarańczowego Zerga, które posiada mniej wieżyczek, ale więcej lotnictwa (6). Po zniszczeniu tych dwóch baz, możesz dostać się do wzniesienia, które jest wokół miejsca katastrofy (7). Zniszcz wieżyczki aż strefa stanie się bezpieczna dla Raynor'a oraz transportowców (8). Ta metoda jest prosta, ale potrzeba więcej czasu na jej zrealizowanie.

Część prawej krawędzi płaskowyżu nieopodal twojej bazy nie jest strzeżona przez wieżyczki przeciwlotnicze. Przeprowadź desant swoich wojsk i zniszcz nielicznych wrogów, którzy mogą zagrozić twoje armii lądowej. - Misja 6 - Norad II | Kampania Terran | StarCraft Remastered - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Część prawej krawędzi płaskowyżu nieopodal twojej bazy nie jest strzeżona przez wieżyczki przeciwlotnicze. Przeprowadź desant swoich wojsk i zniszcz nielicznych wrogów, którzy mogą zagrozić twoje armii lądowej.

Drugi sposób jest trochę trudniejszy, ale zaoszczędzi sporo czasu. Skupisz się na utorowaniu drogi powietrznej dla transportowców wraz z Raynor'em. Nie będziesz zajmował się bazami wroga na północy mapy. Najpierw rozbuduj bazę i zapewnij sobie zaplecze ekonomiczne. Teraz masz kilka możliwości.

Możesz załadować transportowce piechotą Marines i/lub Goliathami. Na brzegu lewej strony płaskowyżu, wokół rozbitego krążownika, są dwa miejsca poza zasięgiem wieżyczek przeciwlotniczych lub w zasięgu tylko jednej (1). W tych dwóch wystających cyplach, wyładuj swoje jednostki lądowe i skup się na niszczeniu wieżyczek Sunken Colony oraz Mutalisków. Następnie rozpocznij eksterminację reszty wieżyczek i zabierz drogą powietrzną Raynor'a ze swojej bazy do Duke'a (2).

Po kontrataku na Zergów po prawej stronie, postaw niewielką bazę i rozpocznij szkolenie żołnierzy. - Misja 6 - Norad II | Kampania Terran | StarCraft Remastered - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Po kontrataku na Zergów po prawej stronie, postaw niewielką bazę i rozpocznij szkolenie żołnierzy.

Inny sposób to zebranie Goliathów z miejsca katastrofy i podejście do rampy (1). Zakopani Zergowie rzucą się na twoich żołnierzy. Jeśli ci się nie uda i stracisz większość żołnierzy, to rozpocznij misję od nowa. Miejsce katastrofy nie obroni się wtedy długo. Po zniszczeniu Zergów wycofaj się do bunkrów i napraw uszkodzone maszyny. Teraz zbierz wszystkich żołnierzy i zniszcz wieżyczkę na wzniesieniu a potem następną, która jest w niewielkiej odległości w dół mapy (2). Sprowadź żołnierzy z powrotem do bunkrów wokół wraku krążownika. Weź jednego SCV i nakaż mu budowę Koszar, Fabryki i Portu Kosmicznego. Dodatkowo wybuduj bunkier i wieżyczkę przy rampie, poza zasięgiem wrogich wieżyczek. Zbierz grupę 12 żołnierzy i rozpocznij oczyszczanie wzniesienia w prawą stronę, poniżej miejsca katastrofy. Teraz wystarczy wybudować dwa transportowce i sprowadzić Raynor'a do markera.

Duża grupa transportowców może przekraść się pomiędzy linią obrony Zergów i dotrzeć do wyznaczonego miejsca. Trzymaj się dołu mapy i nie zapomnij wziąć ze sobą Raynora! - Misja 6 - Norad II | Kampania Terran | StarCraft Remastered - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Duża grupa transportowców może przekraść się pomiędzy linią obrony Zergów i dotrzeć do wyznaczonego miejsca. Trzymaj się dołu mapy i nie zapomnij wziąć ze sobą Raynor'a!

Trzeci sposób jest dość brawurowy, ale i najszybszy. Zbuduj kilka transportowców i załaduj po 1 SCV oraz Raynor'a na ich pokład. Cała grupa niech przeleci tuż przy dolnej krawędzi mapy do prawego dolnego rogu (1). Zrób krótki przystanek na naprawy (2). Załaduj wszystkich na statki i leć teraz do miejsca katastrofy, trzymając się prawej strony. Zergowie nie mają tam wieżyczek przeciwlotniczych, a tylko paru zakopanych Hydralisków (3).