Misja 3 - The New Dominion | Kampania Zergów | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019 4949 Następna Kampania Zergowie Misja 4 - Agent of the Swarm Poprzednia Kampania Zergowie Misja 2 - Egression Chrysalis – Oprócz rozbudowy bazy, wybuduj kilka dodatkowych Sunken Colony wokół kokonu Chrysalis. Wróg będzie często wysyłał coraz większe grupy wojsk w to miejsce. Miejsce na dodatkową bazę – W tej misji będziesz potrzebował dużych ilości gazu. Tej dodatkowej ekspansji będzie pilnować mała grupa Marines. Jednak po założeniu ekspansji, ataki wroga nasilą się. Wybuduj tutaj kilka dodatkowych wieżyczek oraz trzymaj małą grupę obrońców. Miejsce zbiórki lotnictwa – Przy prawej krawędzi mapy zbierz swoje Mutaliski oraz wojska załadowane na Overlordy. Z tego miejsca wyruszysz na północ do najsłabszej części bazy wroga. Prawa strona bazy Konfederatów – Znajdziesz tutaj bunkier z żołnierzami oraz Siege Tank. Zaatakuj oba cele Mutaliskami. Następnie, wyładuj swoich żołnierzy na wzniesieniu i rozpocznij atak na bazę. Starport – Straport jest najbardziej wysuniętym budynkiem w bazie. Po jego zniszczeniu podziel swoje wojska na dwie grupy. Jedna niech niszczy budynki, a druga odpiera ataki obrońców. W tym momencie przeciwnik będzie zbierał wojska z całej swojej bazy. Centrum bazy Konfederatów – Command Center powinien być zniszczony jak najszybciej. Uniemożliwisz wrogowi wydobycie surowców oraz uzupełnienie strat w SCV. Przeciwnik będzie odbudowywał stracone budynki, więc niszczenie robotników jest równie ważne w tym momencie. Następnie skup się na południowej części bazy i wyeliminuj resztę przeciwników. Cele misji: Chroń ChrysalisWyeliminuj siły TerranRóg Zergów przybył na Char, gdzie masz za zadanie dalej doglądać Chrysalis. Jednak twoim śladem przybyli terrańskie siły Dominion. Ich celem jest wytępienie Zergów i zaczną od bazy z Chrysalisem. Musisz się obronić i zaplanować kontratak. Czeka cię ciężka przeprawa, jest to pierwsza z wielu trudniejszych i dłuższych misji w tej kampanii. Terranie zajmują całą północną część mapy. Ich baza jest na wzniesieniu, broniona przez Bunkry, rozstawione czołgi oraz liczne wieżyczki. Twoja pozycja jest natomiast w dolnej części i posiada tylko dwa przejścia lądowe. Chociaż wróg ma w swoim grupie bojowej transportowce i myśliwce, to będzie najczęściej atakował piechota i pojazdami. W tej misji Terranie będą często korzystać z czołgów w trybie artyleryjskie i dynamicznie przerzucać je w zagrożone pozycji oraz produkować na potęgę. Na pocieszenie zasługuje fakt, że jego Wraithy nie będą korzystać z maskowania oraz brak Goliathów w tej misji. Tylko Marines, Missile Turrets oraz nieliczne Wraithy będą w stanie zagrozić twoim Mutaliskom. Wybuduj dodatkowe wieżyczki oraz trzymaj dwa małe oddziały obrońców w pobliżu Chrysalis. Zacznij od podniesienia stanu osobowego twoich robotników i rozpocznij wydobycie gazu. Kiedy będziesz miał już 15-20 robotników, wybuduj 2 dodatkowe Hatchery. Pierwsze fale wroga będą składać się z Marines i Fierbatów, w następnych dołączą jednostki Vulture i czołgi. Drużyna Zerglingów i kilka Hydralisków powinno stanowić dobrą obronę na pierwsze kilkanaście minut gry. Wybuduj dodatkowe wieżyczki Sunken Colony wokół Chrysalisa i przy złożach minerałów (1). Wróg najczęściej będzie obierać za cel te dwa miejsca. Na środku mapy jest wzniesienie z dodatkowymi surowcami (2). Jednak, kiedy zaczniesz się tam osiedlać, ataki wroga przybiorą na sile. Warto poczekać z ekspansją, aż zasoby w startowej bazie zaczną się uszczuplać, zwłaszcza zasoby gazu. Przy prawej krawędzi znajduje się najsłabsza część bazy. Zaatakuj to miejsce lotnictwem i zrzuć desant. Baza przeciwnika jest podzielona na trzy części, ale posiada jeden słaby punkt. Dolna część wzniesienia to magazyny otoczone wieżyczkami oraz czołgami. Środkowa to Centrum Dowodzenia oraz dwa budynki produkcyjne. Przy rampach są Bunkry oraz wieżyczki. Atak frontalny będzie bardzo kosztowny dla twoich wojsk. Prawa cześć jest wspominanym słabym punktem tej bazy. Składa się z niezajętych złóż, Starportu oraz czołgu i Bunkra z Marines przy dolnej krawędzi. Jest to idealne miejsca na przeprowadzenie desantu i szturm na pozostałą część bazy. Wróg szybko sprowadzi posiłki do zagrożonej części, a ich Siege Tank potrafi w krótkim czasie wyeliminować twoje wojska. Nakaż im się zakopać i sprowadź Mutaliski. Zanim uzbierasz odpowiednią grupę bojową, zacznij od ulepszenia jednego Hatchery do Lair. Zyskasz dostęp do budynku posiadającego genotyp Mutalisków. Oprócz tego, możesz wykupić ulepszenia dla twoich Overlordów np. większa szybkość poruszania się oraz zwiększona wizja. Najważniejsza jest jednak możliwość transportowania jednostek lądowych. Przygotuj grupę uderzeniową złożoną z całej drużyny Mutalisków, 2 drużyn Zerglingów oraz Hydralisków (3). Trzymaj się prawej krawędzi mapy i zniszcz swoimi myśliwcami Bunkier i czołg (4). Teraz wyładuj swoje wojsk i kieruj się w lewo, tuż przy górnej krawędzi mapy (5). Opcjonalnie, możesz zabrać ze sobą kilku robotników i zbudować Hatchery, które będą stanowić nowy punkt szkoleniowy i zablokują wydobycie surowców z tego miejsca. Niech twoje jednostki szybko wezmą na cel bazę Terran. Niszcz po kolei budynki produkcyjne - Starport, Barrack, Factory, Command Center (6). Wieżyczki będą zagrożeniem dla małych grup Mutalisków, więc najlepiej, aby twoja piechota pozbyła się tego zagrożenia. Z drugiej strony, dwie drużyny Mutalisków, są w stanie bardzo szybko zniszczyć wieżyczki i zacząć siać zniszczenie w bazie wroga. Ważne będzie eliminowanie robotników oraz zniszczenie południowej części bazy. Wróg często decyduję się na odbudowę zniszczonych budynków w nowych miejsca. Zwoła też posiłki z każdego zakątka mapy, aby stawić tobie czoło. Jeśli nawet ten atak się nie uda, warto szybko zmontować drugą grupę uderzeniową, które może być złożona nawet z samych drużyn Zerglingów. Grunt, to nie dać czasu na odbudowę robotników, koszar i fabryki. Następna Kampania Zergowie Misja 4 - Agent of the Swarm Poprzednia Kampania Zergowie Misja 2 - Egression