Misja 1 - First Strike | Kampania Protosów | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019 4949 Następna Kampania Protosi Misja 2 - Into the Flames Poprzednia Kampania Zergowie Misja 10 - Full Circle Pozycja Startowa – Rozpoczynasz misję z grupą Zelotów i Dragoonów. Trzymaj tych pierwszych z przodu, Dragoonów tuż za nimi. W ten sposób zmaksymalizujesz siłę ognia. Twoje jednostki posiadają tarcze, które regenerują się z czasem. Osłabioną jednostkę wysyłaj na tyły. Wejście do bazy – W tym miejscu najlepiej jest dobudować wieżyczki oraz ustawić dodatkowych Dragoonów na wzniesieniach. W ten sposób łatwiej obronisz się przed atakami Zergów. Wschodnia rampa – Zamiast skorzystać z rampy tuż przy twojej bazie, łatwiej jest zniszczyć bazę wroga korzystając z drugiej rampy, na północy. Jest tutaj grupka obrońców, ale pełna drużyna Zelotów i Dragoonów nie powinna mieć z nimi problemów. Baza Zergów – Przy ataku na bazę Zergów, zawsze staraj się zniszczyć Hatchery. W ten sposób odetniesz wrogowi możliwość szkolenia dodatkowych oddziałów. Najłatwiej jest zaatakować ze wschody, ponieważ wróg nie ma tutaj wieżyczek, a oddziały w samej bazie są nieliczne. Cele misji: Spotkaj się z Fenix w AntiochZniszcz bazę ZergówFenix musi przeżyćW tej kampanii grasz jako Egzekutor, świeżo mianowany dowódca na miejsce Tassadar'a, poprzedniego Egzekutora Protossów. Judciator (Sędzia) Aldaris wyznacza tobie nowe zadanie. Masz obronić osadę Antioch przed atakiem Zergów. Na miejscu czeka inny wojownik, Fenix. Pierwsza misja jest po części przyspieszonym samouczkiem Protossów, jednak pokonanie Zergów nie będzie aż takie łatwe. Na wstępie musisz wiedzieć, że nie istnieją żadne sposoby na leczenie żołnierzy lub naprawianie budynków czy maszyn. Z drugiej strony, każda jednostka i struktura posiada osobiste tarcze ochronę. Tarcze same się regenerują i często mają taką samą ilość punktów czy pasek zdrowia. Oprócz tego, posiadają większą siłę ataku, ale są również droższe i potrzebują więcej punktów Psi (limit jednostek; odpowiednik Supply i Control). Rozpoczynasz grę w prawym, dolnym rogu (1). Zbierz cały oddział i wyrusz na północ. Po drodze spotkasz małe grupki Zergów. Zeloci atakują w pierwszej kolejności, a tuż za nimi są Dragooni. Jeśli któraś z jednostek straci tarcze, niech drugiej linii. W ten sposób pożyją trochę dłużej. Wszystkie budynki muszą powstać w obrębie Pylonów, inaczej nie będą działać. Warto zbudować więcej niż jeden Pylon w pobliżu twoich Photon Cannon. W ten sposób unikniesz ewentualnego problemu z zasilaniem. Wieżyczki mogą atakować cele naziemne i lądowe oraz posiadają detekcję. Po dotarciu do bazy, Fenix przekaże ci kontrolę nad swoimi wojskami (2). Od teraz możesz zacząć rozbudowę i szkolenie. Standardowo, zacznij od szkolenia robotników, Probes. Unikalną cechą Protossów jest przyzywanie budynków, a nie klasyczne budowanie. Twój robotnik rozpoczyna tylko proces i może zostać skierowany do innych prac. Cały proces zachodzi bez udziału twoich podwładnych, dzięki czemu mniej czasu tracisz na budowanie. Wystarczy mieć odpowiednią ilość surowców, a w krótkim czasie możesz zbudować dużą bazę. Dodatkowo, oprócz twojej kwatery głównej (Nexus) wszystkie budynki muszą być w zasięgu Pylonów. Są to elektrownie i budynki magazynowe w jednym (dostarczają punkt Psi, które zwiększają limit populacji). Nie możesz wznieść budowli poza ich zasięgiem, a jeśli taki budynek utraci dostęp do Pylonu, przestanie funkcjonować. Zbuduj brakujące pylony oraz budynki. Możesz dostawić kilka wieżyczek Photon Cannon u wejścia do twojej bazy. Ich zaletą jest możliwość ataku zarówno lotnictwa jak i jednostek lądowych. Bazę Zergów możesz zaatakować od wschodniej strony. Są tam nieliczne wojska wroga, ale nie ma tam wieżyczek. W pierwszej kolejności niszcz robotników i wyeliminuj Hatchery. Teraz czas na sformowanie grup bojowych. Pierwsza drużyna powinna składać się z Zelotów. Mają 80 punktów życia, 100 punktów tarcz oraz duży atak wręcz. Z drugiej strony, kosztują aż 100 kryształów, potrzebują 2 punkty populacji oraz szkolą się dłużej niż Marines lub Zerglingi. Jednak w potyczce jeden na jednego pokonają większość podstawowych jednostek lądowych. Przez prawie całą kampanię będziesz korzystał z ich usług. Dargooni to trochę droższe jednostki dystansowe. Zajmują również więcej miejsce w transportowcach i nie przecisną się przez wąskie przejścia. W tej misji masz dość czasu i surowców, aby stworzyć drugą drużynę złożoną z 6-12 Dargoonów. Baza Zergów mieści się w lewym górnym rogu mapy. Niech Zeloci idą przodem, a Dragooni tuż za nimi. Szybko sforsuj rampę i zniszcz wieżyczki na obrzeżach bazy. Następnie kieruj się do centrum siedziby Zergów. Łatwiejsze podejście polega na ominięciu pierwszej rampy, marsz wzdłuż kilfu do drugiej rampy i zaatakowanie bazy od strony wschodniej, gdzie znajduje się gejzer z gazem (3). Ta część bazy jest gorzej broniona i możesz od razu wziąć na cel Hatchery (4), odcinając wroga od posiłków. Po zniszczeniu budynków w bazie, misja zakończy się sukcesem. Następna Kampania Protosi Misja 2 - Into the Flames Poprzednia Kampania Zergowie Misja 10 - Full Circle