Jak grać Terranami? | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Terranie to bardzo wszechstronna i elastyczna frakcja. Posiada różnorodny zestaw uzbrojenia, a większa ich część jednostek potrafi walczyć z przeciwnikiem na lądzie i w powietrzu. Z drugiej strony, podstawowe jednostki posiadają bardzo mało punktów życia i muszą poruszać się w dużych grupach, aby cokolwiek zdziałać. Posiadają jednostki zdolne do maskowania, dzięki czemu mogą atakować wroga bez narażania życia oraz mogą zbombardować wroga poprzez ataki nuklearne.
Każda jednostka zużywa pewną ilość Zapasów (Supplies). Na przykład Marines lub SCV potrzebują tylko 1 punkt Zapasów, a Krążowniki aż 6 punktów. Wybudowanie Kwatery Dowodzenia (Command Center) i Magazynów (Supply Depot) powiększają limit wojsk. Warto wcześniej rozbudować zaplecze gospodarcze, aby uniknąć przestojów w produkcji armii.
Specjalna umiejętność wielu struktur Terran to możliwość przemieszczania ich w nowe miejse (Lift). Każdy taki budynek ma swój zestaw silników i może przetransportowany w nowe miejsce np. w momencie ataku wroga chcesz ewakuować bazę lub przenieść ją bliżej linii frontu. Możesz również podnieść te budynki, które omyłkowo postawiłeś, albo chcesz po prostu przeorganizować bazę. Ta umiejętność przydaje się, kiedy zabrakło ci minerałów na budowę nowej Kwatery Dowodzenia, a chcesz skrócić czas transportu minerałów. Wystarczy unieść bazę bliżej złóż surowców.
Ta frakcja może opracować bardzo dużo technologii ulepszających podstawowe typy wojsk. Prace naukowe odbywają się w specjalnych budynkach i dobudówkach. Warto postawić więcej niż jeden rodzaj danej budowli, aby przyspieszyć ten proces. Oznacza to również większe koszty. Baza będzie zajmować więcej miejsca i będziesz musiał powiększyć linie obrony.
Terranie mają pewien bardzo ważny podział wojsk. Piechota zalicza się do jednostek biologicznych. W podstawowej wersji, nie można ich leczyć w żaden sposób. Zdecydowana większość jednostek Terran to pojazdy, które mogą być naprawiane przez SCV. Zużywają małe ilości surowców w tym celu, ale jest to zawsze tańsza metoda niż wystawienie nowej jednostki. Z kolei budynki Terran, jeśli zostają mocno uszkodzone, zaczynają się palić. Nienaprawiony budynek możesz zostać zniszczony w ten sposób.
Wojsko
Silna obrona to atrybut Terran. SCV mogą budować Bunkry (Bunkers), w których może się chować piechota i nadal prowadzić ostrzał. Dwa takie bunkry wypełnione Marines, potrafią powstrzymać większość przeciwników. Wieżyczki wykrywają ukrytych przeciwników i posiadają potężne rakiety przeciwlotnicze. Grając tą frakcją powinieneś obudowywać swoją bazę Magazynami oraz bunkrami. W ten sposób wróg nie wedrze się do twojej bazy i ochronisz robotników oraz budynki produkcyjne. Możesz też postawić na produkcję jednostek Vulture, które są bardzo szybkie i mogą używać taktyki hit-and-run (atakuj i uciekaj). Ich specjalna umiejętność to możliwość rozstawienia ukrytych min. W ten sposób zabezpieczysz teren wokół bazy bez narażania swoich wojsk.
Podczas ataku, masz do dyspozycji wiele użytecznych jednostek. Na początku, duże zgrupowania Marines wystarczą do przeprowadzenia prawie każdej akcji. Jednak z czasem zauważysz, że są zbyt delikatni w zestawieniu z innymi jednostkami. Siege Tank powinien być podstawową jednostką w każdej grupie uderzeniowej. Nadaje się do obrony jak i ataku. W trybie artyleryjskim zadaje bardzo duże obrażenia obszarowe i może atakować na całkiem sporym dystansie. Duża ilość czołgów w mgnieniu oka zniszczy zgrupowania piechoty oraz budynki. Do ich wsparcia wyślij Marines lub Goliathy (silne rakiety przeciwlotnicze). Rozprawią się z lotnictwem wroga. Możesz też zdecydować się na powolny atak pozycyjny. Polega on budowaniu nowych linii bunkrów coraz bliżej pozycji wroga, obsadzenie go piechotą i jednoczesne naprawienia tych umocnień. Każdy oddział uderzeniowy, w późniejszych etapach kampanii, powinien posiadać przynajmniej jeden Science Vessel. Nie tylko posiada on swoje "czary" np. wzmacnia jednostkę specjalnym polem ochronnym, ale również ma pasywną zdolność Detekcja (Detector). Dzięki temu, wykryjesz niewidzialne lub zakopane jednostki (miny lub Zergów).
Potężne jednostki lotnicze Terran, ułatwiają podbój. Battlecruiser jest mobilną fortecą powietrzną. Po opracowaniu specjalnej technologii, zyskuje dostęp do działa Yamato, które jednym strzałem niszczy każdą wieżyczkę wroga poza ich zasięgiem. W ten sposób mogą pozbyć się zagrożenia, bez potrzeby angażowania jednostek lądowych. Myśliwiec Wraith i piechota Ghost mogą się maskować (Cloak). Niewiele jednostek wroga posiada możliwość wykrycia niewidzialnych przeciwników, więc możesz namieszać w szeregach wroga bez zbędnych strat. Co więcej, piechota Ghost ma bardzo przydatną umiejętność Lockdown. Cel przestaje się poruszać oraz atakować przez krótki okres czasu. Wykorzystaj ten moment do zatrzymania bardzo silnej jednostki wroga (np. Battlecruisera) i sprowadź wojsko do zniszczenia przeciwnika.
Ostatnią bardzo ważna rzeczą w arsenale Terran są pociski nuklearne. Wymagają specjalnej dobudówki w Kwaterze Dowodzenia, sporej ilości surowców i punktów zapasów. Potrzebują obserwatora, czyli jednostkę typu Ghost, która wskaże cel. Na większe budynki potrzeba aż dwóch rakiet do całkowitego zniszczenia, ale duże pole rażenia nadrabia ten minus. Świetnie nadaje się do oczyszczenia obszaru z zgrupowań małych jednostek, do osłabienia dużych przeciwników lub silnie ufortyfikowanych baz wroga.