Misja 1 - Among the Ruins | Kampania Zergów | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019 4949 Następna Kampania Zergowie Misja 2 - Egression Poprzednia Kampania Terranie Misja 10 - The Hammer Falls Wschodnia część bazy, najczęściej atakowany punkt – W tym miejscu, wróg będzie wysłał małe grupki Marines. Możesz zbudować dodatkową wieżyczkę i trzymać swoje wojska przed atakiem na jego pozycje. Minibaza Konfederatów – Koszary wroga są bronione przez małe grupki Marines oraz dwie wieżyczki. Te drugie nie są żadnym wyzwaniem dla ciebie. Niech Zerglingi atakują budynek, a Hydraliski osłaniają ich przed atakiem obrońców. Północna Minibaza – Starport wroga jest kolejnym budynkiem, który warto zniszczyć przed atakiem na główną bazę. Jego garnizon nie jest wielki, ale długie przebywanie w tej okolicy zwabi obrońców z pobliskich obszarów. Zgrupowanie obrońców przed główną bazą. – Tego obszaru broni spora grupa Goliathów, więc przygotuj dodatkowe grupy wojsk. Jedna drużyna Zerglingów, powinna bez problemu zniszczyć samotnego mecha. Główna baza wroga – Zanim wejdziesz do wnętrza bazy, najpierw zniszcz Koszary wroga. W ten sposób, Terranie nie będą mogli sprowadzić posiłków. Następnie weź na cel resztę budynków i jednostek wroga. Cele misji: Zbuduj Spawning Pool i Hydralisk DenChroń ChrysalisNowy cel: zniszcz placówkę TerranZostajesz powołany do życia, jako nowe stworzenie w roju Zergów. Potężny Overmind jest kimś w rodzaju przywódcy tej rasy, a ty jesteś Cerebrate, jednym z dowódców. Otrzymałeś specjalne zadanie na planecie Tarsonis. Przy okazji nauczysz się podstaw dowodzenia Zergami. Zergowie mutują swoje larwy do innych jednostek, zamiast je produkować w np. Koszarach u Terran. Dlatego warto wybudować większą ilość Hatchery. Kontrolę nad coraz większą populacją zapewniają Overlordy. Na początku rozbuduj bazę zanim zaczniesz szkolić dodatkowych żołnierzy. Pamiętaj, że tracisz robotników podczas produkcji budowli, musisz je stawiać na specjalnej mazi (Creep). Tylko Hatchery możesz zostać utworzone poza tą strefą i jest jednym budynkiem, który dostarcza larwy. Te z kolei mutują do innych jednostek. Na początku masz dostęp do Drone (robotnicy;można z nich tworzyć struktury) oraz Overlord. Ten drugi to mobilny odpowiednik Magazynów/Pylonów. Zapewnia limit populacji, wykrywa zamaskowane jednostki oraz może służyć za transportowiec. Wybuduj dwa wymagane budynkiem przez cel misji. Od teraz możesz ewoluować larw do podstawowych jednostek wojskowych Zergów. Trzymaj wojska przy złożach gazu, ponieważ to ulubiony kierunek ataku Terran (1). Twoją podstawowa siłą roboczą są Drone. Oprócz wydobycia zajmują się dosłownie tworzeniem budynków. W trakcie procesu musisz pożegnać się z Drone, ale za budynek powstaje szybciej i może się regenerować. Budynki można stawiać tylko na specjalnej mazi - Creep. Hydralisk to wytrzymała jednostka Zergów, która może atakować jednostki lądowe i powietrzne oraz się zakopać (Barrow). W tym stanie szybciej się leczy oraz jest niewidzialna dla przeciwników, ale nie dla wrogów z detekcją. Zerglingi to twoje mięso armatnie. Za 50 kryształów i tylko 1 punkt Control (licznik populacji) otrzymujesz dwie jednostki. Z 6 larw i 300 minerałów otrzymasz pełną drużynę Zerglingów. Są to bardzo szybkie jednostki walczące wręcz i taka grupa jest bardzo niebezpieczna dla małych grup wroga. Od tych jednostek i ich użycia, wzięło się słynne określenie Zerg Rush. Oznacza ono produkcję dużej, taniej grupy jednostek i jak najszybszy atak na wrogie pozycje. Lepiej działa w multi niż w kampanii, ale i tak się przydaje do zalania wroga hordą jednostek. Południowe koszary możesz zniszczyć używając samych Zerglingów. Stwórz grupę Zerglingów i zniszczyć koszary na południu (2). Teraz wróć do bazy, uzupełnij straty i zajdź lotnisko wroga od lewej strony (3). Jest ono zlokalizowane na północnym wzniesieniu. Następnie uzupełnij straty i stwórz drużynę Hydralisków i uderz na główną bazę w prawym górnym rogu (4). Po drodze spotkasz grupki wrogów. Jeśli masz problem z dowodzeniem i wybieraniem celów, warto wybrać grupę Zerglingów i dać im rozkaz ruch-i-atak (attack move), czyli rozkaz ataku na ziemię w docelowym obszarze, zamiast wybrać konkretną jednostkę/budynek. W ten sposób będą atakować każdego, kto znajdzie się na trasie ruchu. W tym czasie wybierz Hydraliski i wybieraj im cele, zaczynając od Firebatów i Goliathów. Po zniszczeniu obrońców na przedpolu, weź na cel Koszary (5). W ten sposób odetniesz wroga od produkcji dodatkowych jednostek. Następnie zniszcz Centrum Dowodzenia i wyeliminuj resztę wrogów. Następna Kampania Zergowie Misja 2 - Egression Poprzednia Kampania Terranie Misja 10 - The Hammer Falls