Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

StarCraft: Remastered - poradnik do gry

StarCraft: Remastered - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Starcraft: Remastered - Rozdział 3 - Misja 5 - Choosing Sides
Starcraft: Remastered - Rozdział 3 - Misja 5 - Choosing Sides
Zergowie będą dokonywać desantów najczęściej na niższym poziomie, niż na wzniesieniu gdzie jest twoja baza. Staraj się zabudować gęsto swoją lokację na wzniesieniu, dzięki temu wróg będzie miał trudność z atakowaniem twoich pozycji. Dodatkowa grupa lotnicza moze bardzo się przydać do niszczenia Overlordów wroga.
Jest tutaj niewielka baza Zergów oraz dodatkowe złoża surowców. Do oczyszczenia tej wyspy będziesz potrzebował pełnej drużyny Scoutów oraz grupy uderzeniowej do zniszczenia wieżyczek przeciwlotniczych. Nie jest jednak wymagane, żebyś zniszczył jakąkolwiek bazę pomarańczowego Zerga.
Do przerzucenia swoich jednostek potrzebujesz zabezpieczyć ten sektor z Zergów, zwłaszcza jednostek kamikadze - Scourge. Użyj Kilku Scoutów, żeby jedną salwą zniszczyć przeciwników. Staraj się atakować osamotnione jednostki. Po ich eliminacji, droga dla transportowców zbędzie wolna.
Wróg posiada skupiska Guardianów wokół swojej bazy. Warto zacząć od ich likwidacji, zanim przystąpisz do desantu na wyspę. Wyślij pełną drużynę Scoutów i zbliż się tak, aby oddać pełną salwę w jednego Guardiany. W ten sposób nie zdąży uciec, a ty nie będziesz musiał za nimi lecieć do bazy.
Północno-zachodni róg wyspy jest świetnym miejscem na zrzut twoich wojsk. Nie ma tam wieżyczek, dlatego bez problemu możesz wyładować swoje siły uderzeniowe. Od teraz idź do markera i nie niszcz tylko wrogów, którzy stoją na twojej drodze.
Pamiętaj, że w markerze ma znajdować Tassadar oraz dwóch Zelotów. Tuż przy markerze jest zainfekowane Centrum Dowodzenia Terran, które tworzy Zainfekowanych Terran. Są to jednostki Kamikadze, które mogą zabić prawie każdą jednostkę lądową.
Wróg posiada skupiska Guardianów wokół swojej bazy. Warto zacząć od ich likwidacji, zanim przystąpisz do desantu na wyspę. Wyślij pełną drużynę Scoutów i zbliż się tak, aby oddać pełną salwę w jednego Guardiany. W ten sposób nie zdąży uciec, a ty nie będziesz musiał za nimi lecieć do bazy.
Wróg posiada skupiska Guardianów wokół swojej bazy. Warto zacząć od ich likwidacji, zanim przystąpisz do desantu na wyspę. Wyślij pełną drużynę Scoutów i zbliż się tak, aby oddać pełną salwę w jednego Guardiany. W ten sposób nie zdąży uciec, a ty nie będziesz musiał za nimi lecieć do bazy.
Powiększ mapę

Misja 5 - Choosing Sides | Kampania Protosów | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Pozycja Startowa – Zergowie będą dokonywać desantów najczęściej na niższym poziomie, niż na wzniesieniu gdzie jest twoja baza. Staraj się zabudować gęsto swoją lokację na wzniesieniu, dzięki temu wróg będzie miał trudność z atakowaniem twoich pozycji. Dodatkowa grupa lotnicza moze bardzo się przydać do niszczenia Overlordów wroga.

Środkowa wyspa – Jest tutaj niewielka baza Zergów oraz dodatkowe złoża surowców. Do oczyszczenia tej wyspy będziesz potrzebował pełnej drużyny Scoutów oraz grupy uderzeniowej do zniszczenia wieżyczek przeciwlotniczych. Nie jest jednak wymagane, żebyś zniszczył jakąkolwiek bazę pomarańczowego Zerga.

Skupisko Scourge'ów – Do przerzucenia swoich jednostek potrzebujesz zabezpieczyć ten sektor z Zergów, zwłaszcza jednostek kamikadze - Scourge. Użyj Kilku Scoutów, żeby jedną salwą zniszczyć przeciwników. Staraj się atakować osamotnione jednostki. Po ich eliminacji, droga dla transportowców zbędzie wolna.

Guardiany – Wróg posiada skupiska Guardianów wokół swojej bazy. Warto zacząć od ich likwidacji, zanim przystąpisz do desantu na wyspę. Wyślij pełną drużynę Scoutów i zbliż się tak, aby oddać pełną salwę w jednego Guardiany. W ten sposób nie zdąży uciec, a ty nie będziesz musiał za nimi lecieć do bazy.

Miejsce desantu – Północno-zachodni róg wyspy jest świetnym miejscem na zrzut twoich wojsk. Nie ma tam wieżyczek, dlatego bez problemu możesz wyładować swoje siły uderzeniowe. Od teraz idź do markera i nie niszcz tylko wrogów, którzy stoją na twojej drodze.

Cel misji – Pamiętaj, że w markerze ma znajdować Tassadar oraz dwóch Zelotów. Tuż przy markerze jest zainfekowane Centrum Dowodzenia Terran, które tworzy Zainfekowanych Terran. Są to jednostki Kamikadze, które mogą zabić prawie każdą jednostkę lądową.

Cele misji:

  • Sprowadź Tassadar'a i dwóch Zealotów do wejścia placówki

Aldaris potępił twój sojusz z Tassadar'em. Jednak, tylko Zeratul i jego mroczni Templariusze wydają się posiadać moc, niezbędna do pokonania Cerebrate. Tassadar chce się z nimi koniecznie spotkać, ale są uwięzieni w specjalnej placówce na Char, które jest opanowane przez Zergów.

Cała mapa składa się z kilku wysp. Docelowy marker znajduje się w prawym dolnym rogu, w głębi bazy Fioletowego Zerga. Wcześniej są dwie wyspy opanowane przez Pomarańczowego Zerga, na środku mapy i w dolnym lewym rogu. Na wschód od twojej pozycji, są dwie wyspy z magazynami i wieżyczkami Terran. Jeśli zaczniesz atakować te budynki, na mapie pojawi się flota Dominium! Będzie to pełna drużyna Wraithów oraz Battlecruiser. Owszem, znajdziesz tam dodatkowe złoża, ale warto zabrać się za to miejsce, dopiero w późniejszym etapie gry.

Zacznij rozbudowę bazy na wzniesieniu i postaraj się, aby większość budynków pozostała w tym miejscu. Większość wieżyczek i wojsk, powinna znajdować się na wschodniej części. - Misja 5 - Choosing Sides | Kampania Protosów | StarCraft Remastered - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Zacznij rozbudowę bazy na wzniesieniu i postaraj się, aby większość budynków pozostała w tym miejscu. Większość wieżyczek i wojsk, powinna znajdować się na wschodniej części.

Twoja baza znajduje się na dużej wyspie w lewym górnym rogu (1). Masz do dyspozycji dwa złoża minerałów oraz trzy gazu. Na początek rozwijaj swoją bazę tylko na wzniesieniu. W ten sposób łatwiej się obronisz przed atakami przeciwnika. Wróg będzie zrzucał swoje wojska zazwyczaj na wschodniej części wyspy, dopóki się tam nie rozbudujesz. W tej misji nie obejdzie się bez silnego lotnictwa. Opracuj wszystkie możliwe ulepszenie i stwórz przynajmniej jedną pełną drużynę Scoutów. W bazie wybuduj Shield Battery, do szybkiego uzupełniania tarcz myśliwców. Wraz z Tassadarem, do markera muszą się udać Zeloci. W transportowcach zmieści się ich czterech, natomiast Dragoonów tylko dwóch. Zbuduj 6 transportowców, tak aby zmieścić dwie drużyny Zelotów wraz z Tassadar'em. Możesz ich wesprzeć mała grupą Templariuszy i Archonów.

Zniszczenie bazy na środkowej wyspie może wydawać się łatwe (2), ale druga baza Pomarańczowego, będzie bezustannie wspierać to miejsce. Możesz odpuścić sobie oczyszczenie tego miejsca, jeśli masz pod dostatkiem surowców. Po prostu przeleć pomiędzy tymi bazami (3), ale uważaj na Mutaliski oraz kamikadze (Scourge). Tych drugich możesz łatwo oszukać, tworząc iluzje statków w swojej bazie (może to zrobić Tassadar lub Templariusze) i wyślij ich w rejony zgrupowań Scourge.

Zanim przystąpisz do desantu na bazę Fioletowego Zerga, zajmij się grupami Guardianów. Znajdziesz trzy takie grupy, rozmieszczone na obrzeżach wyspy. - Misja 5 - Choosing Sides | Kampania Protosów | StarCraft Remastered - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Zanim przystąpisz do desantu na bazę Fioletowego Zerga, zajmij się grupami Guardianów. Znajdziesz trzy takie grupy, rozmieszczone na obrzeżach wyspy.

Desant na główną bazę wroga w prawym dolnym rogu, przeprowadzisz w północno-zachodnim narożniku wyspy. W pobliżu tego miejsca jest o wiele mniej wieżyczek przeciwlotniczych wroga, niż w innych miejscach. Sama baza nie posiada Sunken Colony, ale ma wiele jednostek poukrywanych w bazie. Jednak zanim przeprowadzisz desant, zajmiesz się trzema grupami Guardianów na obrzeżach bazy (4). Jeśli ich nie zniszczysz teraz, to podczas inwazji, twoje Scouty będą miały problem z ich eliminacją. Wystarczy podlecieć od strony lawy dość blisko tych jednostek, tak aby cała drużyna oddała jedną, niszczycielską salwę. W tej sposób wyeliminuj wszystkie trzy grupy: dwie na zachodnim brzegu, trzecia na północnym, bliżej prawej części mapy. Teraz zrzuć swoje wojska we wspomnianym miejscu (5). Zacznij szybko przeć do markera, ignorując większość budynków. Po drodze spotkasz zainfekowany Command Center, z którego będą wychodzić Zainfekowani Terranie (6). Są to potężne jednostki kamikadze, które mogą zmieść Zelotów i Tassadara. Jednak przy tak dużej ilości Zelotów, powinieneś bez problemu przebić się do wyznaczonego markera.

Na samym początku misji możesz zdecydować się przetransportować Tassadara wraz z Zelotami. Stwórz iluzje transportowca i dbaj, aby zawsze był w środku formacji. W ten sposób możesz dostać się do wnętrza bazy Zergów i zrzuć oddział tuż przy markerze. - Misja 5 - Choosing Sides | Kampania Protosów | StarCraft Remastered - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Na samym początku misji możesz zdecydować się przetransportować Tassadar'a wraz z Zelotami. Stwórz iluzje transportowca i dbaj, aby zawsze był w środku formacji. W ten sposób możesz dostać się do wnętrza bazy Zergów i zrzuć oddział tuż przy markerze.

Alternatywny sposób jest bardzo trudny do wykonania, ale umożliwia zaliczenie misji w niecałą minutę. Musisz być bardzo szybki i dokładny. Nie martw się, jeśli nie wyjdzie tobie za pierwszym razem. W bazie masz transportowiec, kilku Zelotów i Tassadar'a, czyli wszystkie środki niezbędne do wykonania zadania. Dwa razy stwórz iluzję transportowców, a następnie załaduj Tassadara i dwóch Zelotów. Kolejność jest ważna! Pamiętaj, że iluzję trwają przez dość krótki okres czasu, ale wystarczy on na dotarcie do markera. Skieruj się na południe, wyślij przed siebie jeden transportowiec, aby zwabił Scourge. Jeśli wydałeś mu rozkaz ruchu do dalszego punktu, prawdopodobnie nabierze szybkości i może nawet uciec przed Zergami. W tym czasie reszta grupy powinna przelecieć pomiędzy Scourgami, którzy będą próbować zniszczyć pierwszą iluzję. Teraz zadbaj, aby prawdziwy transportowiec był pomiędzy iluzjami w ścisłej formacji. W tym momencie zapisz grę, zwłaszcza jeśli masz przynajmniej trzy iluzję, a prawdziwy transportowiec ma pełen pasek zdrowia. Wleć do bazy Zerga i kieruj się prosto na marker, w między czasie koryguj lot iluzji, aby zawsze były bliżej wieżyczek wroga. Kiedy twój prawdziwy transportowiec zbliży się do markera, rozkaż mu wyładunek wojsk i szybko zaznacz wszystkich oraz wydaj im rozkaz ruchu do markera.