Uratować Magiczne Królestwo cz.1 | Simon the Sorcerer 4 poradnik Simon the Sorcerer 4
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Uratować Magiczne Królestwo
Nie trzeba długo czekać, a pojawia się Alix. Jednak zamiast rozmowy mającej wyjaśnić, po co go tu wezwała, dochodzi do co najmniej dziwnej dyskusji na temat ICH (!) związku. Jakiego związku??? Simon ma wrażenie, że coś go wyraźnie ominęło. Po krótkiej wymianie zdań (niezależnie od opcji, jaką wybierzesz) Alix zrywa z Simonem i oddaje mu pierścień, który - jak twierdzi - dostała od niego, czego nasz chłopczyna jakoś nie może sobie przypomnieć...
Odnaleźć sobowtóra
Krótka narada z samym sobą i oto Simon ma już jasny obraz sytuacji. Ewidentnie grasuje tu jakiś jego klon, który bezczelnie podaje się za Bogu ducha winnego chłopaka. A zatem męska decyzja: należy niezwłocznie odnaleźć podrabianego kolesia i dać mu wycisk... eee... to znaczy - uwolnić Magiczne Królestwo od niepożądanej persony. Tak więc, nie namyślając się wiele, Simon postanawia podszyć się pod faceta, który podszywa się pod niego. Oto genialny w swej prostocie plan.
Skoro Alix przyszła do lasu na spotkanie z tym typkiem, prawdopodobnie znajduje się on gdzieś w okolicy. Od skrzyżowania, przy którym stoi Simon, wiedzie 5 dróg. W prawo - nieznana ścieżka [1], którą nadeszła dziewczyna. (Zapuszczanie się na nią nie ma większego sensu, bowiem natychmiast wraca się na rozstaje). Dróżka w dół prowadzi nad brzeg rzeki [5] (obok niej królicza nora), w górę zaś wiodą aż dwie: ta z prawej na most trolla [2], ta z lewej do chaty drwala [3]. Zaś idąc całkowicie w lewo, dotrze się do warsztatu stolarza [4].
Simon kieruje się najpierw na most, gdzie oczywiście natyka się na trolla. Rzut oka na wiszącą na drzewie tablicę i już wiadomo: most jest w budowie. Potwierdza to konwersacja z trollem, który nie ma zamiaru przepuścić chłopaka dalej, a przynajmniej nie przed uroczystym otwarciem. Co prawda dyndająca nad mostem gałąź wzbudza pewne natchnienie w naszym bohaterze, ale chwilowo nie do końca sprecyzowane... Natomiast plusem tej wyprawy jest skonstatowanie, że w dziupli drzewa rosnącego tuż przed przed mostem trolla mieści się tutejszy sklep z magicznymi przedmiotami.
Powróciwszy na skrzyżowanie, Simon wędruje w stronę chaty drwala. Wykorzystuje sytuację, że mężczyzna zajęty jest jakąś dłubaniną i spod prawej ściany chaty zabiera młot kowalski +2, czyli niezawodne narzędzie do zadań specjalnych. Natomiast przy stercie leżących po lewej pni zauważa hak (z ich prawej strony), który również uznaje za przydatny. Wreszcie zaczepia drwala. Z rozmowy wnioskuje, że fałszywy Simon wykonuje jakieś zlecenie dla żony stolarza. Ciekawe, jakie...