Simon the Sorcerer 4 - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Podobno najbardziej drastyczne sceny rodzinne rozgrywają się przed telewizorem, a próby zawładnięcia pilotem mogą nawet doprowadzić do rękoczynów. Nie inaczej stało się w przytulnym pokoiku Simona, który trafiony przez brata owym solidnym kawałkiem plastiku, chwilowo oddalił się w niebyt... Podczas wcale przyjemnej wizji lotu w towarzystwie niejakiej Alix (znajomej z dawnych dobrych czasów) nasz dzielny nastoletni czarodziej został poinformowany, że Magiczne Królestwo ponownie znajduje się w tarapatach, co oznacza, że wizyta tam jest jakby raczej wskazana. A w zasadzie, nawet - niezbędna...
Interfejs w najnowszej odsłonie przygód Simona jest najprostszy z możliwych. Używamy tylko myszki, której kursor na aktywnych obiektach zmienia się w: oko (oglądamy dany przedmiot, klikając obojętnie którym przyciskiem myszy), rękę (tu warto kliknąć najpierw PPM, by dowiedzieć się czegoś więcej przed zabraniem przedmiotu przy pomocy LPM), usta - oznaczające możliwość rozmowy i drzwi, czyli kursor kierunkowy, który kliknięty dwukrotnie umożliwia błyskawiczną (no, prawie) zmianę lokacji. Ekwipunek pojawia się na pasku po najechaniu myszką na dół ekranu. Warto umiejscowione w nim przedmioty traktować PPM zaraz po tym, jak nam tam wpadną. Często bowiem udaje się odkryć na nich coś interesującego lub nawet zmienić ich postać, a w najgorszym wypadku - wysłuchać całkiem zabawnego komentarza bohatera. Przedmioty w ekwipunku łączymy, przeciągając jeden na drugi i klikając LPM. Podobnie używamy ich poza inwentarzem - wyjmując je przy pomocy LPM i najeżdżając nimi na dany obiekt. Dotyczy to również wręczania różnych rzeczy różnym osobom, choć... mamy tu pewne ułatwienie. Jeśli już posiadamy dany przedmiot, którym chcemy kogoś obdarować, wystarczy tylko zagaić rozmowę, a dana kwestia pojawi się w wśród linijek dialogowych. Wszystkie znajdźki trafiające do inwentarza, wyróżniłam w tekście kolorem czerwonym, a wszystkie lokacje, do których w danym momencie należy się udać (korzystając początkowo z kursorów kierunkowych, a później również z mapki) - kolorem niebieskim.
Od pewnego momentu w grze występuje dwu aktywnych bohaterów: Simon i jego sobowtór. Przełączamy się pomiędzy nimi poprzez ikonkę umiejscowioną w prawym dolnym rogu ekranu. Mogą oni przekazywać sobie zdobyte przedmioty, przeciągając je z własnego ekwipunku na sylwetkę "bliźniaka". Pamiętaj, że jeśli chcesz zrobić coś niezbyt legalnego, powinieneś posłużyć się prawdziwym Simonem, fałszywy pedantycznie przestrzega wszelkich przepisów i nie da się namówić się na żadną akcję niezgodną z prawem. Kolekcjonerom odzywek polecam badać okolicę również oczami sobowtóra, którego teksty są (wbrew pozorom) o wiele zabawniejsze niż te wypowiadane przez jego wyluzowane alter ego.
Leniwi czy niecierpliwi mogą skorzystać z prowadzonego przez Simona dziennika (Esc). Bohater opisuje w nim stawiane przed nim kolejno zadania oraz podpowiada, w jaki sposób powinno się je wykonać. System wskazówek (ukrytych pod niebieskimi gwiazdkami) jest trzystopniowy, tak więc w momencie zaćmienia umysłowego niekoniecznie trzeba od razu odkrywać je wszystkie.
A zatem... do czarowania, rozrabiania, poszukiwania, kombinowania, brojenia i ratowania świata przystąp!
Autor Poradnika
Katarzyna Michałowska
Informacje o Simon the Sorcerer 4 - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 25, ilustracje: 221 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w Simon the Sorcerer 4 - poradnik do gry
- Uratować Magiczne Królestwo cz.8 | Simon the Sorcerer 4 poradnik Simon the Sorcerer 4.
- Uratować Magiczne Królestwo cz.7 | Simon the Sorcerer 4 poradnik Simon the Sorcerer 4.
- Uratować Magiczne Królestwo cz.6 | Simon the Sorcerer 4 poradnik Simon the Sorcerer 4.
- Uratować Magiczne Królestwo cz.5 | Simon the Sorcerer 4 poradnik Simon the Sorcerer 4.
- Uratować Magiczne Królestwo cz.2 | Simon the Sorcerer 4 poradnik Simon the Sorcerer 4.