Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (1) | Submarine School poradnik Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
TRYB ZAAWANSOWANY ATAKU TORPEDOWEGO W ZANURZENIU O.P.
Czas na "sól" symulatora morskiego, czyli atak torpedowy w trybie zaawansowanym przy określonym poziomie realizmu na "100%" zwanym Ekspert. W dalszym ciągu korzystać będziemy z gościnności misji szkoleniowej z zakresu ataku torpedowego Akademii Broni Podwodnej. Pomny własnych doświadczeń związanych z różnymi symulatorami, a w szczególności ich użytkowaniem na najwyższym poziomie "realizmu" i związanymi z tym wszelkiego rodzaju kłopotami postanowiłem omówić ten temat w dwóch częściach: wprowadzeniu teoretycznym i praktycznym sprawdzianie w warunkach walki.
I. Wprowadzenie teoretyczne.
Główna broń okrętu podwodnego - torpedy są bronią skuteczną i efektywną w działaniu, niemniej sukces zależy głownie od umiejętności Załogi, a w szczególności jej Dowódcy, Oficera Uzbrojenia, sonarzysty i nawigatora. Są i tacy, którzy twierdzą, iż atak torpedowy jest rzeczą skomplikowaną, oraz trudną do przyswojenia przez "szarego" zjadacza chleba, czy też miłośnika komputerowych symulatorów. To mit. Przejdziesz Graczu ze mną ścieżkę poznania tylko po to, aby później się dziwić, jakie to łatwe. Zaczynamy!
Podstawowym elementem niezbędnym do przeprowadzenia ataku torpedowego jest współpraca pomiędzy Stanowiskiem Peryskopów i Stanowiskiem Kalkulatora Torpedowego (KT), oraz przedziałami dziobowych i rufowych Wyrzutni Torpedowych.
Z uwagi na fakt, że wcześniej w ramach Trybu Swobodnego omówiliśmy kwestie związane z przeznaczeniem i wykorzystaniem Peryskopu bojowego, TBT, Urządzenia Utrzymania Pozycji i Narzędzia Danych Ataku do zagadnień tych powrócimy we właściwym czasie. Zaznaczyć tylko dla porządku należy, że odpowiednio używać będziemy w trybie ataku zaawansowanego z urządzenia TBT tylko w pozycji wynurzenia okrętu podwodnego, a Peryskopu bojowego w zanurzeniu.
Gra w trybie Ekspert sprowadza się do tego, że wszystkie czynności związane z atakiem wykonuje sam Gracz, sporadycznie korzystając w pomocy Stanowiska Hydrofonu/Sonaru. Można z tej okrojonej pomocy zrezygnować na rzecz podniesienia atrakcji rozgrywki, a przy okazji ogranicza się do zera możliwość pomyłki podwładnego - marynarza. Wiadomo, kto będzie winny w wypadku niepowodzenia ataku. Ty i nikt inny. Atak torpedowy składa się z pięciu elementów:
1. Podejście
2. Parametry ataku
3. Przesłanie danych do Kalkulatora Torpedowego (KT)
4. Wybór wyrzutni
5. Atak.
Omówimy pokrótce poszczególne składowe ataku ze szczególnym uwzględnieniem przeznaczenia i wykorzystania dostępnych przyrządów pokładowych współpracujących z Kalkulatorem Torpedowym (KT).