Artillery Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 poradnik Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Artillery Training (Szkolenie artyleryjskie)
Czas na część "ogniową". Zależnie od klasy, typu i wersji okręt podwodny jest wyposażony w działo pokładowe i jeden lub dwa karabiny przeciwlotnicze. Na wstępie tego rozdziału kwestia zasadnicza. W trakcie rozgrywki właściwej możemy posiłkować się umiejętnościami podległych nam marynarzy, których oczywiście sami wyszkoliliśmy lub też zamustrowaliśmy na pokład korzystając z punktów "Sławy" (Renown). Wystarczy w Panelu Zarządzania Załogą obsadzić stanowiska bojowe marynarzami (najlepiej wykwalifikowanymi w tym kierunku, o czym świadczą ikony ich specjalności).
Rozwiązanie dla wygodnych.
| Wydaj rozkaz i z mostku obserwuj jego skutki.
|
Frajda z takiego rozwiązania jest mocno umiarkowana. Zdecydowanie bardziej odpowiada prawdziwemu wojownikowi bezpośredni udział w walce. Nim do niej przystąpimy warto pamiętać o kilku istotnych sprawach. Kwestia pierwsza i zasadnicza, czyli amunicja. Dostępne są trzy typy amunicji: przeciwpancerna - oznaczona symbolem AP, odłamkowo - burząca nosząca symbol HE, oraz przeciwlotnicza ogólnego przeznaczenia nienosząca żadnych dodatkowych cech. W trakcie walki można dokonywać bieżącego wyboru stosowanej amunicji w trakcie prowadzenia ostrzału zarówno z działka przeciwlotniczego, jak i działa pokładowego. Zależnie od typu działka przeciwlotniczego różnić się będzie ilość przydzielonej do niego amunicji, tak, więc w cenie są celne oko i zręczne dłonie w Ojczyzny obronie. Ilość amunicji w każdym przypadku jest ograniczona i nie ulegnie cudownemu rozmnożeniu w trakcie misji bojowej, o ile po drodze nie uzupełnimy zapasów w sojuszniczym porcie. Kwestia kolejna to czas przeładowywania obsługiwanej broni. Nie ma ekspresowej wymiany zasobników z amunicją, wszystko trwa cenne sekundy, wobec czego w trakcie treningu przećwiczcie manewr ostrzeliwania kilku atakujących samolotów maksymalnie starając się wykorzystać zawartość jednego zasobnika, aby moment ładowania przypadał w sytuacji, kiedy intruz został zmuszony do zmiany kursu, lub rezygnacji z podejścia do ataku. Jako dodatkowy element możecie wprowadzić ruch okrętu podwodnego, jako strzelania rozpoczynają się w momencie, gdy stoi on w dryfie. Zmiana kursu (można przećwiczyć "zygzakowanie") przy szybkości standardowej walki z samolotami nie ułatwi, a wręcz odwrotnie, niemniej jednak pozwoli wykształcić cenne odruchy i podzielność uwagi. Czas na przejście do konkretów. Misja szkolenia artyleryjskiego ma dwa punkty i czas je teraz omówić.