Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 poradnik Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Navigation Training (Szkolenie w zakresie nawigacji)
Pierwszą z misji treningowych jest rejs opatrzony programem szkoleniowym z zakresu Nawigacji. Zaczynamy na pokładzie wynurzonego okrętu podwodnego, przy zatrzymanych silnikach stojącego w dryfie nieopodal oceanicznej wyspy. Udajemy się na pomost bojowy kiosku. Przez lornetkę widzimy przepływające statki.
Ekran wyboru misji treningowych w Akademii Broni Podwodnej.
| Dziennik Kapitana - Captain's Log.
|
Otwieramy Dziennik Kapitana (Captain's Log). W zakładce pierwszej Cele Misji (Mission Objectives) zapoznajemy się z aktualnymi rozkazami. Zgodnie z nimi mamy osiągnąć okrętem podwodnym oznaczoną na mapie strefę. W zakładce z wiadomościami przychodzącymi i wychodzącymi na razie pusto, podobnie jak w dzienniku okrętowym, więc korzystając z chwili swobody zapoznamy się z ... mapą.
I. Mapa nawigacyjna wraz z przedstawionymi na niej informacjami jest jednym z najważniejszych dokumentów na pokładzie każdej jednostki pływającej, a w wypadku okrętu podwodnego jest dokumentem podstawowym. Zawiera informacje na temat obiektów geograficznych znajdujących się na obszarze opisanym przez Mapę nawigacyjną, a w szczególności: wysp, cieśnin, przesmyków, zatok, kanałów, półwyspów i przylądków. Ponadto opisane jest położenie latarń morskich, wielkości maksymalnych głębokości, oraz izobaty, czyli liniami oznaczone głębokości. Dodatkowo na mapie oznaczono położenie portów i baz morskich dzieląc je na cztery grupy:
1. Porty przeciwnika - tu mile widziane narobienie szkód w rozmiarach znacznych
2. Porty macierzyste i sprzymierzone - miejsce gdzie można dokonać niemal wszystkich czynności związanych z eksploatacja okrętu podwodnego (z wyjątkiem rekrutacji załogi)
3. Porty neutralne - miejsce, gdzie można uzupełnić zapasy paliwa, lecz nie wolno podejmować akcji bojowych.
4. Bazy morskie i bazy okrętów podwodnych - wszystko dla Kapitana i dzielnej Załogi!
II. Oprócz powyżej wymienionych informacji na mapie znajdziemy wiedzę na temat znajdujących się w pobliżu jednostek pływających oznaczonych następująco:
1. okręt wojenny - diament
2. okręt podwodny - kółko
3. statek handlowy - kwadrat
4. samolot - trójkąt
III. Kolor oznaczenia symbolu charakteryzuje jego przynależność. Poniżej znaczenie kolorów:
1. kolor czerwony - nieprzyjaciel, wróg
2. kolor niebieski - sojusznik, sprzymierzony
3. kolor zielony - jednostka neutralna
4. kolor szary - przynależność jednostki nieznana
5. kolor czarny - Gracz
IV. Kurs jednostki jest przedstawiony w postaci linii, której kierunek jest przeciwny do aktualnego kursu jednostki
V. Oznaczenie wielkości.
1. mały symbol oznacza jednostkę występującą pojedynczo
2. duży symbol oznacza konwój.
VI. Każdy cel dodatkowo określony jest informacjami dotyczącymi: przybliżonego kursu i szybkości, oraz czasu ostatniego kontaktu.