Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 poradnik Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019

Navigation Training (Szkolenie w zakresie nawigacji)

Pierwszą z misji treningowych jest rejs opatrzony programem szkoleniowym z zakresu Nawigacji. Zaczynamy na pokładzie wynurzonego okrętu podwodnego, przy zatrzymanych silnikach stojącego w dryfie nieopodal oceanicznej wyspy. Udajemy się na pomost bojowy kiosku. Przez lornetkę widzimy przepływające statki.

Ekran wyboru misji treningowych w Akademii Broni Podwodnej. - Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Ekran wyboru misji treningowych w Akademii Broni Podwodnej.
Dziennik Kapitana - Captains Log. - Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Dziennik Kapitana - Captain's Log.

Otwieramy Dziennik Kapitana (Captain's Log). W zakładce pierwszej Cele Misji (Mission Objectives) zapoznajemy się z aktualnymi rozkazami. Zgodnie z nimi mamy osiągnąć okrętem podwodnym oznaczoną na mapie strefę. W zakładce z wiadomościami przychodzącymi i wychodzącymi na razie pusto, podobnie jak w dzienniku okrętowym, więc korzystając z chwili swobody zapoznamy się z ... mapą.

Mapa Nawigacyjna - widok ogólny. - Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Mapa Nawigacyjna - widok ogólny.

I. Mapa nawigacyjna wraz z przedstawionymi na niej informacjami jest jednym z najważniejszych dokumentów na pokładzie każdej jednostki pływającej, a w wypadku okrętu podwodnego jest dokumentem podstawowym. Zawiera informacje na temat obiektów geograficznych znajdujących się na obszarze opisanym przez Mapę nawigacyjną, a w szczególności: wysp, cieśnin, przesmyków, zatok, kanałów, półwyspów i przylądków. Ponadto opisane jest położenie latarń morskich, wielkości maksymalnych głębokości, oraz izobaty, czyli liniami oznaczone głębokości. Dodatkowo na mapie oznaczono położenie portów i baz morskich dzieląc je na cztery grupy:

1. Porty przeciwnika - tu mile widziane narobienie szkód w rozmiarach znacznych

2. Porty macierzyste i sprzymierzone - miejsce gdzie można dokonać niemal wszystkich czynności związanych z eksploatacja okrętu podwodnego (z wyjątkiem rekrutacji załogi)

3. Porty neutralne - miejsce, gdzie można uzupełnić zapasy paliwa, lecz nie wolno podejmować akcji bojowych.

4. Bazy morskie i bazy okrętów podwodnych - wszystko dla Kapitana i dzielnej Załogi!

Fragment mapy z ilustracją możliwości wykorzystania dostępnych narzędzi kreślarskich przy Nawigacji. - Navigation Training (1) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Fragment mapy z ilustracją możliwości wykorzystania dostępnych narzędzi kreślarskich przy Nawigacji.

II. Oprócz powyżej wymienionych informacji na mapie znajdziemy wiedzę na temat znajdujących się w pobliżu jednostek pływających oznaczonych następująco:

1. okręt wojenny - diament

2. okręt podwodny - kółko

3. statek handlowy - kwadrat

4. samolot - trójkąt

III. Kolor oznaczenia symbolu charakteryzuje jego przynależność. Poniżej znaczenie kolorów:

1. kolor czerwony - nieprzyjaciel, wróg

2. kolor niebieski - sojusznik, sprzymierzony

3. kolor zielony - jednostka neutralna

4. kolor szary - przynależność jednostki nieznana

5. kolor czarny - Gracz

 

IV. Kurs jednostki jest przedstawiony w postaci linii, której kierunek jest przeciwny do aktualnego kursu jednostki

 

V. Oznaczenie wielkości.

1. mały symbol oznacza jednostkę występującą pojedynczo

2. duży symbol oznacza konwój.

 

VI. Każdy cel dodatkowo określony jest informacjami dotyczącymi: przybliżonego kursu i szybkości, oraz czasu ostatniego kontaktu.