Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Navigation Training (2) | Submarine School w Silent Hunter 4 poradnik Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019

 

VII. Narzędzia kreślarskie niezbędne do pracy z mapą. Z lewej strony widzimy kolejno ołówek do sporządzania notatek na mapie w postaci znaczników, linijkę, cyrkiel, kątomierze, kompasy i gumkę. Dzięki tym przedmiotom możliwe jest wytyczenie własnego kursu, kursu przeciwnika, czy też obliczenie kursu przechwycenia.

Procedura wyznaczania kursu przy pomocy Panelu Rozkazów - Navigation Training (2) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Procedura wyznaczania kursu przy pomocy Panelu Rozkazów.

Po zaznajomieniu się z mapą, jej właściwościami i zasadami wykorzystania przechodzimy do wykonania zadania opisanego w zakładce Cele Misji (Mission Objectives). W tym celu uruchamiamy w Panelu Rozkazów przycisk trzeci od lewej Wyznacz Kurs (Plot Course) i kursor zamienia się w symbol ekierki połączony elastyczną linią z okrętem Gracza. Klikając LPM wyznaczamy kolejne waypoint'y kursu, a całą operację kończymy na symbolu strefy w kształcie pomarańczowej pięcioramiennej gwiazdy. Kliknięcie PPM kończy operację wyznaczania kursu. W tym momencie domyślnie uruchomione zostaną silniki diesla i Telegraf Maszynowy zostanie ustawiony w pozycji "szybkość standardowa". W tym momencie zacznie podświetlać się element Panelu Sterowania Grą - Dziennik Kapitana (Captain's Log). Otwieramy go z w zakładce klikając LPM na ikonce, lub korzystając z klawisza M.

Podstawowe źródło wiedzy Dowódcy O.P. - Navigation Training (2) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Podstawowe źródło wiedzy Dowódcy O.P.

Na początek otrzymujemy zalecenia dotyczące przebiegu misji treningowej i wykonania jej poszczególnych elementów. W tym miejscu pozwolę sobie zamieścić pewną sugestię. Z uwagi na fakt, że misja ta jest nieograniczona czasowo proponuję wytyczyć trasę rejsu nieco dalszą z uwzględnieniem wyjścia w sektor o możliwie największej głębokości. Teraz możemy zająć się celami misji. Podstawowymi narzędziami będą znajdujące się w prawej dolnej części ekranu tarcze od lewej: Telegrafu Maszynowego, Kompasu i Głębokościomierza. Wcześniej opisałem ich działanie, przypomnę tylko, że wskazanie żądanych parametrów spowoduje natychmiastowe wykonanie rozkazów. Warto pamiętać także i o tym, jakie jednostki miary przyjęliśmy przystępując do gry - metryczne, czy też anglosaskie.

Zaznajomienie z możliwościami peryskopu w trybie bardziej przyjaznym dla Gracza. - Navigation Training (2) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Zaznajomienie z możliwościami peryskopu w trybie "bardziej przyjaznym" dla Gracza.
Informacja dotycząca głębokości pod kilem okręty podwodnego należy do jednych z najbardziej istotnych w nawigacji i dowodzeniu okrętem podwodnym. - Navigation Training (2) | Submarine School w Silent Hunter 4 - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Informacja dotycząca głębokości pod kilem okręty podwodnego należy do jednych z najbardziej istotnych w nawigacji i dowodzeniu okrętem podwodnym.

Wracamy do misji. Marsz w wynurzeniu ze zmiennymi prędkościami, zanurzenie połączone z korzystaniem z peryskopów nawigacyjnego i bojowego. Proponuję częste korzystanie z informacji o głębokości pod kilem okrętu podwodnego i maksymalne na ile to możliwe opanowanie trybów zanurzenia alarmowego kontynuowanego do głębokości maksymalnego dopuszczalnego zanurzenia. W trakcie tej operacji starajcie się zmieniać kurs, co w przyszłości będzie bardzo przydatne dla zmylenia pogoni. Zwrócić należy uwagę, że zanurzenie alarmowe odbywa się przy maksymalnej szybkości. Niestety pracujące silniki elektryczne pod pełnym obciążeniem wytwarzają wiele hałasu, co znakomicie ułatwia pracę jednostkom tropiącym, wobec czego należy wypracować następującą procedurę:

1. Wydanie komendy "Alarm Bojowy", a zaraz po niej kolejnej "Zanurzenie alarmowe"

2. Peryskopy równocześnie z wydanymi komendami zostają opuszczone.

3. Po osiągnięciu głębokości około 80 stóp zarządzamy "Ciszę na okręcie", zmniejszamy prędkość do "1/3" i wykonujemy kolejny zwrot cały czas kontynuując schodzenie do głębokości około 160 stóp.

4. Komenda "Maszyny stop" wieńczy dzieło. Jesteśmy bezpieczni, ale czujni cały czas odbierając meldunki o kontaktach z nasłuchu.

Znajdując się na tej głębokości możemy poćwiczyć pływanie na zmiennych głębokościach, oraz manewr "Wynurzenie alarmowe". Niejako przy okazji prześledźcie tempo wyczerpywania się akumulatorów napędzających silniki elektryczne. Cały czas ćwicząc udajemy się do wskazanego w rozkazie sektora i po jego osiągnięciu misja zostaje automatycznie zakończona. Na koniec dla porządku wspomnę, że klawisz S służy do zanurzenia okrętu, a klawisz P do wyjścia na głębokość peryskopową.