Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School poradnik Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
II. Sprawdzian praktyczny w zakresie ataku torpedowego w trybie zaawansowanym - Ekspert
Do przeprowadzenia sprawdzianu podobnie jak poprzednio wykorzystamy trzecia misję Akademii Broni Podwodnej. Przed rozpoczęciem sprawdzianu parametr Realizm ustawiamy na poziomie 100%. Całość sprawdzianu będzie ilustrowana, a komentarz słowny zostanie ograniczony do minimum. Zaczynamy!
Strona początkowa misji - ruszamy na 100%, nic mniej ... | Przechodzimy szybko na Stanowisko Peryskopów.
|
Rozwijamy zakładki Urządzenie Utrzymania Pozycji i Narzędzie Danych Ataku. Przyciskiem S znajdującym się na Panelu Wyrzutni Torpedowych blokujemy w trybie śledzenia cel. | Rolką myszy dokonujemy zbliżenia obrazu widzianego przez Peryskop Bojowy, po czym klikamy kursorem w obrębie przecięcia siatek celownika i DOKŁADNIE układamy linię pozycji poziomej na linii wodnej okrętu wojennego - celu. Wybór zatwierdzamy ponownym kliknięciem LPM.
|
Otwieramy Książkę Rozpoznania i Identyfikacji i ustalmy przynależność państwową celu. |
Zatrzymujemy bieg czasu klawiszem Num(-) i spokojnie przeszukujemy Książkę zwracając uwagę na cechy szczególne celu. |
Po zidentyfikowaniu okrętu kursorem zaznaczamy wynik, dzięki czemu dane, wraz z wysokością masztów lądują w Stadimeterze, a klasa okrętu pojawia się w oknie Urządzenia Utrzymania Pozycji. |
Włączając bieg czasu klawiszem Num(+) zamykamy Książkę Rozpoznania i Identyfikacji, po czym ponownie zatrzymujemy czas klawiszem Num(-). Klikamy LPM na zakładce Prędkość i po zmianie tarczy Narzędzia Danych Ataku przesuwamy kursor na zakładkę Stoper, która otwieramy kliknięciem LPM. Na ekranie pojawia się Stoper. |
Niestety, przyrząd pomiarowy jest w fatalnym miejscu, uniemożliwiając sensowne czytanie danych, dlatego na jego obudowie przytrzymujemy LPM i przesuwamy go w miejsce dogodniejsze do obsługi.
|
Przycisk Stopera znajduje się w pozycji STOP |
"Wciskamy" przycisk kliknięciem LPM i Stoper zostaje uruchomiony, lecz w dalszym ciągu nie odmierza czasu, gdyż wcześniej zablokowaliśmy jego upływ klawiszem Num(-). I tak na razie ma pozostać. |
Wskazujemy na pierścieniu Narzędzia Danych Ataku zakładkę Odległość. Następuje zmiana tarczy pomiarowej. |
Przesuwamy kursor na zakładkę Stadimeter i klikamy LPM. |
Przesuwamy kursor w okolice przecięcia siatek celownika Peryskopu bojowego i przytrzymując wciśnięty LPM przesuwamy zdublowany obraz celu w górę, po czym bardzo dokładnie umieszczamy go w ten sposób, aby linia wodna przesuniętego obrazu okrętu wojennego znalazła się na szczycie masztu celu na obrazie nieruchomym. Kliknięcie LPM kończy operację obliczeń odległości Stadimetera. Włączamy bieg czasu Num(+). |
W oknie Urządzenia Utrzymania Pozycji pojawia się wynik pomiaru - 1417 metrów. Zapisz ten wynik Graczu w notatniku, a my podążamy dalej. |
Klikamy LPM zakładkę Kąt Kursowy i po zmianie tarczy pomiarowej ... |
... przytrzymując LPM obracamy tarczę tak, aby wartość wyliczona Kąta Kursowego (145°) znalazła się na wysokości "pina" na godzinie 9. Zrobione. |
Ustaloną wartość przesyłamy kliknięciem zakładki "Prześlij do KT" do miejsca docelowego, czyli Kalkulatora Torpedowego. |
Natychmiast po przekazaniu danych do Kalkulatora Torpedowego klikamy LPM przycisk Urządzenia Utrzymania Pozycji i następuje przejście w tryb śledzenia automatycznego. Tarcze pomiarowe Urządzenia Utrzymania Pozycji zmieniają położenie na właściwe dla dziobowych i rufowych wyrzutni torpedowych. |
Z Panelu Rozkazów przechodzimy na Stanowisko Map Nawigacyjnych, a z niego do Mapy Taktycznej. Na mapie tej widzimy ścieżkę namiaru, oraz cel w trakcie śledzenia zaznaczony białym krzyżykiem. Kontrolujemy w ten sposób działanie Urządzenia Utrzymywania Pozycji. Wszystko w porządku, czas na kolejne kroki. |
Czas okresu pomiarowego (60 sekund) zbliża się do końca. Równo z jego zakończeniem zatrzymaj czas klawiszem Num(-). |
Czas został zatrzymany. Mamy teraz możliwość przejścia do zakładki Odległość, aby rozpocząć procedurę obliczania drugiej odległości niezbędnej do wyznaczenia prędkości, z jaką cel się przemieszcza. |
Po raz kolejny klikamy w zakładkę "Stadimeter", wykonujemy pełną procedurę z przesunięciem zdublowanego obrazu pamiętając o jego dokładnym umieszczeniu na topie masztu obrazu stałego. Od dokładności zależy wynik odczytu, później nie będzie możliwości korekty podanych wartości do Kalkulatora Torpedowego. |
Uzyskany wynik przesyłamy do Kalkulatora Torpedowego jednocześnie zapisując go w naszym notatniku. Wartość ta to 1242 metry (pamiętaj Graczu - za każdym razem będzie inna, gdyż jest zależna dokładnie od czasu, w jakim dokonasz pomiaru) |