Interfejs gry | Aparatura pokładowa w Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific poradnik Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Interfejs gry, czyli jak to wszystko działa
Elementem budzących stan przerażenia u potencjalnych użytkowników wszelkich symulatorów jest obsługujący je interfejs gry. Niesłusznie. Dawno już skończył się czas "zamotanych" programów, które traktowały użytkownika niczym wroga. Interfejs gry "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific" jest przyjazny wobec użytkownika. Poznasz go Graczu krok po kroku. Zaczynamy!
Oto powyżej w całej okazałości interfejs symulatora okrętu podwodnego "Sileni Hunter 4: Wolves of the Pacific" - ekran podstawowy. Na pierwszy rzut oka widać, że składa się on z kilku sekcji, które odpowiadają za obsługę poszczególnych elementów okrętu. U samej góry ilustracji widoczne jest okno "Panelu Komunikacji", w którym przeczytamy treść meldunków nadchodzących drogą radiową z zewnątrz (w czasie marszu w wynurzeniu), meldunki dotyczące sytuacji na powierzchni (nasłuch), oraz raporty dotyczące aktualnej sytuacji w poszczególnych przedziałach bojowych, które w grze zostały nazwane stanowiskami. Okno "Panelu Komunikacji" posiada suwak, którym możemy ustawić zależnie od własnych preferencji kolor jego tła od czerni do przezroczystości, oraz dwa małe okienka. Jedno z nich oznaczone skrzyżowanymi dwustronnymi strzałkami pozwala na przemieszczanie po ekranie monitora "Panelu Komunikacji", natomiast zaznaczenie drugiego okienka powoduje, że "Panel" zostaje "zafiksowany" w jednym miejscu. Warto umieścić okno "Panelu Komunikacji" w miejscu przemyślanym, tak, aby w późniejszej rozgrywce po prostu nie przeszkadzało przysłaniając ważne elementy ekranu.
Poniżej, pod ilustracją widzimy pięć sekcji kolejno opisanych i odpowiadających za:
1. Sekcja "1" - przyciskiem oznaczonym kłódką możemy ukryć, lub stale prezentować elementy Panelu Rozkazów
2. Sekcja "Panel Rozkazów" - odpowiada za wydawanie rozkazów podległej załodze okrętu znajdującej się na stanowiskach okrętowych.
3. Sekcja "Aktualny stan okrętu" - zawiera cztery wskaźniki ilustrujące aktualny stan posiadanego paliwa w zbiornikach okrętu, poziom naładowania akumulatorów, ilość sprężonego powietrza, oraz stan poziomu zawartości CO2 w powietrzu okrętu przebywającego w zanurzeniu.
4. Sekcja "Panel Szybkiego Sterowania" - zawiera wskaźniki Telegrafu Maszynowego, Kompasu o Głębokościomierza.
5. Sekcja "PSG" - skrót oznacza Panel Sterowania Grą. Sekcja zawiera kolejno od góry przycisk "pauza", zegar pokładowy, ekran opuszczenia rozgrywki, Dziennik Kapitana (Captain's Log), oraz przyciski (-) i (+) panelu kompresji czasu.
Pora przystąpić do omówienia poszczególnych elementów aparatury okrętowej.