Torpedo Attack - Tryb swobodny w zanurzeniu | Submarine School w Silent Hunter 4 poradnik Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Torpedo Attack (Szkolenie w zakresie użycia broni torpedowej)
Celem tej misji będzie przyswojenie umiejętności przeprowadzania ataku torpedowego. Obiektem ataku będzie krążownik japoński. Nim jednak przejdziemy do realizacji celu głównego warto wiedzieć, że "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific" oferuje dwie możliwości przeprowadzenia ataku torpedowego. Prostsza w trybie swobodnym, oraz złożona, bliska realizmowi w trybie zaawansowanym. Zasadnicza różnica polega na tym, iż w trybie zaawansowanym sami obsługiwać będziemy Manualny System Namierzania z Kalkulatorem Torpedowym na czele. Ponadto, każdy atak torpedowy składa się z pięciu elementów, które omówię dokładniej w części dotyczącej zaawansowanego trybu ataku torpedowego. W tej chwili nie jest to konieczne, gdyż jako pierwszy omówimy tryb swobodny ataku w trakcie misji szkoleniowej, gdzie znakomitą część czynności związanych z przeprowadzeniem ataku wykonają za nas podlegli marynarze. Nie przeszkodzi to jednak w przedstawieniu poszczególnych mechanizmów uczestniczących w trakcie realizacji ataku torpedowego.
TRYB SWOBODNY ATAKU TORPEDOWEGO W ZANURZENIU O.P.
Misję rozpoczynamy w zanurzeniu na głębokości peryskopowej. Maszyny okrętu podwodnego są zastopowane i stoi on w dryfie. Korzystając z Panelu Rozkazów, lub klawisza skrótu F4 przenosimy się na Stanowisko Peryskopów. Podnosimy peryskop bojowy korzystając z odpowiedniej ikony w Panelu Rozkazów, lub z klawiszy Page Up / Page Down (drugi z wymienionych klawiszy służy do opuszczania peryskopu). Pierwszym widokiem, który ujrzymy jest obraz nadlatującego japońskiego wodnopłata patrolowego. Nie zaszkodzi na krótko chwilę opuścić peryskop w dół na czas jego przelotu. Po chwili delikatnie podnosimy znowu peryskop nieco tylko ponad przelewające się fale. Chcąc uzyskać pełny przegląd sytuacji taktycznej możemy obrócić peryskop o pełne 360 stopni, aż do zlokalizowania potencjalnego przeciwnika. Dokonać tego możemy korzystając z klawiszy kierunkowych lewo/prawo, lub też korzystając z myszki. Klikając LPM w polu widzenia uzyskamy możliwość ustabilizowania widoku celu w czterech osiach - lewo, prawo, góra i dół. Jeeest! W tym momencie możemy dokonać zbliżenia widoku celu korzystając w tym celu z rolki myszki, lub klikając w klawisz Tab. Rozwijamy z lewej strony zakładkę nad Panelem Rozkazów, która jest w istocie Urządzeniem Utrzymania Pozycji (PK), a z prawej strony kolejną zakładkę znajdującą się nad Panelem Wyrzutni Torped. Jest to Narzędzie Danych Ataku. Pierwszy instrument w chwili rozwinięcia znajduje się w położeniu określonym Pozycja Dozoru (Position Keeper), na co wskazuje położenie suwaka w dolnej części tego panelu. U góry panelu w oknie odczytujemy klasę okrętu, lub statku handlowego. Poniżej widoczne są dane dotyczące dystansu dzielącego cel, a nasz okręt podwodny, oraz szybkości, z jaką ten cel się przemieszcza. Po przesunięciu suwaka w dół otrzymujemy dostęp do Ustawień Torped (Torpedo Settings). W tym panelu kolejno od góry mamy możliwość ustawienia szybkość biegu torpedy, sposób jej detonacji, kąt rozpiętości biegu torpedy i głębokość zanurzenia biegu torpedy.
Cele misji i wejście Panelem Rozkazów do Stanowiska Peryskopów. | Podniesienie peryskopu w górę ( z wyczuciem proszę, z wyczuciem!)
|
Intruz w powietrzu - peryskop w dół.
| Cel już w polu widzenia ...
|
Zostało jeszcze 70% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie