Resident Evil Village: Sterowanie Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika znajdziecie informacje o sterowaniu w grze Resident Evil Village. Zamieściliśmy pełną listę przycisków sterowania oraz informacje o dodatkowych ustawieniach sterowania.
Zawarte na stronie tabele sterowania odnoszą się zawsze do schematów sterowania A - Control Type A. Są to domyślnie i rekomendowane typy sterowania, przy czym możecie je w razie potrzeby zmieniać na inne.
PS4 i PS5
Poruszanie się | |
Sprint - postać może biegać bez ograniczeń | |
Gałkę analogową musicie wychylić w dół i dopiero wtedy wcisnąć Kółko Obrócenie się o 180 stopni - jest to przydatna akcja jeśli chcecie np. szybko rozpocząć ucieczkę w przeciwną stronę na widok przeciwników | |
Rozglądanie się | |
Kucanie / Wstawanie - kucanie jest używane do skradania się oraz przeciskania przez wąskie przejścia | |
Garda (Guard) - możecie też próbować parować ciosy przeciwników wciskając przycisk dokładnie w momencie wrogiego ataku | |
Celowanie | |
Przeładowanie broni | |
Otwarcie inwentarza - gra jest zatrzymywana na czas korzystania z inwentarza i możecie dzięki temu w łatwy sposób np. wybierać przedmioty czy przypisywać je do skrótów nawet w trakcie walk | |
Interakcja - oglądanie i podnoszenie przedmiotów | |
Atak | |
Użycie przedmiotu leczniczego - Ethan musi mieć jakieś lekarstwa w inwentarzu | |
Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu | |
Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu | |
Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu | |
Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu | |
Mapa i dziennik | |
Menu pauzy |
Xbox One i Xbox Series X
Poruszanie się | |
Sprint - postać może biegać bez ograniczeń | |
Gałkę analogową musicie wychylić w dół i dopiero wtedy wcisnąć B Obrócenie się o 180 stopni - jest to przydatna akcja jeśli chcecie np. szybko rozpocząć ucieczkę w przeciwną stronę na widok przeciwników | |
Rozglądanie się | |
Kucanie / Wstawanie - kucanie jest używane do skradania się oraz przeciskania przez wąskie przejścia | |
Garda (Guard) - możecie też próbować parować ciosy przeciwników wciskając przycisk dokładnie w momencie wrogiego ataku | |
Celowanie | |
Przeładowanie broni | |
Otwarcie inwentarza - gra jest zatrzymywana na czas korzystania z inwentarza i możecie dzięki temu w łatwy sposób np. wybierać przedmioty czy przypisywać je do skrótów nawet w trakcie walk | |
Interakcja - oglądanie i podnoszenie przedmiotów | |
Atak | |
Użycie przedmiotu leczniczego - Ethan musi mieć jakieś lekarstwa w inwentarzu | |
Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu | |
Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu | |
Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu | |
Wybranie przedmiotu z inwentarza - musicie wcześniej stworzyć w inwentarzu skrót do danego obiektu | |
Mapa i dziennik | |
Menu pauzy |
Dodatkowe opcje sterowania
Resident Evil Village posiada szereg opcji konfiguracji sterowania. W zakładce Controls możecie włączyć / wyłączyć wibracje kontrolera oraz podejrzeć i ewentualnie zmienić schemat sterowania (Control Type).
Dodatkowo w przypadku wersji na PS5 pojawia się opcja włączenia / wyłączenia adaptacyjnych triggerów, czyli oporu ze strony przycisków L2 i R2 dla zapewnienia lepszego poziomu imersji.
W zakładce Camera znajdują się wszystkie ustawienia sterowania kamerą. Możliwe jest m.in. odwrócenie sterowania kamerą, ustawienie jej czułości, załączenie efektu trzęsącej się kamery czy umożliwienie poruszania kamerą w oparciu o sensor ruchu.
Polecamy wyłączyć opcje Movement Camera Acceleration i Aiming Camera Acceleration. Jest to efekt tzw. przyśpieszenia sprzętowego dla poruszania się kamery, który jednak w rzeczywistości może spowalniać wykonywanie poleceń przez grę i utrudniać rozgrywanie walk. Przy wyłączonych obu ustawieniach będziecie mogli lepiej radzić sobie w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji.