Resident Evil Village: Otwarty świat - czy jest w grze? Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 maja 2021
Na tej stronie poradnika znajdziecie odpowiedź na pytanie czy Resident Evil Village jest grą z otwartym światem. Wyjaśniamy w jak dużym stopniu możliwe jest swobodne badanie tytułowej wioski, jak również sąsiadującego z nią zamku Dimitrescu. Dowiecie się też jakie są potencjalne przeskody na drodze do swobodnej eksploracji map.
Akcja Resident Evil Village toczy się w dwóch sąsiadujących ze sobą lokacjach - są to tytułowa wioska oraz zamek Dimitrescu. Ethan stopniowo odkrywa te lokacje w trakcie przechodzenia gry.
Resident Evil Village nie jest typową grą z otwartym światem. Szczególnie w pierwszych godzinach kampanii awansowanie w głównej fabule odbywa się w sposób bardzo liniowy, tzn. do aktualnego celu podróży zazwyczaj możecie dotrzeć w jeden sposób (nie licząc niewielkich rozgałęzień i opcjonalnej eksploracji), zaś bohater w danym momencie ma jedną lub maksymalnie dwie zagadki, których rozwiązaniem jest w stanie się zająć.
Nie możecie od razu swobodnie podróżować ani po wiosce ani po zamku. Dostępu do innych obszarów mapy mogą bronić np. powalone drzewa, zamknięte od drugiej strony bramy czy drzwi wymagające dysponowania określonym kluczem. Wykonywanie czynności w ramach głównej fabuły musi odbywać się w kolejności narzuconej przez autorów gry.
Podczas grania w Resident Evil Village premiowana jest dokładniejsza eksploracja lokacji i pomaga w tym mapa okolicy. Zaznaczane są na niej pokazane zbadane oraz odwiedzone lokacje, a także wszystkie zablokowane przejścia, interaktywne urządzenia i miejsca rozwiązywania zagadek. Niektóre czynności w RE8 mają charakter opcjonalny. Możecie na przykład poszukać dodatkowych skarbów czy pozbierać więcej lootu.
W dalszej części kampanii świat gry nieco bardziej się otworzy. Na mapie świata pojawią się różne lokacje nadające się do odwiedzenia w ramach głównej fabuły oraz do zbadania w ramach opcjonalnej eksploracji. Niestety także i w tym przypadku główny bohater nie dysponuje bardzo dużą swobodą działania, bo dostępu do wielu obszarów bronią przejścia wymagające dysponowania bardzo konkretnym kluczem lub gadżetem. Warto sobie zapamiętywać tego typu miejsca po to żeby móc do nich powrócić po zdobyciu wymaganego przedmiotu.
Cała dodatkowa eksploracja wiąże się nie tylko z satysfakcją z zaliczenia gry w 100%, ale również ze zdobywaniem wartościowych przedmiotów, które przydadzą się Ethanowi lub pozwolą mu się wzbogacić.