Resident Evil Village: Dom Luizy/Luiza's House - solucja, opis przejścia Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Resident Evil Village znajdziecie opis przejścia z dotarcia do domu Luizy i spotkania z Eleną. Wyjaśniamy również jak uciec z płonącego domu Luizy oraz jak odblokować przejście z wioski do zamku.
- Dotarcie do domu Luizy
- Znalezienie schronienia w domu Luizy
- Ucieczka z płonącego domu
- Odnalezienie drugiego herbu
- Umieszczenie herbów i rozwiązanie zagadki
Dotarcie do domu Luizy

O konieczności dotarcia do domu Luizy i zbadania go dowiecie się odnajdując rysunek w kościele Church. Wizyta ma na celu zdobycie brakującego drugiego herbu do rozwiązania zagadki z bramą.
Rozejrzyjcie się wokół kościoła, a odnajdziecie przejście na sąsiadujące z nim pole Fallow Plot. Musicie wiedzieć o tym, że pole przeszukują lykany. Możecie starać się je omijać i skradać w wysokiej trawie (warto nasłuchiwać potworów), bądź też dać się im zauważyć i przystąpić do walk z nimi. Ta druga metoda ułatwi wam przeszukanie pola oraz splądrowania okolicznych chatek.

Docelowo musicie dotrzeć do bramy przed domem Luizy. Próba otwarcia jej zakończy się niepowodzeniem, ale główny bohater spotka Elenę i jej ciężko rannego ojca. Pojawi się okazja do udzielenia im pomocy i w zamian Elena odwdzięczy się za kilka chwil przedstawiając Luizie głównego bohatera.
Znalezienie schronienia w domu Luizy

Pozostańcie w chatce, w której ukrywają się Elena i Leonardo i skorzystajcie z okiennicy żeby dostać się na podwórko na jej tyłach.
Przejdźcie przez uszkodzony fragment muru i dotrzyjcie do zamkniętej bramy od drugiej strony żeby ją odblokować dla Eleny i jej ojca.

Przy próbie otwarcia frontowych drzwi budynku dojdzie do spotkania z Luizą i innymi osobami ukrywającymi się w jej domu. W pierwszym pomieszczeniu znajdziecie maszynę do pisania i warto z niej skorzystać.
Możecie opcjonalnie rozejrzeć się i m.in. zbadać album ze zdjęciami. Po przejściu do pokoju gościnnego załączy się kilka filmików przerywnikowych.
Ucieczka z płonącego domu

Tuż po wyświetleniu ostatniej scenki przerywnikowej musicie zaatakować zbliżającego się zmutowanego Leonarda, ale to Elena odda końcowy strzał, dzięki któremu powstrzyma atak ojca.

Nowy cel misji to wydostanie się z garażu płonącego budynku. Zbadajcie całą okolicę. W szufladzie z powyższego obrazka znajdziecie kluczyk do pojazdu Truck Key.

Nie zamykajcie podglądu pozyskanego klucza, gdyż odnaleziony przedmiot trzeba dokładniej obejrzeć (opcja Examine). Obracajcie modelem 3D kluczyka aż widoczne będzie zapięcie. Wciśnięcie przycisku interakcji sprawi, że zdobędziecie śrubokręt Screwdriver.

Możecie już powrócić do pojazdu. Ustawcie się w miejscu gdzie powinny być drzwi pasażera. Ethan uruchomi pick-upa i podejmie próbę wydostania się z budynku. Musicie kilkakrotnie wcisnąć R2 / prawy trigger żeby dodać gazu.
Ostatnia część ucieczki to krótka wspinaczka na piętro palącego się domu. W trakcie jej rozgrywania załączy się ważna cut-scenka z udziałem Eleny.
Odnalezienie drugiego herbu

Dotrzyjcie do okiennicy żeby wydostać się z płonącego budynku i zeskoczyć na zewnętrzny balkonik. Zeskoczcie na sam dół i skierujcie się do kapliczki z powyższego obrazka. Ethan może użyć na niej zdobytego wcześniej śrubokręta żeby ją otworzyć. W środku znajdziecie herb Demon Crest.
Umieszczenie herbów i rozwiązanie zagadki


Możecie już powrócić do bramy z dwoma slotami na herby, która dla przypomnienia znajduje się na cmentarzu Graveyard - pokazują ją powyższe obrazki.
W bramie są dwa okrągłe sloty, w których należy umieścić odnalezione 2 herby.

Rozwiązanie zagadki jest proste:
1) Umieśćcie herb Maiden Crest w lewym slocie i zacznijcie obracać nim żeby dopasować go do reszty wzoru. Wciśnijcie przycisk interakcji żeby złączył się z resztą bramy.

2) Umieśćcie herb Demon Crest w górnym slocie i zacznijcie obracać nim żeby dopasować go do reszty wzoru. Wciśnijcie przycisk interakcji żeby złączył się z resztą bramy.
Dzięki zaliczeniu zagadki otworzy się przejście i będziecie mogli skorzystać ze ścieżki prowadzącej w stronę zamku. Zanim wyruszycie w podróż warto powrócić na chwilę do kościoła i zapisać stan gry.