Resident Evil Village: Prototype Sturm - boss, jak pokonać? Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Resident Evil Village znajdziecie opis pojedynku z bossem Prototype Sturm, do którego dochodzi w fabryce (Heisenberg's Factory). Dowiecie się jak unikać szarż i kontaktu z wielkim śmigłem bossa, jak odsłaniać rdzeń-słaby punkt na ciele superżołnierza, oraz jak ostatecznie rozprawić się z bossem Prototype Sturm.
Miejsce starcia z bossem
Prototype Sturm to superżołnierz z wielkim śmigłem zamontowanym na klatce piersiowej. Przeciwnika tego po raz pierwszy spotkacie niedługo po rozpoczęcu eksploracji fabryki Heisenberg's Factory. Początkowo jednak jedynym rozwiązaniem będzie ucieczka.
Do właściwego pojedynku z bossem dojdzie po dotarciu do zaznaczonego na obrazku pomieszczenia na poziomie B1. Dotrzecie tam niedługo po stworzeniu oraz użyciu klucza Heisenberg's Key.
Zanim wkroczycie do sali, w której dochodzi do starcia z bossem, zbadajcie jedno z poprzednich pomieszczeń. Znajdziecie w nim zapasy, które przydadzą się do pokonania Sturma, oraz notatkę z podpowiedzią na temat słabości Sturma.
Jak pokonać bossa?
Początkowo może wydawać się wam, że lokacja, w której rozegra się walka z racji na swoją labiryntową strukturę będzie bardzo problematyczna, ale Prototype Sturm może z łatwością burzyć ściany. Stanie się tak za każdym razem gdy rozpocznie nową szarżę. Bardzo istotną informacją jest to, że boss po rozpoczęciu szarży zawsze biegnie w linii prostej i nie może zbaczać na boki. Wykorzystujcie to i przemieszczajcie się w bok gdy tylko boss zacznie szarżować.
Doprowadźcie docelowo do sytuacji, w której Prototype Sturm zburzy większość ścian w dużym pomieszczeniu, w którym rozgrywany jest pojedynek. Ułatwi to wam unikanie aktualnych oraz przyszłych ataków superżołnierza.
Nie próbujcie od razu atakować bossa. Zamiast tego po uskoczeniu w bok pobiegnijcie zawsze za bossem do miejsca, w którym zakończył szarżę i zderzył się ze ścianą. Wspomniana akcja doprowadzi do chwilowego ogłuszenia Prototype Sturma. Możecie to wykorzystać i ostrzelać czerwony rdzeń na plecach Sturma - to słaby punkt bossa. Do atakowania rdzenia starajcie się oczywiście wykorzystywać najlepsze posiadane bronie (magnum, granatnik, strzelba itp.) po to żeby zadać superżołnierzowi jak największe obrażenia zanim powróci do normalnego działania.
Po tym jak boss odniesie więcej obrażeń pojawią się płomienie sygnalizujące silne przegrzanie, przy czym wbrew pozorom jest to zła wiadomość, gdyż Prototype Sturm zyska nowe ataki.
Pierwszy nowy atak to użycie miotacza ognia. Jest ono dość wyraźnie sygnalizowane i powinniście szybko schować się za jakąś ścianą czy inną zasłoną. Niestety płomienie pozostają na arenie przez pewien czas i podczas kolejnych walk z bossem musicie starać się unikać wchodzenia z nimi w kontakt.
Drugi nowy atak bossa to wykonanie trzech szybkich szarż pod rząd. Dwie pierwsze szarże wykonywane są "na ślepo", ale trzecia będzie już zwrócona w stronę Ethana i musicie w rezultacie szybko odskoczyć na bok.
Tak samo jak w przypadku pierwszej fazy bitwy bądźcie gotowi do szybkiego ostrzelania reaktora na plecach bossa gdy tylko zakończy trzecią szarżę i zderzy się ze ścianą.
Musicie kontynuować opisane powyżej czynności - nie warto się śpieszyć. Lepiej być ostrożnym i powoli odbierać bossowi kolejne punkty energii.
Pokonany Prototype Sturm pozostawi po sobie skarb Complex Mechanical Heart. To bardzo wartościowy (Very Valuable) artefakt, który warto sprzedać Duke'owi - zaoferuje on aż 45000 Lei za ten przedmiot.