Resident Evil Village: Przejście przez poziom B3 - solucja Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2021
Ta strona poradnika do gry Resident Evil Village zawiera opis przejścia przez piętro B3 fabryki (Heisenberg's Factory) - Manufacturing. Z solucji dowiecie się m.in. jak pokonywać superżołnierzy Soldat Jet, jak odblokować windę w fabryce i jak zatrzymać wielkie ostrze w lokacji Grinder Shaft.
Dodatkowa uwaga - Poniższa solucja skupia się na głównym piętrze B3, ale po drodze będziecie też na krótkie chwile docierali na inne piętra (m.in. MB3). Uwzględnione one zostały również w naszym opisie przejścia.
- Użycie panelu Lift Controls
- Eksploracja poziomu B3 - Manufacturing
- Konfrontacja z superżołnierzami Soldat Jet
- Wyłączenie wielkiego ostrza w szybie Grinder Shaft
Użycie panelu Lift Controls
Miejsce, w którym będzie mogli rozpocząć eksplorację głównych pomieszczeń piętra B3 (Manufacturing) fabryki prezentują powyższe obrazki. Jest to panel Lift Controls, z którym możecie wejść w interakcję dzięki uruchomieniu zapasowego generatora (Backup Generator) na poziomie B4.
Zanim wyruszycie w dalszą podróż możecie też rozważyć powrócenie na poziom MB4 do zaznaczonego na obrazku 1 przejścia - znajduje się tam przycisk Switch, który możecie teraz wcisnąć dzięki przywróceniu dostaw prądu.
Spodziewajcie się napotkania Soldata, który przebije się przez ścianę. Po pozbyciu się superżołnierza możecie dotrzeć do opcjonalnego składziku z obrazka 2, w którym najcenniejszym znaleziskiem jest modyfikacja magnum - M1851 Wolfsbane Long Barrel, która zwiększa siłę rażenia rewolweru. Bardzo przyda się to podczas walk z niektórymi z późniejszych bossów.
Eksploracja poziomu B3 - Manufacturing
W trakcie przeprawy przez nowe pomieszczenia piętra B3 spodziewajcie się napotkania Soldata z rdzeniem na plecach. Dobrym pomysłem jest zaczekanie na jego przybycie w pobliżu urządzeń elektrycznych po to żeby porazić go prądem. Umożliwi to wam przebiegnięcie dalej lub łatwe ostrzelanie reaktora na plecach superżołnierza.
Korytarze doprowadzą was do nowych drzwi z 5 zamkami elektronicznymi. Jeśli Soldat jest nadal aktywny, to warto użyć pistoletu żeby szybko ostrzelać zamki.
Ponownie musicie zacząć uciekać przed maszyną Sturm, przy czym jest to bardzo prosta scena - dotrzyjcie po prostu na przeciwległy koniec korytarza i wejdźcie w interakcję z bramą żeby zakończyć mini-pościg.
Dotrzecie ponownie do wielkiej centralnej sali fabryki, tyle że tym razem znajdujecie się na wyższym piętrze. Zbliżcie się do pokazanego na obrazku szybu windy. Możecie skorzystać z dźwigni po to żeby przywołać windę. Pozwoli wam to pohandlować z Duke'em oraz swobodnie podróżować pomiędzy poziomami B3 i B4.
Pozostańcie na poziomie B3 i zainteresujcie się okoliczną drabiną. Liniowa ścieżka doprowadzi was do małego systemu jaskiń i w trakcie przemierzania go warto badać boczne odnogi po to żeby zebrać więcej lootu. Uważajcie przy tym na zwykłe potwory, które możecie zabijać lub im uciekać.
W ostatniej pieczarze odnajdziecie wejście do szybu wentylacyjnego. W trakcie przeprawy natraficie na nową osłabioną ścianę Crumbling Wall i po opcjonalnym zburzeniu jej znajdziecie kilka skarbów. Docelowo musicie dotrzeć do bramki prowadzącej do szybu Grinder Shaft.
Konfrontacja z superżołnierzami Soldat Jet
Musicie korzystać z metalowych balkoników i kierować się stopniowo w stronę wielkiego pracującego ostrza. Na waszej stronie po raz pierwszy staną superżołnierze Soldat Jet, których unikalną cechą jest dysponowanie plecakami odrzutowymi. Jetpacki pozwalają Soldatom na wykonywanie przelotów. Nie pozostają oni w powietrzu przez długi czas, ale mogą niestety szybko zbliżyć się do Ethana lub wylądować za jego plecami.
Dobrym pomysłem może być rozstawienie min na balkonikach żeby zmniejszyć ryzyko zaskoczenia bohatera przez jednego z Soldatów.
Podczas walk z Soldatami Jet celujcie oczywiście w reaktory na ich klatkach piersiowych. Uważajcie przy tym na pojawienie się czerwonej wiązki lasera (przykład na dołączonym obrazku), która sygnalizuje chęć wyprowadzenia szarży przez superżołnierza. Reagujcie na to szybko przebiegając obok Soldata (nie zdąży zmienić kierunku szarży) lub oddalając się / usuwając w bok z trasy planowanej szarży.
Wyłączenie wielkiego ostrza w szybie Grinder Shaft
Waszym zadaniem jest przedostanie się na sam szczyt szybu Grinder Shaft, ale w zrealizowaniu tego planu będzie przeszkadzało wielkie pracujące ostrze. W celu zneutralizowania tego problemu musicie odnajdywać i ostrzeliwać czerwone reaktory - przykładowy pokazuje obrazek. Ustawiajcie się pod różnymi kątami pod pracującym ostrzem żeby odnajdywać kolejne czerwone punkty.
Po wyłączeniu wielkiego ostrza możecie skorzystać z niedostępnej wcześniej drabiny. Dotrzecie dzięki temu na poziom B2 - Electrical.