Resident Evil Village: Eksploracja dziedzińca, okolic/Castle Courtyard - solucja Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Resident Evil Village znajdziecie opis przejścia z eksploracji zamkowego dziedzińca i okolicznych lokacji. Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak zaliczać zagadki w zamku, gdzie odnajdywać maski, jak uciec Lady Dimitrescu oraz jak pokonać drugą i trzecią wampirzą córkę.
- Rozwiązanie zagadki Hall of Ablution Statues
- Przejście przez gorzelnię
- Dotarcie do komnat Lady Dimitrescu
- Ucieczka z lochu i zdobycie pierwszej maski
- Dotarcie do Hall of Pleasure i zdobycie drugiej maski
- Pojedynek z bossem - druga wampirza córka
- Zbadanie Opera Hall i zaliczenie zagadki z pianinem
- Pojedynek z bossem - trzecia wampirza córka
- Zdobycie trzeciej maski
- Zagadka z pięcioma dzwonami
- Dotarcie na strych i odnalezienie karabinu snajperskiego
- Przejście po dachu i zdobycie czwartej maski
Rozwiązanie zagadki Hall of Ablution Statues
Ethan dotrze na zamkowy dziedziniec Courtyard dzięki użyciu klucza Courtyard Key na drzwiach w jadalni Dining Room. Możecie opcjonalnie zbadać dziedziniec lub od razu wyruszyć do południowego przejścia (północnych drzwi nie możecie jeszcze otworzyć).
Podczas eksploracji nowych korytarzy usłyszycie Lady Dimitrescu, ale nie musicie się przed nią chować. Na jednej ze ścian będzie wisiała mapa zamku Castle Map Main - może ona wam nieco pomóc w zbadaniu zamku w 100%, choć nie odkrywa ona całego zamku.
Dotrzecie do pomieszczenia Hall of Ablution, w którym trzeba rozwiązać zagadkę z 4 statuami, które można obracać w lewo lub w prawo. Podpowiedzią do zaliczenia zagadki jest napis na dużym obrazie zawieszonym na ścianie. Oto rozwiązanie zagadki:
- Posąg kobiety z kapeluszem (punkt 1 na obrazku) obracacie w lewo, tzn. w stronę zakapturzonej postaci.
- Posąg żebraków (punkt 2 na obrazku) obracacie w prawo, tzn. w stronę postaci na koniu.
- Posąg kobiety w kapturze (punkt 3 na obrazku) obracacie w prawo, tzn. w stronę kobiety z kapeluszem.
Możecie już wybrać schody prowadzące do lochu.
Przejście przez gorzelnię
Podczas eksploracji częściowo zalanej piwnicy i gorzelni Distillery musicie uważać na potwory ukrywające się w wodzie. Możecie starać się rozpoznawać je na odległość widząc zniekształcenia tafli wody (przykład na obrazku). Pozwoli to wam przygotować się na atak potwora lub wyprowadzić z wyprzedzeniem swój własny atak.
Najlepiej jest powoli przemieszczać się i na bieżąco eliminować kolejnych przeciwników. W okolicy powinniście znaleźć wystarczająco dużo zapasów na widoku i poukrywanych w skrzynkach żeby nie martwić się o wyczerpanie zapasów amunicji. Docelowo musicie dotrzeć do drabiny pozwalającej opuścić piwnicę.
Dotarcie do komnat Lady Dimitrescu
Dotrzecie na taras Terrace, który sąsiaduje z komnatami Lady Dimitrescu Dimitrescu's Chambers. Po drodze warto zatrzymać się w pomieszczeniu z maszyną do pisania po to żeby zapisać stan gry.
Po zbliżeniu się do komnat Lady Dimitrescu załączy się cut-scenka z podsłuchania wielkiej wampirzycy.
Głównym celem wizyty w komnatach Lady Dimitrescu jest odnalezienie klucza Dimitrescu's Key. Jest on dość dobrze ukryty - zawieszono go na pokazanym na powyższym obrazku świeczniku.
Przy próbie wyjścia z komnaty pojawi się Lady Dimitrescu i w trakcie cut-scenki zrzuci głównego bohatera do lochu Dungeon.
Ucieczka z lochu i zdobycie pierwszej maski
Początkowa przeprawa przez loch Dungeon pozbawiona jest jeszcze ekscytujących momentów, ale sytuacja odmieni się po dotarciu do pokazanej na obrazku drugiej dźwigni. Próba użycia jej będzie równoznaczna z atakiem Lady Dimitrescu, która zacznie polować na głównego bohatera.
Nie próbujcie atakować Lady Dimitrescu, bo jest pomysł skazany na porażkę. W przeciwieństwie do jej córek atakowanie głównej wampirzycy nie doprowadzi do jej zatrzymania ani spowolnienia. Będzie to tylko marnowanie amunicji.
Waszym pierwszym zadaniem jest ponowne dotarcie do dźwigni, której pociągnięcie sprowokowało wcześniej Lady Dimitrescu do ataku. Wycofajcie się i zaczekajcie aż wampirzyca dotrze w to miejsce. Pobiegnijcie szybko w druga stronę żeby dobiec do dźwigni. Dużym ułatwieniem jest to, że Lady Dimitrescu zadaje obrażenia wyłącznie w walce wręcz. Nie musicie obawiać się jej ataków dystansowych.
Kraty nie rozsunią się od razu i w oczekiwaniu na odblokowanie się przejścia musicie ponownie unikać sytuacji, w której Lady Dimitrescu za bardzo zbliży się do głównego bohatera. Możecie biegać wokół słupów i liczyć na to, że wampirzyca będzie wolnym krokiem podążała za Ethanem.
Po odblokowaniu się przejścia przy dźwigni pobiegnijcie nowym korytarzem. Jedyna ścieżka prowadzi po schodach w dół. Ethan docelowo dotrze do drzwi, przy których musi użyć klucza Dimitrescu's Key, który wcześniej zdobył w komnatach wampirzycy.
Dotrzecie do pokazanego obrazku ołtarza w pomieszczeniu Hall of Sorrow z maską Mask of Sorrow. Musicie ją wziąć, bo jest ona wymagana do zaliczenia jednej z zagadek w zamku (do znalezienia będą jeszcze trzy inne maski).
Zabranie maski uruchomi windę i pościg zakończy się. Bohater dotrze windą na dziedziniec Courtyard.
Dotarcie do Hall of Pleasure i zdobycie drugiej maski
Trzeba się pilnować, bo od tego momentu na dziedzińcu Courtyard będą pojawiały się potwory. Możecie z nimi walczyć lub wykorzystywać to, że jest to szeroka lokacja z bocznymi przejściami i omijać przeciwników celem zachowania zapasów amunicji.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie