Resident Evil Village: Przejście przez poziom B4 - solucja Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2021
Ta strona poradnika do gry Resident Evil Village zawiera opis przejścia przez piętro B4 fabryki (Heisenberg's Factory) - Materials. Z solucji dowiecie się m.in. gdzie znaleźć handlarza Duke'a w fabryce, jak eliminować lub unikać superżołnierzy Soldat, jak zdobyć formy Relief Mold i Cog Mold, jak wytwarzać przedmioty questowe w maszynie odlewniczej (Casting Machine) oraz jak uruchomić generator (Backup Generator).
Dodatkowa uwaga - Poniższa solucja skupia się na głównym piętrze B4, ale po drodze będziecie też na krótkie chwile docierali na inne piętra (m.in. MB4). Uwzględnione one zostały również w naszym opisie przejścia.
- Duke i maszyna do pisania
- Dotarcie do odlewni (Foundry) i zdobycie formy Relief Mold
- Pierwsze starcie z superżołnierzem Soldat
- Użycie formy w odlewni i odblokowanie przejścia Hole in Wall
- Przeprawa przez maszynownię (Engine Room)
- Uruchomienie zapasowego generatora (Backup Generator)
- Dotarcie na poziom B3 (Manufacturing)
Duke i maszyna do pisania
Eksplorację piętra B4 - Materials warto rozpocząć od odwiedzenia Duke'a, który rozstawił się ze swoim sklepem w pobliskiej windzie towarowej (będziecie ją później wykorzystywali do podróżowania pomiędzy głównymi piętrami fabryki). Oferta Duke'a rozszerzyła się m.in. o nową walizkę powiększającą inwentarz oraz modyfikacje i ulepszenia broni. W tym samym miejscu jest również maszyna do pisania.
W bocznym pomieszczeniu po przeciwnej stronie głównego korytarza znajdziecie z kolei nową zagadkę z labiryntem (Labyrinth Puzzle), aczkolwiek pasującą do niej kulkę zdobędziecie znacznie później i konieczne okaże się jej wytworzenie.
Dotarcie do odlewni (Foundry) i zdobycie formy Relief Mold
W celu rozpoczęcia na dobre eksploracji poziomu B4 wybierzcie podwójne drzwi zlokalizowane na prawo od miejsca, w którym przebywa Duke. Podczas eksploracji fabryki po raz pierwszy natraficie na zamknięte drzwi z zamkiem elektronicznym symbolizowanym przez świecąca się czerwoną lampkę. Taktyka działania jest w tym przypadku bardzo prosta - zaatakujcie zamek z użyciem broni palnej lub noża.
Zniszczenie czerwonej lampki jest równoznaczne ze zniszczeniem zamka. Spodziewajcie się jednak tego, że w dalszej części fabryki będziecie odnajdywali zamknięte przejścia z kilkoma zamkami do uszkodzenia.
Podczas przeprawy miniecie konsolę Lift Controls na poziomie B3, która jest chwilowo nieaktywna z uwagi na brak zasilania. Idźcie dalej (ponownie zejdziecie na piętro B4) i spodziewajcie się konieczności wyeliminowania nowych zwykłych "zombiaków".
Dotrzecie docelowo do odlewni Foundry, w której znajduje się maszyna odlewnicza Casting Machine. Nie możecie tu chwilowo nic zdziałać, ale zapamiętajcie sobie to miejsce, bo powrócicie tu (prawdopodobnie więcej niż jeden raz) w dalszej części gry. W tym samym pomieszczeniu jest też dziura w ścianie Hole in Wall - to kolejne chwilowo niedostępne przejście i będziecie musieli zdobyć nietypowy klucz do drzwi.
Jedynym dostępnym przejściem jest wąski korytarz i bądźcie gotowi do rozprawienia się z kolejnymi zwykłymi potworami. Po drodze miniecie przełącznik Switch i także w tym przypadku wymagane będzie wcześniejsze przywrócenie dostaw prądu.
Wejdźcie do pomieszczenia z nieaktywnym chwilowo superżołnierzem. W kolejnym pomieszczeniu jest walizka z formą Relief Mold - zabierzcie ten przedmiot questowy.
Pierwsze starcie z superżołnierzem Soldat
Po powrocie do poprzedniej sali superżołnierz Soldat obudzi się. Nie jest to boss - Soldat to po prostu silniejsi przeciwnicy, których będzie napotykać w trakcie przemierzania fabryki. Konfrontacje z tym oraz wieloma kolejnymi Soldatami nie są obowiązkowe, aczkolwiek pozostawiają oni po sobie skarby (Treasures). Możecie próbować przebiegać obok nich, wykorzystując to, że są dość powolni, bądź też po prostu oddalać się od nich. Po wykroczeniu poza ich obszar działania zaprzestaną podążania za Ethanem.
W celu pokonania "zwykłego" Soldata musicie trafiać w czerwony rdzeń na klatce piersiowej, który jest słabym punktem potwora. Ostrzał prowadźcie jednak tylko gdy superżołnierz nie zasłania rdzenia górnymi kończynami. Do atakowania Soldatów idealnie sprawdzą się strzelba oraz karabin snajperski.
Użycie formy w odlewni i odblokowanie przejścia Hole in Wall
Musicie docelowo powrócić do odlewni Foundry i użyć pozyskanej niedawno formy Relief Mold na maszynie odlewniczej Casting Machine. Odczekajcie krótką chwilę aż wyprodukowany zostanie przedmiot Relief of a Horse.
Użyjcie od razu nowego przedmiotu questowego na zamkniętych prawych drzwiach Hole in Wall. Płaskorzeźba idealnie wpasuje się w resztę wzoru i odblokuje się nowe przejście.
Przeprawa przez maszynownię (Engine Room)
Podczas eksploracji nowego obszaru uważajcie na potwory. Po drodze miniecie pomieszczenie Heisenberg's Quarters, którego z racji braku klucza nie możecie już teraz zbadać. Warto zapamiętać sobie jego położenie i powrócić tu w dalszej fazie gry, po pozyskaniu klucza.
Dotrzecie docelowo do maszynowni Engine Room. W trackie przeprawy musicie uważać na pracujące maszyny, obok których trzeba przebiegać. Możecie też jednak wykorzystywać je do łatwego eliminowania potworów bez marnowania amunicji. Dawajcie się zauważyć zombiakom i pozwalajcie żeby wyruszyły w stronę Ethana. Jest bardzo duża szansa, że z racji na powolne ruchy zostaną uderzone i zabite przez pracujące maszyny.
Uruchomienie zapasowego generatora (Backup Generator)
Dotrzyjcie ostrożnie na sam koniec maszynowni (w trakcie jej przemierzania rozglądajcie się za dodatkowym lootem) i skorzystajcie z drabiny. Otwórzcie kratkę szybu wentylacyjnego i przeciśnijcie się przez tunel.
Dotrzecie do korytarza z nieaktywnymi superżołnierzami sąsiadującego z odlewnią Foundry. Możecie odblokować od tej strony przejście do odlewni. W trakcie eksploracji nowego obszaru możecie natrafić na osłabioną ścianę Crumbling Wall i do jej zburzenia możecie użyć bomby rurowej. W sekretnym obszarze znajdziecie m.in. zapasy oraz skarb Mechanical Part Cylinder.
W kolejnej sali znajduje się zapasowy generator Backup Generator, ale chwilowo jest on nieaktywny, bo potrzebuje koła zębatego (Cog). Przejdźcie dalej. Po skorzystaniu ze schodów dotrzecie do drzwi z dwoma zamkami elektronicznymi - zniszczcie je z pomocą dowolnych broni.
W kolejnym pomieszczeniu znajdziecie mapę niższych poziomów fabryki (Factory Map Lower Levels) oraz dużą walizkę z formą Cog Mold potrzebną do wytworzenia koła zębatego do generatora.
Uważajcie, bo w sąsiednim korytarzu przebudzi się kilku superżołnierzy. Dobrym pomysłem będzie rozprawienie się z nimi, bo w przeciwnym razie będą wam przeszkadzali w zaliczeniu zagadki z generatorem.
Musicie ponownie powrócić do pomieszczenia odlewni Foundry i uzyć formy Cog Mold na maszynie odlewniczej Casting Machine - pozyskacie duże koło zębate Large Cog.
Z kołem zębatym udajcie się do generatora Backup Generator. Tym razem będziecie go mogli uruchomić i przywrócić dostawy prądu.
Możecie skorzystać z nowego przejścia obok badanych wcześniej schodów. Dotrzecie dzięki temu do kolejnych obszarów fabryki.
Dotarcie na poziom B3 (Manufacturing)
Docelowo dotrzecie do kwadratowego pomieszczenia, którego dolny poziom patroluje domyślnie pojedynczy Soldat. Nie musicie za wszelką cenę z nim walczyć. Możecie zaczekać aż superżołnierz minie Ethana i zacząć skradać się podążając jego śladem. Możliwe jest też strzelanie w urządzenia elektryczne na ścianie. Dobre zgranie tej czynności w czasie może sparaliżować tymczasowo Soldata - ułatwi to wam ucieczkę lub zaatakowanie bezbronnego chwilowo superżołnierza.
Po dotarciu na górne balkoniki spodziewajcie się pojawienia drugiego superżołnierza, który będzie już agresywnie polował na Ethana. Możecie go zaatakować lub wykorzystać to, że łatwo mu uciec i ominąć go przy próbie ponownego dotarcia na balkoniki.
Docelowo musicie dotrzeć do pokazanych na obrazku drzwi z aż pięcioma zamkami elektronicznymi. Zniszczenie ich odblokuje dalsze przejście. Jeśli jesteście ścigani przez Soldata, to zamki możecie niszczyć "na raty" lub pomóc sobie pistoletem żeby szybciej je zneutralizowac od użycia noża.
W kolejnym pomieszczeniu spodziewajcie się w pierwszej kolejności napotkania licznej grupy zwykłych zombiaków. W ogłuszeniu/wyeliminowaniu potworów ponownie pomocne może okazać się trafienie w urządzenie elektryczne w celu porażenia ich prądem.
W tym samym pomieszczeniu są schody, dzięki którym powrócicie na poziom B3. Z kontenera wyjdzie Soldat z reaktorem na plecach. Jeśli chcecie z nim walczyć, to trafiajcie go początkowo w głowę lub czekajcie na dobrą okazję żeby odsłonił plecy. Udane ogłuszenie przeciwnika pozwoli wam przebiec za niego i ostrzelać z silnej broni reaktor na plecach. Jeśli chcecie pominąć walkę, to zaczekajcie aż zacznie wykonywać jeden z powolnych ataków i przebiegnijcie dalej uciekając mu.
Docelowo musicie dotrzeć do pokazanych na obrazku drzwi. Ponownie trzeba w tym miejscu doprowadzić do zniszczenia 5 zamków. Powrócicie dzięki temu do pomieszczenia na poziomie B3 znanego z wcześniejszej przeprawy przez fabrykę.