Resident Evil Village: Miranda, finałowy boss - jak pokonać? Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 maja 2021
Na tej stronie poradnika do Resident Evil Village znajdziecie opis pojedynku z finałowym bossem gry, którym jest Miranda. Poniższy opis podpowiada jak przygotować się do starcia z końcowym bossem, jakimi formami dysponuje Miranda i jakie rodzaje ataków może wyprowadzać, oraz jak skutecznie osłabiać Mirandę i jak pokonać finałowego bossa RE8.
Przygotowania i dotarcie do miejsca stoczenia pojedynku
Do konfrontacji z Mirandą dochodzi w ścisłym finale gry, po tym jak po sekcji, w której steruje się postacią Chrisa, powrócicie do kontrolowania Ethana. Po powrocie do lokacji Altar z powyższego obrazka wykonajcie następujące czynności:
- Pozbierajcie loot z okolicy - Będzie to głównie amunicja.
- Wykorzystajcie wszystkie składniki do craftingu - Warto w pierwszej kolejności wyprodukować kilka lekarstw oraz postarać się odnowić zapasy amunicji do lepszych broni.
- Wydajcie wszystkie kredyty u Duke'a - Nie będą one już wam później do niczego potrzebne. Mozecie zacząć od zakupienia modyfikacji do najlepszych broni, choć jeśli nie macie dużych zapasów amunicji to również może to być dobry pomysł na wydanie kredytów.
- Zapiszcie stan gry - W opisywanej lokacji jest maszyna do pisania.
Musicie zaliczyć liniową przeprawę do miejsca, w którym przebywa Miranda. Ethan po drodze spotka kilka potworów. Możecie im uciekać lub do zabijania ich używać pistoletu po to żeby nie marnować amunicji do lepszych broni.
Dotrzecie do miejsca, w którym trzeba przecisnąć się między konarami i gra utworzy tu też checkpoint. Po wkroczeniu na "arenę" załączy się scenka ze spotkania z Mirandą i po jej wyświetleniu rozpocznie się finałowa bitwa.
Finałowy boss gry - jak pokonać?
Do atakowania Mirandy używajcie w pierwszej kolejności najlepszych broni. Oto sugerowana kolejność ich wykorzystywania:
- Rewolwer magnum
- Granatnik
- Karabin snajperski do oddawania strzałów na odległość / Strzelba do sytuacji, w których znajdziecie się blisko Mirandy
Niezależnie od broni najlepiej celować w okolice klatki piersiowej Mirandy. Próby trafiania jej w głowę mogą doprowadzać do częstego pudłowania i tym samym marnowania cennej amunicji.
Unikalną cechą tego pojedynku jest to, że Miranda może przybierać różne formy i w każdej z nich będzie się nieco inaczej zachowywała oraz dysponowała innymi atakami.
Miranda rozpoczyna w swojej domyślnej formie, którą nieoficjalnie można nazwać formą drzewa. Jest ona w stanie przede wszystkim w stanie wyprowadzać atak w linii prostej i w konsekwencji w przerwie pomiędzy atakowaniem bossa powinniście dużo biegać po arenia.
Drugą główną formą Mirandy jest forma pająka. Może ona dążyć w tej formie do prób atakowania Ethana odnóżami i są to niebezpieczne ataki, bo trudniej jest w nich ocenić gdzie pojawi się kolejne odnóże.
Rekomendowaną taktyką jest atakowanie Mirandy z dużej odległości (np. z pomocą snajperki) i rozpoczynanie biegu gdy zauważycie, że zmierza w stronę głównego bohatera.
Miranda będąc w formie pająka może też docierać na wysoko położoną półkę na arenie i następnie wykonywać daleki skok z niej doprowadzający do potężnego uderzenia w ziemię. To bardzo podobna akcja do tych, którymi dysponowały trolle Urias. Rozpoczynajcie sprint gdy tylko zauważycie, że Miranda planuje się odbić.
Kolejna forma Mirandy to forma anioła, w której Rose jest w stanie lewitować i latać na niewielkiej odległości nad areną.
Miranda po przybraniu formy anioła może przede wszystkim wykonywać bardzo niebezpieczne szarże. Ponownie dobrym rozwiązaniem jest bieganie po obrzeżach areny po oddaniu kilku strzałów w stronę bossa.
Miranda jest w stanie również bombardować arenę pociskami. Jeżeli na arenie nie ma żadnych zasłon, to musicie po prostu dużo biegać. Jeżeli są zasłony, to możecie tymczasowo próbować się za nimi chować. Musicie jednak mieć świadomość tego, że zostaną one dość szybko zniszczone.
Po tym jak osłabicie Mirandę w opisanych powyżej różnych formach zmuszeni zostaniecie do staczania walk w niemal kompletnych ciemnościach. Także i w tym przypadku starajcie się pozostawać w ciągłym ruchu. Wypatrujcie jednak w mroku Mirandę i starajcie się zaatakować ją gdy wykonuje swój atak lub w ostateczności tuż po tym jak go zrealizowała. Po kilku udanych obronach powrócicie na normalną arenę, tzn. znikną ciemności.
Cała reszta bitwy to powtórka opisanych powyżej elementów walki. Musicie atakować i bronić się przed Mirandą w różnych jej formach, a także co najmniej raz zmierzyć się z nią w ciemnościach.
Na sam koniec bitwy Miranda złapie bossa, ale to już prosta sekwencja. Strzelajcie prosto w bossa po to żeby się uwolnić i żeby doprowadzić do ostatecznego rozprawienia się z Miranda.