Resident Evil Village: Eksploracja zamkowych komnat/Castle Chambers - solucja Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Resident Evil Village znajdziecie opis przejścia z początku eksploracji zamku Dimitrescu, czyli drugiej głównej lokacji na mapie świata. Poniższa solucja podpowiada m.in. jak wydostać się z sypialni po złapaniu bohatera przez wampirzyce, jak pokonać pierwszą wampirzą córkę i jak dostać się na zamkowy dziedziniec.
- Początek eksploracji zamku
- Wydostanie się z sypialni
- Zagadka z użyciem oka Maroon Eye
- Przeprawa przez zamkową piwnicę
- Pojedynek z bossem - pierwsza wampirza córka
- Zagadka z butelką wina
- Dotarcie na dziedziniec
Początek eksploracji zamku
Eksploracja zamku przypomina w pewnym stopniu badanie wioski. Wiele obszarów będzie początkowo niedostępnych i będzie się to stopniowo zmieniało dopiero dzięki pozyskiwaniu kluczy i innych przedmiotów questowych, a także otwieraniu przejść od drugiej strony.
Podczas badania zamku pamiętajcie o rozglądaniu się za lootem i interaktywnymi przedmiotami/urządzeniami. Łatwo można też przegapić okazję do niszczenia dużych wazonów podobnych do tego z obrazka. Używa się do tego noża i każdy wazon skrywa jakiś losowy loot. Gra pozwala też uszkadzać wybrane meble ze szklanymi gablotami i one również mogą skrywać drobne skarby.
Po dotarciu do dużej sali Hall of the Four warto zbadać sąsiadujące z nią mniejsze południowe pomieszczenie Merchant's Room. Ma ono trzy główne cechy:
- Możecie zapisywać stan gry - jest tu maszyna do pisania.
- Możecie handlować z Duke'em w trakcie całego pobytu w zamku.
- Może zainteresować się opcjonalną zagadką Labyrinth Puzzle - do jej zaliczenia potrzebna jest kulka Flower Swords Ball.
Powróćcie do sali Hall of the Four. Przy próbie zbadania tabliczki na zachodnich drzwiach pojawią się wampirzyce. Załączy się seria scenek przerywnikowych - bohater zostanie pojmany i przesłuchany przez Lady Dimitrescu.
Wydostanie się z sypialni
Nowym zadaniem jest wydostanie się z sypialni Bedchamber, przy czym najpierw musicie ściągnąć Ethana na dół. Popatrzcie do góry żeby zauważyć hak, na którym wisi Ethan. Wciśnijcie przycisk interakcji po to żeby bohater mógł zejść z haka.
Wyjście z komnat sypialnych jest zamknięte. Musicie wejść w interakcję z kominkiem i przejść przez powstały w ten sposób otwór.
Dotrzecie do posągu kobiety trzymającej w dłoniach niemowlę. Wejście w interakcję z posągiem sprawi, że zdobędziecie pierścień Maroon Eye Ring oraz że odblokowane zostanie przejście. Ethan wydostanie się z części sypialnej.
Obejrzyjcie od razu pierścień w inwentarzu. Obróćcie pierścieniem żeby skupić się na jego oku. Możecie wyjąć je z pierścienia i zdobyć przedmiot questowy Maroon Eye.
Zagadka z użyciem oka Maroon Eye
W sali Hall of the Four wysuną się popiersia, ale nie możecie już teraz rozwiązać tej zagadki. Będzie ona wymagała odnalezienia czterech masek w różnych częściach zamku.
Przejdźcie do sali Main Hall i dotrzyjcie po schodach na jej piętro. W południowej części górnych balkoników znajdują się drzwi Prioress Door z powyższych obrazków. Główny bohater może umieścić w nich oko Maroon Eye, a konkretnie w jednym z oczodołów matki przełożonej. Odblokujecie sobie dzięki temu dostęp do nowych pomieszczeń zamku.
Przeprawa przez zamkową piwnicę
Po wkroczeniu do nowej lokacji spotkacie wampirzycę. Nie jest to jeszcze miejsce stoczenia z nią pełnoprawnej walki i waszym dążeniem będzie wyłącznie przepędzenie córki Lady Dimitrescu - możecie użyć do tego dowolnej broni, dzięki czemu zamieni się na chwilę w chmarę much.
Wykorzystajcie okazję i przebiegnijcie korytarzami do przebieralni Dressing Room. Znajdziecie tam deski, które można wyrwać i odblokować sobie dalsze przejście. Znajdziecie zejście do piwnicy.
Podczas badania piwnicy zauważycie Lady Dimitrescu w pomieszczeniu Tasting Room, ale nie stanowi aktualnie zagrożenia dla Ethana. Główny bohater będzie podążał w stronę sali Hall of War, w której do rozwiązania jest mini-zagadka z koksownikami. Waszym zadaniem jest popychanie rozpalonego koksownika po to żeby zapalić dwa sąsiednie. Odblokuje to dalsze przejście.
Możecie przejść dalej. Do zaliczenia są dwie większe obszary piwnicy. W pierwszym znajdziecie trochę lootu i 2 sekrety.
Drugi obszar to Chamber of Solace i musicie spodziewać się napotykania potworów, które nie jest łatwo dostrzegać w ciemnościach. Możecie po kolei eliminować przeciwników lub starać się przebiec przez tę część piwnicy (wrogowie potrafią być stosunkowo powolni) kosztem pominięcia odnalezienia 100% lootu. Potwory nie są silne, ale mogą pojawiać się w niespodziewanych miejscach - mogą przechodzić przez dziury w ścianach i wypełzać z dziur w ziemi.
Pojedynek z bossem - pierwsza wampirza córka
Po dotarciu do kolejnej części lochu zignorujcie mijaną po drodze zamkniętą bramkę, bo wymaga ona dysponowania kluczem odnajdywanym w dalszej części gry - miejsce to opisaliśmy na stronie Mapa skarbów Treasure Map - gdzie jest skarb?.
Niedługo po ominięciu zamkniętej bramki ponownie pojawi się jedna z wampirzych córek i tym razem będziecie musieli podjąć kroki prowadzące do jej unicestwienia. Po pojawieniu się jej nie próbujcie jej od razu atakować, bo będzie zamieniała się w chmarę much i nie otrzyma żadnych obrażeń. Zamiast tego rozpocznijcie liniową przeprawę przez piwnicę - musicie w odpowiednich momentach skręcać w prawo lub w lewo żeby mijać zamknięte przejścia. Docelowo dotrzecie do schodów zlokalizowanych za miejscem gdzie pojawiła się wampirzyca.
W trakcie ucieczki warto rozglądać się za zapasami, wśród których będą amunicja do pistoletu i strzelby oraz składniki do wytwarzania amunicji. Ethan musi dotrzeć do barykady z desek i po wejściu w interakcję z nią zacznie je wyrywać. Załączy się scenka ze złapania bohatera przez wampirzycę, ale jest to odgórnie zaplanowane i nie musicie się tego obawiać.
W pomieszczeniu rozbita zostanie okiennica i jest to ważna podpowiedź odnośnie tego jak wygrać pojedynek - córki Lady Dimitrescu są wrażliwe na chłód. Oznacza to, że powinniście atakować przeciwniczkę gdy pojawi się blisko zniszczonej okiennicy - w miejscu, w którym do zamkowego pomieszczenia dostaje się lodowate powietrze. Będzie wtedy narażona na ostrzał i najlepiej początkowo korzystać ze strzelby. Dopiero po wyczerpaniu amunicji do shotguna przestawcie się na pistolet.
Pozostawajcie w pobliżu okiennicy, czekajcie na pojawienie się wampirzycy i wznawiajcie jej atakowanie. Walka nie powinna być bardzo długa. Wampirzyca po otrzymaniu ostatecznie dużej ilości obrażeń zamieni się w kamień i następnie rozpadnie.
Za pokonanie pierwszej wampirzej córki otrzymacie skarb Treasure - Crystal Torso. Warto go sprzedać przy najbliższej okazji u handlarza Duke'a.
Zagadka z butelką wina
Po pokonaniu pierwszej wampirzycy wyruszcie dalej, docierając do kuchni Kitchen. Znajdziecie tu zanurzoną w misce butelkę wina Sanguis Virginis.
Przejdźcie do sąsiedniego korytarza, w którym znajdziecie m.in. wytrych oraz walizkę z ulepszeniem broni LEMI Recoil Compensator. Wyruszcie do drzwi prowadzących do jadalni Dining Room.
Z jadalni możecie przejść do głównej sali Main Hall. Udajcie się na jej piętro i zbadajcie wschodnie pomieszczenie Wine Room. Musicie użyć zdobytej niedawno butelki wina na stojaku Silver Flower Bottle Stand.
Odblokuje się skrytka. Dzięki zbadaniu jej odnajdziecie m.in. klucz na dziedziniec Courtyard Key.
Dotarcie na dziedziniec
Drzwi prowadzące na dziedziniec Courtyard znajdują się w badanym niedawno pomieszczeniu jadalni Dining Room.