Resident Evil Village: Ogry - jak pokonywać? Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 7 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Resident Evil Village znajdziecie odpowiedź na pytanie jak pokonywać ogry - wielkie potwory z bronią białą. Konfrontacje z nimi to jak walki z mini-bossami. Podpowiadamy jak osłabiać ogry, gdzie może dochodzić do walk z ogrami, jak unikać ich ataków oraz jakie nagrody przewidziano za eliminowanie ogrów.
Ogry - ogólne informacje i pokonywanie
Ogry to wielkie potwory z bronią białą, które zaczniecie napotykać w dalszej fazie rozgrywki. Kreatury te pilnują wybranych opcjonalnych lokacji. Oznacza to, że starcia z nimi mają charakter nieobowiązkowy. Warto mimo wszystko postarać się i eliminować je, gdyż każdy pokonany ogr pozostawi po sobie bardzo wartościowy (Very Valuable) skarb. Dodatkowo będziecie mogli na spokojnie zbadać miejsce, którego pilnował.
Z ogrami powinniście walczyć na odległość. Potwory te są niebezpieczne wyłącznie na krótkim dystansie, przy czym musicie spodziewać się tego, że mogą dość szybko jak na swoje rozmiary skrócić dystans dzielący ich od bohatera.
Najlepsze bronie do zabijania ogrów to snajperka i magnum - w obu przypadkach celujcie w głowę potwora i starajcie się unikać spudłowania. Pierwszy strzał najlepiej oddać jeszcze przed tym jak ogr zauważy głównego bohatera, dzięki czemu nie będzie się dużo ruszał.
Przydatne mogą być też miny - możecie rozstawić je przed walką w okolicy.
Ogry podobnie jak główny boss Urias z twierdzy mogą przyzywać mniejsze potwory na pomoc. Powinniście dalej dążyć do atakowania ogra po to żeby go jak najszybciej ukatrupić. Zwykłymi przeciwnikami zajmujcie się tylko jeśli zagrażają bezpośrednio Ethanowi. Jeśli macie granatnik lub bomby rurowe może rozważyć doprowadzanie do eksplozji, które zranią/zabiją jednocześnie mini-bossa i jego pomocników.
Ogry - lokalizacje
Pierwszy ogr pojawia się jakiś czas po powrocie z lokacji House Beneviento do wioski. Będzie on pilnował złotej skrzyni Benevento's Treasure niedaleko ogrodu Garden. Dzięki rozprawieniu się z mini-bossem będzie mogli na spokojnie rozwiązać zagadkę z otwarciem grobu.
Ogr ten może przyzywać na pomoc słabe chodzące potwory.
Drugiego ogra najwcześniej możecie dopaść po odblokowaniu przejścia do twierdzy Stronghold. Przebywa on nie wewnątrz twierdzy, tylko sąsiadującego z nią młyna Otto's Mill.
Ogr ten może przyzywać na pomoc latające potwory.
Głównym powodem pozbycia się drugiego ogra jest oczyszczenie sobie trasy przejścia do złotej skrzyni Cannibal's Plunder. Pozbycia się ogra nie jest absolutnie wymagane, bo możecie szybko zniszczyć 3 kłódki na pokazanych na obrazku czerwonych drzwiach i uciec z głównego obszaru młyna.