Resident Evil Village: Pokonanie Prototype Sturm i Heisenberga - solucja Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2021
Ta strona poradnika do gry Resident Evil Village zawiera opis przejścia finałowej części przeprawy przez fabrykę (Heisenberg's Factory). Z poniższej solucji dowiecie się jak pokonać bossa Prototype Sturm oraz gdzie znaleźć bossa Heisenberga i jak doprowadzić do zniszczenia jego zmutowanej wersji (Mutated Heisenberg).
- Odblokowanie przejścia na poziomie B1
- Starcie z bossem Prototype Sturm
- Odnalezienie Heisenberga
- Starcie z bossem - Zmutowany Heisenberg (Mutated Heisenberg)
Odblokowanie przejścia na poziomie B1
Do finałowej części wizyty w fabryce (Heisenberg's Factory) przystąpicie po użyciu klucza Heisenberg's Key do otwarcia drzwi na poziomie B1 - Storage. Koniecznie odwiedźcie pierwsze napotkane pomieszczenie, w którym oprócz dużej ilości zapasów znajdziecie notatkę z podpowiedzią odnośnie pokonanie Sturma.
Zanim wyruszycie dalej polecamy uzupełnić zapasy lekarstw oraz amunicji. Bardzo przydatna będzie w szczególności amunicja do strzelby i granatnika.
Starcie z bossem Prototype Sturm
Wkroczcie do większego pomieszczenia, które sąsiaduje z opisanym powyżej. Po wykonaniu kilku kroków do przodu pojawi się boss Prototype Sturm i tym razem trzeba go pokonać w bezpośredniej walce. Początkowo może wydawać się wam, że lokacja, w której rozegra się walka z racji na swoją labiryntową strukturę będzie bardzo problematyczna, ale Prototype Sturm może z łatwością burzyć ściany. Stanie się tak za każdym razem gdy rozpocznie nową szarżę. Bardzo istotną informacją jest to, że boss po rozpoczęciu szarży zawsze biegnie w linii prostej i nie może zbaczać na boki. Wykorzystujcie to i przemieszczajcie się w bok gdy tylko boss zacznie szarżować.
Doprowadźcie docelowo do sytuacji, w której Prototype Sturm zburzy większość ścian w dużym pomieszczeniu, w którym rozgrywany jest pojedynek. Ułatwi to wam unikanie aktualnych oraz przyszłych ataków superżołnierza.
Nie próbujcie od razu atakować bossa. Zamiast tego po uskoczeniu w bok pobiegnijcie zawsze za bossem do miejsca, w którym zakończył szarżę i zderzył się ze ścianą. Wspomniana akcja doprowadzi do chwilowego ogłuszenia Prototype Sturma. Możecie to wykorzystać i ostrzelać czerwony rdzeń na plecach Sturma - to słaby punkt bossa. Do atakowania rdzenia starajcie się oczywiście wykorzystywać najlepsze posiadane bronie (magnum, granatnik, strzelba itp.) po to żeby zadać superżołnierzowi jak największe obrażenia zanim powróci do normalnego działania.
Po tym jak boss odniesie więcej obrażeń pojawią się płomienie sygnalizujące silne przegrzanie, przy czym wbrew pozorom jest to zła wiadomość, gdyż Prototype Sturm zyska nowe ataki.
Pierwszy nowy atak to użycie miotacza ognia. Jest ono dość wyraźnie sygnalizowane i powinniście szybko schować się za jakąś ścianą czy inną zasłoną. Niestety płomienie pozostają na arenie przez pewien czas i podczas kolejnych walk z bossem musicie starać się unikać wchodzenia z nimi w kontakt.
Drugi nowy atak bossa to wykonanie trzech szybkich szarż pod rząd. Dwie pierwsze szarże wykonywane są "na ślepo", ale trzecia będzie już zwrócona w stronę Ethana i musicie w rezultacie szybko odskoczyć na bok.
Tak samo jak w przypadku pierwszej fazy bitwy bądźcie gotowi do szybkiego ostrzelania reaktora na plecach bossa gdy tylko zakończy trzecią szarżę i zderzy się ze ścianą.
Musicie kontynuować opisane powyżej czynności - nie warto się śpieszyć. Lepiej być ostrożnym i powoli odbierać bossowi kolejne punkty energii. Pokonany Prototype Sturm pozostawi po sobie skarb Complex Mechanical Heart. To bardzo wartościowy (Very Valuable) artefakt, który warto sprzedać Duke'owi - zaoferuje on aż 45000 Lei za ten przedmiot.
Odblokowane zostało wyjście z pomieszczenia znajdujące się na przeciwległym końcu od miejsca startu.
Odnalezienie Heisenberga
Możecie zbadać małe pomieszczenie kontrolne oraz sąsiadujący z nim jeszcze mniejszy pokój. Oprócz zapasów znajdziecie m.in. dziennik Heisenberga (Heisenberg's Diary) - znajdźkę.
Przejdźcie do ładowni Cargo Bay i wyruszcie na jej przeciwny koniec. Musicie dotrzeć do dźwigni znajdującej się na końcu wysięgnika. Zostaniecie przetransportowany na poziom 1F. Niedługo po rozpoczęciu eksploracji tego piętra Ethan spotka Heisenberga, który przeobrazi się w wielką maszynę.
Po obejrzeniu cut-scenki odzyskacie kontrolę nad Ethanem na wysypisku Waste Runoff na poziomie B5. Znajdźcie kratkę, dzięki której przedostaniecie się do sąsiedniego obszaru Scrapheap. Dojdzie tam do spotkania z Chrisem.
W miejscu, w którym aktualnie przebywacie, znajduje się maszyna do pisania. Docelowo musicie zasiąść za sterami mini-czołgu wyposażonego w:
- Działo (Cannon), które zadawać potężne obrażenia, ale po każdym strzale wymagane jest długie oczekiwanie na przeładowanie. Musicie w rezultacie dążyć do tego żeby w miarę możliwości jak najrzadziej pudłować.
- Działko maszynowe (Machine Gun), które ma znacznie mniejszą siłę ognia, ale które pozwala prowadzić ciągły ostrzał. Korzystajcie z tej broni w trakcie oczekiwania na przeładowanie działa.
- Piłę mechaniczną, która może być wykorzystywania do blokowania ataków (Guard).
Wjeźdcie maszyną do windy i zaczekajcie aż zostaniecie przetransportowani na nowy poziom.
Starcie z bossem - Zmutowany Heisenberg (Mutated Heisenberg)
Po wyjechaniu mini-czołgiem z windy znajdziecie się na wielkiej arenie, na której przebywa boss - zmutowany Heisenberg (Mutated Heisenberg). Musicie przystąpić do pojedynku z Heisenbergem i w rozegraniu jej początkowej części posłuży wam sterowanie aktualnie pojazd.
Celujcie w czerwone obszary na pancerzeu bossa - są to jego słabe punkty. Optymalnie wszystkie wystrzeliwane przez was pociski z działa powinny w nie trafiać. Będziecie mogli temu znacząco skrócić czas trwania walki.
W przerwach pomiędzy atakowaniem bossa musicie oczywiście mieć na uwadze jego ataki. Polegajcie przede wszystkim na gardzie (Guard) aktywowanej przytrzymywaniem przycisku L1/LB - jest to też przy okazji działająca piła. Możecie w ten sposób blokować ataki piłą w wykonaniu bossa.
Heisenberg polega również na mocy lewitacji. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest przemieszczanie się na boki i wykorzystywanie tego, że arena walk jest bardzo rozległa. Jest to szczególnie istotne w przypadku ataku bossa polegającego na stworzeniu swego rodzaju wieży z przyciągniętych obiektów i uderzenia nimi w ziemię z ogromną siłą.
Po tym jak zadacie bossowi dostatecznie duże obrażenia Heisenberg wytworzy swego rodzaju tornado, które przyciągnie czołg. Zaczekajcie aż możliwe będzie użycie działa i wystrzelcie proste w "głowę" bossa.
Atak doprowadzi do wyrzucenia Ethana z pokładu maszyny. Bez obaw - jest to zaplanowana czynność, której nie mogliście uniknąć.
Przełączcie się na karabin snajperski. W okolicy znajdziecie sporo amunicji do tej broni.
Starajcie się celować ze snajperki w odsłonięte części na ciele bossa, tzn. te, które nie są już osłaniane przez pancerz. Będą one zadawały Heisenbergowi zadziwiająco duże obrażenia i zatrzymywały jego szarże.
Biegajcie dużo po arenie żeby nie pozwolić Heisenbergowi na zaatakowanie głównego bohatera piłą.
Musicie walczyć do momentu, w którym boss ponownie załączy "moc tornada" i przyciągnie do siebie głównego bohatera. Jest to już nieinteraktywny przerywnik - nie musicie wykonywać żadnych dodatkowych czynności. Dzięki pokonaniu bossa zdobędziecie bardzo wartościowy skarb Crystal Heisenberg.
Załączy się teraz ważna cut-scenka, po obejrzeniu której awansujecie do Finału kampanii.