Resident Evil Village: Finałowe starcie z Mirandą - solucja, opis przejścia Resident Evil Village poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Resident Evil Village znajdziecie informacje jak dotrzeć do ostatniej lokacji gry, jak pokonać finałowego bossa - Mirandę, a także jakie atrakcje przewidziano za ukończenie kampanii fabularnej.
Dotarcie do Mirandy
W finale gry wznowicie granie jako Ethan i będziecie dysponowali wszystkimi przedmiotami, które bohater miał w inwentarzu w końcowej fazie pobytu w fabryce.
Musicie obejrzyć cut-scenkę i następnie odbyć przejazd z handlarzem Duke'em, który zawiezie bohatera do lokacji Altar, w pobliżu której rozegrają się finałowe wydarzenia. Wykorzystajcie okazję do przygotowania się do finałowej bitwy - dokonajcie ostatnich zakupów u Duke'a, pozbierajcie zapasy z okolicy, stwórzcie przedmioty w oparciu o crafting i zapiszcie stan gry.
Jedyną dostępną ścieżkę prezentuje obrazek 1. Podczas przemierzania jej będziecie natrafiali na słabe potwory i najlepiej jest zabijać je pistoletem lub uciekać im po to żeby nie marnować amunicji do najlepszych broni.
Docelowo musicie dotrzeć do konarów utrudniających przejście. Przeciśnięcie się między nimi doprowadzi do dotarcia do miejsca pobytu Mirandy - finałowego bossa kampanii.
Pojedynek z Mirandą - końcowy boss
Do atakowania Mirandy używajcie w pierwszej kolejności najlepszych broni. Oto sugerowana kolejność ich wykorzystywania:
- Rewolwer magnum
- Granatnik
- Karabin snajperski do oddawania strzałów na odległość / Strzelba do sytuacji, w których znajdziecie się blisko Mirandy
Niezależnie od broni najlepiej celować w okolice klatki piersiowej Mirandy. Próby trafiania jej w głowę mogą doprowadzać do częstego pudłowania i tym samym marnowania cennej amunicji.
Unikalną cechą tego pojedynku jest to, że Miranda może przybierać różne formy i w każdej z nich będzie się nieco inaczej zachowywała oraz dysponowała innymi atakami.
Miranda rozpoczyna w swojej domyślnej formie, którą nieoficjalnie można nazwać formą drzewa. Jest ona w stanie przede wszystkim w stanie wyprowadzać atak w linii prostej i w konsekwencji w przerwie pomiędzy atakowaniem bossa powinniście dużo biegać po arenia.
Drugą główną formą Mirandy jest forma pająka. Może ona dążyć w tej formie do prób atakowania Ethana odnóżami i są to niebezpieczne ataki, bo trudniej jest w nich ocenić gdzie pojawi się kolejne odnóże.
Rekomendowaną taktyką jest atakowanie Mirandy z dużej odległości (np. z pomocą snajperki) i rozpoczynanie biegu gdy zauważycie, że zmierza w stronę głównego bohatera.
Miranda będąc w formie pająka może też docierać na wysoko położoną półkę na arenie i następnie wykonywać daleki skok z niej doprowadzający do potężnego uderzenia w ziemię. To bardzo podobna akcja do tych, którymi dysponowały trolle Urias. Rozpoczynajcie sprint gdy tylko zauważycie, że Miranda planuje się odbić.
Kolejna forma Mirandy to forma anioła, w której Rose jest w stanie lewitować i latać na niewielkiej odległości nad areną.
Miranda po przybraniu formy anioła może przede wszystkim wykonywać bardzo niebezpieczne szarże. Ponownie dobrym rozwiązaniem jest bieganie po obrzeżach areny po oddaniu kilku strzałów w stronę bossa.
Miranda jest w stanie również bombardować arenę pociskami. Jeżeli na arenie nie ma żadnych zasłon, to musicie po prostu dużo biegać. Jeżeli są zasłony, to możecie tymczasowo próbować się za nimi chować. Musicie jednak mieć świadomość tego, że zostaną one dość szybko zniszczone.
Po tym jak osłabicie Mirandę w opisanych powyżej różnych formach zmuszeni zostaniecie do staczania walk w niemal kompletnych ciemnościach. Także i w tym przypadku starajcie się pozostawać w ciągłym ruchu. Wypatrujcie jednak w mroku Mirandę i starajcie się zaatakować ją gdy wykonuje swój atak lub w ostateczności tuż po tym jak go zrealizowała. Po kilku udanych obronach powrócicie na normalną arenę, tzn. znikną ciemności.
Cała reszta bitwy to powtórka opisanych powyżej elementów walki. Musicie atakować i bronić się przed Mirandą w różnych jej formach, a także co najmniej raz zmierzyć się z nią w ciemnościach.
Na sam koniec bitwy Miranda złapie bossa, ale to już prosta sekwencja. Strzelajcie prosto w bossa po to żeby się uwolnić i żeby doprowadzić do ostatecznego rozprawienia się z Mirandą.
Zakończenie i nagrody za ukończenie gry
Po zabiciu Mirandy wyświetlonych zostanie szereg cut-scenek wchodzących w skład zakończenia kampanii.
Z ukończenim gry Resident Evil Village wiążą się następujące rzeczy:
- Zdobędziecie jedno lub kilka trofeów w zależności od wybranego poziomu trudności.
- Uzyskacie informację o tym ile czasu zajęło wam przejście gry.
- Odblokujecie nowe opcje w menu Bonuses - będziecie mogli kupować stałe elementy w sklepie gry (Extra Content Shop) oraz przeglądać status zaliczania dostępnych wyzwań (Challenges).
- Otrzymacie punkty CP (Completion Points) do wydawania w sklepie. Liczba zdobytych punktów za dane przejście gry nie jest stała. Im więcej wyzwań zaliczyliście, tym więcej punktów otrzymacie.
- Odblokujecie nowe filmy do oglądania w menu Movies.
Gra zaproponuje też utworzenie manualnego sejwa potwierdzającego ukończenie kampanii. Warto go oczywiście wygenerować i nie nadpisywać innymi sejwami.