Ratchet & Clank Rift Apart: Znalezienie schematów Wymiaromatu - solucja Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Savali - 3 świątynie
Ostatnia aktualizacja: 8 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się trzecia część opisu przejścia eksploracji planety Savali. Poniższa solucja objaśnia gdzie znaleźć Górską Świątynię, Świątynię Dzikich Bezdroży oraz Świątynię Przedwiecznego Lasu, a także jakie czynności wykonać w każdej z nich w ramach prób pozyskania planów Wymiaromatu.
- Badanie świątyń - informacje wstępne
- Świątynia Przedwiecznego Lasu (Primeval Forest Temple)
- Świątynia Dzikich Bezdroży (Earth Piercer Temple)
- Świątynia w górach (Mountain Temple)
Badanie świątyń - informacje wstępne
Po tym jak dzięki lotobutom dotrzecie po raz pierwszy do głównej części pustkowi na planecie Savali ustalicie, że w celu dostania się na pokład wielkiego chodzącego Archiwum musicie odwiedzić 3 różne świątynie i uwolnić przetrzymywanych w nich mnichów.
Gra oznaczy lokalizacje świątyń na mapie Savali. Miejsca te możecie odwiedzać w dowolnej kolejności. W każdej lokacji będą do wykonania nieco inne czynności związane np. ze staczaniem walk czy wspinaczką. Wszystkie 3 świątynie dokładniej opisaliśmy poniżej.
Świątynia Przedwiecznego Lasu (Primeval Forest Temple)
Świątynia ta zlokalizowana jest na wschodnim krańcu mapy. Po zbliżeniu się do niej rozpoczną się dość intensywne walki z oddziałami Nefariousa.
Spodziewajcie się tego, że w toku bitwy do walk dołączy mini-boss - Niszczyciel Nefariousa. Dysponuje on identycznymi atakami do wcześniej spotykanych Niszczycieli, a więc uważajcie przede wszystkim na ostrzał dużym laserem oraz na skoki.
Warto używać widmowego pędu, dużo biegać po okolicy, a także w razie potrzeby pomagać sobie przyciąganiem się do szczelin z dużej odległości. Dobrym pomysłem może też być przyzwanie Pana Grzybka po to żeby pomagał Ratchetowi w eliminowaniu lub osłabianiu wrogów.
Po wygranej bitwie zlokalizujcie interaktywną konsolę. Kit zajmie się jej zbadaniem.
Nie liczcie na to, że uwolnienie mnichów okaże się łatwą sprawą, bo podczas gdy Kit będzie rozbrajała zabezpieczenia pojawią się posiłki. Zauważcie, że pasek zdrowia Kit jest widoczny na ekranie i nie może pozwolić żeby zginęła. Musicie agresywnie reagować na wszystkie próby zbliżenia się wrogów do miejsca przetrzymywania mnichów - zasłaniajcie Kit jeśli zajdzie taka potrzeba i korzystajcie z dobrych broni dystansowych (np. Zderzacza negatronów) zamim jeszcze przeciwnicy wyraźnie się zbliżą. Możecie też przyzwać Pana Grzybka żeby pomagał Ratchetowi w eliminowaniu wrogów.
Wygranie bitwy doprowadzi do uwolnienia mnichów i zaliczenia pierwszego z trzech celów misji.
Świątynia Dzikich Bezdroży (Earth Piercer Temple)
Kolejna świątynia zlokalizowana jest w północno-zachodniej części mapy i wielką konstrukcję zauważycie już z dużej odległości. Musicie odwiedzić obszar pod nią.
Jest to lokacja, w której czekają Was dość intensywne walki. W trakcie ich prowadzenia uważajcie przede wszystkim na snajpoboty - ich próby namierzania Ratcheta są symbolizowane przez czerwone wiązki laserów. Pozbywajcie się ich zanim oddadzą strzały lub unikajcie trafień dzięki częstemu korzystaniu z widmowego pędu i lotobutów, a także przyciąganiu się do szczelin znajdujących się w okolicy.
Po walkach odszukajcie terminal na dolnym poziomie - jest on obok okrągłej celi, w której więzieni są mnichowie. Uwolnienie ich odbędzie się bez dodatkowych problemów.
Świątynia w górach (Mountain Temple)
W celu zbadania tej świątyni musicie wyruszyć w stronę wyspy znajdującej się na południowym krańcu mapy. Prowadzi do niej pokazany na obrazku duży most zwodzony. Po dotarciu do ścieżki prowadzącej na szczyt góry spotkacie Gary'ego i odbędziecie z nim krótką rozmowę.
Droga na szczyt zakłada korzystanie z lotobutów po to żeby dobiegać w bezpieczne miejsca zanim zawali się dana część ścieżki. Podczas używania lotobutów możecie się dodatkowo rozpędzać, przy czym dbajcie zawsze o to żeby nie zderzyć się po drodze z jakąś niezniszczalną przeszkodą albo nie spaść w przepaść np. w miejscu, w którym ścieżka ostro skręca. W lewym górnym rogu ekranu zawsze pojawia się licznik informujący ile sekund pozostało jeszcze do zawalenia się danego fragmentu ścieżki.
W dalszej fazie wspinaczki z pomocą lotobutów pojawią się dodatkowe utrudnienia m.in. w postaci:
- ścian do biegania - pomagajcie sobie w razie potrzeby podwójnymi skokami żeby dokładnie wycelować w każdą ścianę,
- szyn,
- lewitujących uchwytów - dobrze zgrajcie w czasie moment prztrzymania L1.
Po dotarciu do świątyni pozbierajcie najbliższe zapasy i przystąpcie do nowych walk, w trakcie których ponownie warto uważać na snajpoboty i dążyć do ich szybkiego unicestwiania.
Po walkach zbliżcie się do konsoli sąsiadującej ze sferą, wewnątrz której więzieni są mnisi. Odkryjecie, że konsola jest zainfekowana i w rezultacie konieczne okaże się rozegranie nowej sceny Usterki (Glitch).
Dla przypomnienia nadrzędnym założeniem w etapach Usterki jest eliminowanie gniazd wrogich wirusów. Warto zauważyć, że niektóre gniazda i wrogie działka będą ochraniane przez pola siłowe. Odnajdujcie przyciski podobne do tego z obrazka 1 po to żeby wyłączać tego typu bariery. Uwaga - Niektóre przyciski mogą być na ścianach lub sufitach. Obserwujcie kable odchodzące od pól siłowych.
W eliminowaniu wrogów pomogą też Wam infektory wystrzeliwane dzięki L2. W trakcie namierzania na atakowanym obiekcie powinny pojawiać się celowniki (przykład na obrazku 2). Zniszczenie wszystkich gniazd pozwoli na zaliczenie sceny i uwolnienie mnichów.
Jeżeli uwolniliście mnichów ze wszystkich 3 świątyń, to zostaniecie przetransportowani do miejsca porozmawiania z Garym. Otworzy on dla Ratcheta portal. Przejdźcie teraz na stronę opisu przejścia zatytułowaną Dostanie się do Archiwum.