Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Blizar Prime - rozwiązania zagadek, lista Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajdziecie informacje jak rozwiązać wszystkie 3 zagadki logiczne Clanka na planecie Blizar Prime - to druga z czterech lokacji powiązanych z zagadkami. Dowiecie się jak manipulować sferami w zagadkach na Blizar Prime i jak doprowadzić inne Clanki do meta-terminalu. Pozwoli to wznowić wykonywanie głównych zadań w obozie górników na Blizar Prime.
Miejsce rozpoczęcia zagadek
Nową anomalię wiążącą się z koniecznością rozwiązywania kolejnych zagadek Clanka odnajdziecie dopiero po odnalezieniu 3 botów dla głównego inżyniera z Blizar Prime w ramach postępów w głównej fabule.
Będziecie musieli powrócić do obozu górników w wymiarze sprzed katastrofy (na Blizar Prime Kit może przełączać się dzięki blizonom pomiędzy dwoma wymiarami) i dotrzeć do północno-zachodniej części obozowiska gdzie konieczne okaże się przystąpienie do 3 nowych zagadek logicznych w ramach celu misji dotyczącego naprawienia anomalii.
Pierwsza zagadka
Po rozpoczęciu zagadki pobiegnijcie do końca prosto i wybierzcie lewą odnogę, na końcu której znajdziecie ciężką sferę (Heavy Sphere).
Ciężkiej sfery od razu użyjcie na znajdującym się obok niej podnośniku - rzućcie sferą w pokazany na obrazku slot.
Opuszczenie podnośnika sprawi, że będziecie mogli zabrać drugą ciężką sferę, która leżała na jego szczycie.
Pozostańcie w miejscu zdobycia drugiej ciężkie sfery i rzućcie nią w zaznaczony na obrazku górny slot pracującego wentylatora. Doprowadzi to jego opuszczenia i zniszczenia znajdujących się pod nim przeszkód.
Po wykonaniu tej akcji wyjmijcie ciężką sferę z wentylatora żeby powrócił on do swojego pierwotnego górnego położenia.
Z drugą ciężką sferą powróćcie w okolice miejsca startu. Rzućcie nią w zaznaczony na obrazku slot znajdujący się przed pracującym wentylatorem.
Dotrzyjcie teraz Clankiem do płyty naciskowej zlokalizowanej po lewej stronie. Ustawienie się na niej zmieni kierunek biegu projekcji. Dzięki umieszczeniu ciężkiej sfery projekcje przebiegną bezproblemowo obok pracującego wentylatora.
Pozostało już Wam tylko zaczekać aż dostatecznie duża liczba projekcji dotrze do meta-terminalu i odblokuje wyjście. Możecie się do niego teleportować.
Druga zagadka
Pobiegnijcie prosto i przy pierwszej okazji skręćcie w prawo. Znajduje się tu pracująca maszyna z powyższego obrazka. Wskoczcie na nią gdy się dostatecznie obniży. Na sąsiedniej okrągłej półce znajdziecie sferę podniesienia (Lift Sphere).
Ze sferą podniesienia powróćcie w okolice miejsca startu. Tym razem zbadajcie zignorowaną wcześniej lewą odnogę i rzućcie sferą podniesienia w zaznaczony na obrazku slot. Możecie katapultować Clanka na górną półkę i zdobyć dzięki temu ciężką sferę (Heavy Sphere).
Z ciężką sferą dotrzyjcie ponownie do miejsca, w którym wcześniej zdobyliście sferę podniesienia. Rzućcie ciężką sferą w zaznaczony na obrazku 1 oddalony slot pracującej maszyny z widoczną zieloną sferą na jej szczycie. Wykonajcie podwójny skok w stronę opuszczonej platformy żeby pozyskać sferę szybkości (Speed Sphere).
Powróćcie ze sferą szybkością do głównej ścieżki, którą biegną projekcje i rzućcie sferą w zaznaczony na obrazku slot.
Wyjmijcie ciężką sferę z prawej maszyny (możecie tego dokonać na odległość) i rzućcie ciężką sferą w zaznaczony na obrazku wentylator zlokalizowany bezpośrednio przed meta-terminalem. Spowoduje to jego obniżenie.
Powróćcie w pobliże lewej ścieżki, przyciągnijcie do siebie sferę podniesienia i umieśćcie ją w slocie z powyższego obrazka.
Jeśli poprawnie wykonaliście wszystkie kroki, to projekcje powinny:
- nabrać szybkości dzięki przebiegnięciu przez zielony obszar (sfera szybkości),
- zostać katapultowane w powietrze dzięki przebiegnięciu przez czerwony obszar (sfera podniesienia),
- przelecieć nad obniżonym wentylatorem (ciężka sfera) i zacząć uderzać w meta-terminal.
Po odblokowaniu wyjścia teleportujcie się do niego żeby awansować do finałowej zagadki.
Trzecia zagadka
Zacznijcie od wyruszenia prosto i doskoczenia do okrągłej platformy, na której jest ciężka sfera (Heavy Sphere).
Z ciężką sferą udajcie się na wprost i następnie w lewo. W miejscu z powyższego obrazka użyjcie jej na jednym ze slotów żeby obniżyć dwa pracujące wiatraki. Pozwoli to Wam doskoczyć do znajdującej się za wentylatorami półki ze sferą podniesienia (Lift Sphere).
Ze sferą podniesienia skierujcie się na przeciwległy koniec planszy i rzućcie nią w slot pokazanej na obrazku pracującej maszyny, dzięki czemu pozostanie ona w górnej pozycji i przestanie przygniatać ścieżkę. Akcja ta umożliwi Wam zabranie sfery szybkości (Speed Sphere).
Po zabraniu sfery szybkości powróćcie do centralnej części lokacji i wysuńcie dwie poprzednie kule ze slotów, w których ich wcześniej umieściliście, czyli:
- wyciągnijcie sferę podniesienia z uniesionej zgniatarki,
- wyciągnijcie ciężką sferę z opuszczonych wiatraków.
Powinniście mieć docelowo w inwentarzu 3 sfery - po jednej szybkości, podniesienia i ciężkiej.
Wyruszcie w stronę miejsca startu i umieśćcie sferę podniesienia w slocie zaznaczonym na obrazku, czyli tym, przez który przebiegają projekcje. Pozwoli im to przeskakiwać nad pracującym wentylatorem.
Przejdźcie kawałek dalej na trasie biegu projekcji i umieśćcie sferę szybkości w slocie z obrazka - jest on zlokalizowany pomiędzy jednym z wentylatorów i zgniatarką.
Na koniec skorzystajcie z ciężkiej sfery, która musi wylądować w znajdującym się obok i pokazanym na obrazku slocie na ścieżce.
Dzięki poprawnemu rozmieszczeniu sfer klony rozbiją mur na ścieżce prowadzącej do meta-terminalu, a następnie zaczną uderzać bezpośrednio w wyjście i po chwili je odblokują.