Ratchet & Clank Rift Apart: Zaliczenie pirackich prób - solucja Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się trzecia część opisu przejścia eksploracji planety Ardolis. Ta część solucji skupia się na pirackich próbach (Pirate Trials), które musicie rozegrać w drodze do Kapitana Quantum. Dowiecie się jak zaliczyć wszystkie 3 próby.
- Podróż do Góry Czaszki (Go to Skull Mountain)
- Piracka próba 1 - Karaoke
- Piracka próba 2 - Zainfekowana konsola (Usterka)
- Piracka próba 3 - Piraci i Crabcakes McGee
Podróż do Góry Czaszki (Go to Skull Mountain)
Zmagania musicie rozpocząć na okrągłej platformie gdzie w początkowej części misji doprowadziliście do uratowania Pierre'a Le Fer - omówiliśmy to na pierwszej stronie opisu przejścia Ardolis.
Zainteresujcie się zachodnią ścieżką. Jest tu pokazana na obrazku płyta naciskowa ze strzałkami. Nabierzcie odpowiedniego rozpędu z użyciem lotobutów i przebiegnijcie po tej płycie, dzięki czemu Ratchet zostanie katapultowany na wyspę daleko na zachód stąd.
Przeskakujcie na kolejne wyspy i unikajcie kontaktu z wodą, gdyż po okolicy pływają mięsożerne ryby. Docelowo musicie dotrzeć na molo kłusowników (Poacher's Pier) i znajdziecie tu chyżuka. Z jego pomocą będziecie mogli zacząć podróżować po okolicznych wodach.
Zanim zajmiecie się aktualnym głównym celem misji chyżuk może Wam pomóc w pozyskaniu dwóch znajdziek z okolicy. Dotarcie do nich jest oczywiście całkowicie opcjonalne:
- Nad środkową częścią zbiornika lewituje złota śrubka. Jedynym sposobem na jej złapanie jest najechanie na rampę z obrazka 1. Zadbajcie o to żeby używac dopalacza podczas podróżowania na chyżuku.
- W północno-wschodniej części mapy jest plaża ze szpiegobotem z obrazka 2. Warto zaznaczyć, że na plażę możecie też dotrzeć w alternatywny sposób - wykonując daleki skok w jej stronę z centralnej platformy (tej gdzie ratowało się Pierre'a).
W celu przedostania się na Górę Czaszki dotrzyjcie na oznaczoną przez grę malutką wyspę w północno-zachodniej części zbiornika. Zeskoczcie z chyżuka. W miejscu z obrazka możecie złapać się zaczepu i z pomocą wyrzutnika katapultować do lokacji rozwiązywania pirackich prób (Pirate Trials).
Piracka próba 1 - Karaoke
Próba karaoke (Karaoke Challenge) dotyczy idealnego powtarzania odśpiewywanych pirackich piosenek (Shanty). Musicie rozpocząć od uderzenia w duży czerwony przycisk - podskoczcie (X) i w locie użyjcie broni białej (Kwadrat).
Wasze zadanie to trafianie z (dowolnej) broni palnej w śpiewających piratów w takiej samej kolejności, w jakiej byli aktywowani żeby zaśpiewać piosenkę. Zawsze zaczekajcie na koniec piosenki żeby nie powstały problemy z jej odtworzeniem. Oto rozwiązanie zagadki:
- w pierwszej piosence trafiajcie kolejno w piratów 2, 1 z powyższego obrazka,
- w drugiej piosence trafiajcie kolejno w piratów 5, 1, 2, 3 z powyższego obrazka,
- w trzeciej piosence trafiajcie kolejno w piratów 4, 1, 2, 5, 3 z powyższego obrazka.
Dzięki poprawnemu zaliczeniu wszystkich trzech części zagadki odblokuje się lewe przejście.
Piracka próba 2 - Zainfekowana konsola (Usterka)
Windą dotrzecie do miejsca, w którym miał odbyć się pojedynek z Grunthorem. W rzeczywistości próba ta nie oferuje żadnej obowiązkowej grywalnej zawartości.
Możecie natomiast opcjonalnie zainteresować się nową zainfekowaną konsolą, która zakłada zaliczenie sceny Usterki. Jeśli zdecydujecie się na rozegranie tej sceny, to nagrodą za to będzie uzyskanie dostępu do złotej śrubki.
Scenę Usterki dokładniej opisaliśmy na stronie o sekretach i znajdźkach na Ardolis.
Piracka próba 3 - Piraci i Crabcakes McGee
Liniowa ścieżka doprowadzi Was do pieczary, w której do rozegrania jest ostatnia trzecia próba i zakłada ona staczanie walk z piratami.
Najpierw musicie przystąpić do walk ze "zwykłymi" piratami. Warto polegać na broniach do walki na krótkim i średnim dystansie, a także szukać okazji do trafiania w wybuchowe czerwone beczki. Do kolejnych statków możecie doskakiwać, docierać z użyciem zaczepów lub dopływać, gdyż pływanie w tej jaskini nie wiąże się z ryzykiem pożarcia przez morskiego potwora.
Po tym jak wyeliminujcie dostatecznie wielu zwykłych wrogów z wody wyłoni się wyspa i pojawi się boss - Crabcakes McGee.
Nie liczcie na to, że boss będzie przez cały czas pozostawał na środkowej wyspie, gdyż jest on w stanie wykonywać dalekie skoki. Podobnie jak w przypadku poprzednich starć z dużymi mechanicznymi przeciwnikami oddalajcie się od miejsc, w których przeciwnik zamierza wylądować. Możecie pomagać sobie widmowym pędem, lotobutami i chwytanim się okolicznych zaczepów.
Crabcakes McGee wyposażony jest w granatnik, z pomocą którego jest w stanie prowadzić ostrzał. Unikajcie zderzania się w locie z minami i oddalajcie się szybko od miejsc, w których uderzą one w ziemię.
Bitwę tę najłatwiej jest prowadzić biegając po centralnej wyspie, choć możecie też co jakiś czas powracać na otaczające ją statki.
Na wyspie znajdziecie skrzynki z amunicją i zdrowiem - rozbijajcie je gdy zajdzie taka potrzeba.
Po wygranej bitwie z bossem zainteresujcie się centralnym mechanizmem z korbą. Skorzystanie z niego odblokuje jedno z bocznych przejść, do którego możecie dotrzeć łapiąc się górnego zaczepu. Pozwoli to Wam wejść w posiadanie nowego fragmentu pancerza (znajdźki).
Wyruszcie na południowy-zachód, przebiegając po molo zanim się całkowicie zawali. Doprowadzicie w ten sposób do spotkania z Kapitanem Quantum i pirackie próby zostaną uznane za zaliczone.