Ratchet & Clank Rift Apart: Pokonanie potworów i Francois na arenie - solucja Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się druga część opisu przejścia eksploracji Chmury Szczątków Scarstu. Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak przystąpić do pierwszych walk na arenie, jak pokonać 5 fal przeciwników oraz jak rozprawić się z bossem Francois.
- Zapisanie się do walk na arenie (Sign up for the Arena)
- Bitwa z drużyną Pierre'a (Battle Pierre's crew)
- Francois - pojedynek z bossem
- Powrót na statek kosmiczny
Zapisanie się do walk na arenie (Sign up for the Arena)
Terminal wybierania walk na arenie znajduje się wewnątrz Gastropubu. Po wejściu w interakcję z nim dostępny będzie wyłącznie brązowy puchar (Bronze Cup). Wybierzcie z listy walkę Komitet powitalny (Welcoming Committee), w której do pokonania są wrogowie podlegli Pierre'owi spotkanemu w barze.
Bitwa z drużyną Pierre'a (Battle Pierre's crew)
Zostaniecie przeniesieni na arenę i w trakcie tej konkretnej bitwy możecie korzystać ze wszystkich broni, które posiadaliście w momencie dotarcia do Gastropubu.
Do pokonania jest 5 fal przeciwników. Wrogowie z każdej fali będą docierali na arenę dzięki szczelinom. Taktyka walki nie jest bardzo skomplikowana. Możecie korzystać z dowolnych broni i warto dużo biegać po arenie żeby nie dać się trafić na odległość ani doprowadzić do otrzymania obrażeń w walce w zwarciu. Wrogowie z nowej fali nie pojawią się na szczęście dopóki nie rozprawiliście się z poprzednią grupą.
Na arenie znajdziecie skrzynki z amunicją i zdrowiem, z których warto w razie potrzeby korzystać.
W nagrodę za rozprawienie się ze wszystkimi podwładnymi Pierre'a otrzymacie fragment pancerza (Buty robopirata).
Francois - pojedynek z bossem
Po rozprawieniu się z falami wrogów czeka Was niemiła niespodzianka. Pierre nie przystąpi do pojedynku z Rivet. Zamiast tego naśle na bohaterkę bossa Francois. Konieczne okaże się pokonanie tego dużego mechanicznego przeciwnika.
W trakcie rozgrywania pojedynku z Francois podobnie do innych starć z bossami dobrze jest używać broni skutecznych na średnim i dużym dystansie. Polecamy celować w rdzeń na klatce piersiowej bossa, choć trafianie go w inne części pancerza również będzie doprowadzało do odbierania mu punktów energii.
Boss wyposażony jest w granatnik, z pomocą którego strzela często pociskami. Unikajcie miejsc, w których będą one lądowały.
Równolegle do unikania ostrzału moździerzowego uważajcie na płomienie załączające się co jakiś czas na arenie. Od nich również trzymajcie się z daleka. Pewnym ułatwieniem jest to, że są one nieruchome i pojawiają się tylko w tych miejscach, w których widoczne są na metalowej posadzce okrągłe palniki. Nie zatrzymujcie się na nich nawet jeśli w danym momencie sa nieaktywne.
Podobnie jak niszczyciel z Nefarious City Francois potrafi wykonywać dalekie skoki. Oddalajcie się szybko od miejsc, w których boss zamierza wylądować i uderzyć z dużą siłą w ziemię. Jeśli widzicie, że nie zdążycie odbiec od miejsca lądowania Francois, to szybko aktywujcie widmowy pęd.
Do walk mogą z czasem dołączyć mechaniczni pomocnicy Francois. Możecie eliminować ich niejako przy okazji atakami obszarowymi, bądź też skupiać się w dalszym ciągu na bossie i pozostawać w ciągłym ruchu żeby nie dać się złapać zwykłym wrogom.
Starajcie się nie przedłużać zbytnio walki atakowaniem zwykłych wrogów, bo może Wam zabraknąć amunicji do ulubionych broni i musielibyście ją poszukać w skrzynkach lub zmienić bronie. Walczcie do momentu pokonania Francoisa, dzięki czemu wygracie również drugą brązową rundę.
Powrót na statek kosmiczny
Od Pierre'a otrzymacie poszukiwaną część i obejrzycie scenkę z rozmowy z Ratchetem. Jeśli chcecie kontynuować staczanie opcjonalnych walk na arenie, to przejdźcie na osobną stronę Arena - brązowy puchar w naszym opisie przejścia.
Jeśli planujecie skupić się na głównej fabule, to wyruszcie w stronę wyjścia z Gastropubu. W drodze do statku kosmicznego możecie ponownie zagadać do Pani Zurkon. W jej ofercie pojawił się Drążyciel i kosztuje on 10000 śrubek. Pamiętajcie, że w przypadku braku śrubek możecie zdecydować się na powtórzenie niektórych walk na arenie. Drążyciel pozwala na wystrzeliwanie w stronę wrogów wierteł, które dodatkowo mogą być samonaprowadzalne (wciśnięcie R2 do połowy aktywuje proces namierzania).
Po powrocie na statek kosmiczny macie 3 możliwości:
- Powrót na Sargasso żeby zaliczyć opcjonalny cel związany z Mortami. Opisaliśmy to na stronie Powrót na Sargasso - Trudi.
- Przelot do lokacji Savali - to nowa mapa do zbadania.
- Przelot do lokacji Blizar Prime - to nowa mapa do zbadania.
Kolejność badania planet z listy nie jest istotna. Docelowo będziecie musieli odwiedzić i Savali i Blizar Prime. Z naszej strony polecamy najpierw wybrać się na Savali po to żeby szybciej odblokować bardzo przydatny gadżet - Lotobuty.