Ratchet & Clank Rift Apart: Dotarcie do archiwów i uruchomienie maszyn - solucja Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się pierwsza część opisu przejścia powrotu na planetę Savali. Nasza solucja objaśnia m.in. jak wygrywać bitwy z nieumarłymi na Savali, jak uciec ze statku Imperatora Nefariousa, jak poprawnie uruchomić wszystkie maszyny wydobywcze i jak odblokować przejście do katakumb.
- Podróż do Archiwów (Get to the Archives)
- Statek Imperatora Nefariousa (Emperor Nefarious' Flagship)
- Załączenie maszyn (Activate the Machinery)
Podróż do Archiwów (Get to the Archives)
Ponowną eksplorację planety Savali możecie rozpocząć od opcjonalnego spotkania się z Panią Zurkon, aczkolwiek w jej ofercie nie pojawią się żadne nowe bronie.
W okolicy zacznie napotykać nowych przeciwników i początkowo będą to kolejne maszyny Nefariousa. Możecie przystępować do walk z nimi lub skupiać się na podróży do zniszczonych Archiwów w centralnej części pustkowi na potrzeby zajęcia się nowym głównym celem misji.
Począwszy od tej lokacji zaczniecie również napotykać kościstych nieumarłych przeciwników. Starcia z nimi nie wymagają stosowania żadnej unikalnej taktyki. Wrogowie ci mogą być pokonywani z użyciem wszystkich tych samych odmian broni, których używaliście na innych przeciwnikach.
Kierujcie się w stronę oznaczonej przez grę szczeliny w centralnej części wraku Archiwów, przy której załączy się scenka przerywnikowa.
Statek Imperatora Nefariousa (Emperor Nefarious' Flagship)
Znajdziecie się na chwilę na statku Imperatora Nefariousa (Emperor Nefarious' Flagship). Musicie rozpocząc walki z kolejnymi maszynami. Nie zapominajcie o przełączaniu się na dobre bronie do walki na krótkim dystansie jeśli niektórzy wrogowie zdołają się niebezpiecznie zbliżyć do Ratcheta.
Po wyeliminowaniu dostatecznie dużej liczby zwykłych wrogów pojawi się nowy mini-boss - niszczyciel Nefariousa (Nefarious Juggernaut). Polegajcie jak zwykle na silnych odmianach broni palnej i wykorzystujcie głównie widmowy pęd do unikania ataków niszczyciela (tak jak w poprzednich starciach najważniejszym z nich jest atak fioletowym laserem).
Po wygranej bitwie z niszczycielem odpalicie cut-scenkę ze spotkania z Garym i docelowo powrócicie na powierzchnię Savali.
Załączenie maszyn (Activate the Machinery)
Wasze nowe zadanie to uaktywnienie kilku wieży wydobywczych (Excavation Towers). W przypadkach każdej z lokacji powiązanych z tym celem misji rozpocznijcie od dotarcia do oznaczonego na mapie obszaru i rozprawienia się z okolicznymi przeciwnikami. Spodziewajcie się napotykania m.in. kolejnych nieumarłych wrogów, z którymi najlepiej walczyć na dystans. W niektórych lokacjach możecie dodatkowo pomagać sobie przyciąganiem się do szczelin.
Po zabezpieczeniu okolicy musicie za każdym razem odnaleźć płytę naciskową. W celu jej wciśnięcia wykonajcie nad nią skok (X) i wciśnijcie w locie przycisk użycia broni białej (Kwadrat). Załączona płyta zmieni swój kolor z czerwonego na zielony.
Wciśnięcie płyt naciskowych we wszystkich 3 lokacjach doprowadzi do eksplozji. Spowoduje to powstanie wielkiej dziury i odblokowanie zejścia do katakumb. Przeprawę przez katakumby szczegółowo omówiliśmy na kolejnej stronie solucji.