Ratchet & Clank Rift Apart: Ściany - jak po nich biegać? Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajdziecie informacje jak biegać po ścianach. Dowiecie się jak odblokować opcję przebiegnięcia po ścianie, czy wszystkie ściany mogą być używane do biegu, a także jakie zagrożenia mogą wiązać się z bieganiem po ścianach.
Opcją biegania po ścianach najwcześniej będziecie mogli zainteresować się po dotarciu do Nefarious City, czyli wielkiej metropolii odwiedzanej po ukończeniu prologu. To właśnie wtedy zaczniecie natrafiać na płyty na ścianach z namalowanymi strzałkami - to jedyne miejsca, które pozwalają na bieg po ścianie. We wszystkich pozostałych lokacjach nie będzie to możliwe.
Opcja biegania po ścianach nie jest od razu dostępna, ale odblokujecie ją dość wcześnie. Musicie w ramach postępów w głównej fabule spotkać się z Widmem w Nefarious City. Od zaprzyjaźnionego NPC-a otrzymacie rękawicę, która odblokuje opisywaną mechanikę.
Zanim wyruszycie za Widmem warto wrócić się do poprzednich lokacji i przetestować bieg na kilku odnalezionych wcześniej ścianach. Pozwoli to Wam zdobyć m.in. jedną ze złotych śrubek w Nefarious City.
Od tego pory możecie doskakiwać do ścian ze strzałkami i przytrzymywać przycisk skoku (X). Sprawi to, że bohater rozpocznie bieg po ścianie. Akcja ta będzie też automatycznie dostępna dla Rivet w kolejnych etapach gry (Ratchet i Rivet współdzielą wszystkie zdolności).
Musicie mieć świadomość tego, że w wielu miejscach bieg po ścianie zakłada przebiegnięcie nad przepaścią - nie puszczajcie zbyt wcześniej przycisku biegu.
W dalszej fazie gry pojawią się trudniejsze zagadki ze ścianami do biegania. Możecie zmuszeni do przeskakiwania pomiędzy lewą i prawą ścianą (pomagajcie sobie podwójnym skokiem jeśli są od siebie wyraźnie oddalone) czy też biegnięciem po niższej lub wyższej części ściany żeby ominąć po drodze przeszkody. Niektóre sceny mogą też zakładać połączenie biegu po ścianie ze złapaniem się kotwiczki - bądźcie gotowi do przytrzymania L1 po odbiciu się ze ściany. Na szczęście większość tego typu utrudnień dotyczy badania opcjonalnych lokacji i niekoniecznie powiązana jest z postępami w ramach głównej fabuły.