Ratchet & Clank Rift Apart: Odnalezienie Kuźni Rubion - solucja Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się druga część opisu przejścia eksploracji planety Cordelion. Nasza solucja objaśnia m.in. jak przejść przez środkowy poziom stacji, jak radzić sobie w zalanych pomieszczeniach, jak uruchomić windę podróżującą do podziemnego kompleksu i jak dotrzeć do Kuźni Rubion.
- Początek eksploracji środkowego poziomu
- Opróżnienie zalanego pomieszczenia (Drain the Flooded Room)
- Podążanie za botem (Follow the Junkbot)
- Uruchomienie windy (Power up the elevator)
- Zlokalizowanie Kuźni Rubion (Find the Rubion Forge)
Początek eksploracji środkowego poziomu
Przeprawę w stronę Kuźni Rubion rozpoczynacie na środkowym poziomie stacji Kedaro, który z wyglądu przypomina półokrąg i ma dość liniową strukturę.
We wczesnej fazie eksploracji dywizji badawczej (Research Division) zainteresujcie się pokazanymi na obrazku częściowo otwartymi drzwiami do północnego pomieszczenia. Możecie się ustawić w takim miejscu żeby aktywna stała się szczelina. Przyciągnięcie się do niej pozwoli Wam znaleźć złotą śrubkę.
W trakcie dalszej eksploracji tego piętra placówki spodziewajcie się napotykania małych potworów. Ich pokonywanie jest łatwe, aczkolwiek nie dajcie się otoczyć większej grupie. Liczcie się też z tym, że większe zielone potwory mogą rozpadać się na kilka mniejszych i dopiero po rozprawieniu się z małymi kreaturami zabezpieczycie okolicę.
Po drodze spotkacie Junk Bota i załączy się scena z rozmowy z botem zwiadowczym.
Opróżnienie zalanego pomieszczenia (Drain the Flooded Room)
Dotrzecie docelowo do częściowo zalanego północno-wschodniego pomieszczenia. Nie próbujcie wskakiwać do wody. Zamiast tego musicie odbijać się od pontonów pływających na wodzie.
Dzięki kolejnym skokom zbliżycie się do małej ściany do biegania z obrazka. Skorzystajcie z okazji do tego żeby po niej przebiec i dotrzeć do pobliskiej górnej półki.
Ustawcie się w miejscu z dołączonego obrazka. Musicie kolejno:
- złapać się górnego interaktywnego zaczepu,
- rozbujać na linie i doskoczyć do ściany do biegania,
- przebiec po ścianie i wejść w interakcję z konsolą do odprowadzenia wody z pomieszczenia.
Podążanie za botem (Follow the Junkbot)
Możecie opuścić to pomieszczenie (bezpieczna do wylądowania jest teraz cała podłoga) i wyruszyć za zaprzyjaźnionym Junk Botem głównym korytarzem na południe. Po drodze dojdzie do pierwszego pojawienia się potwora Wolt, przy czym jego unikaniem zajmiecie się dopiero później.
Musicie dotrzeć do pomieszczenia wysuniętego najbardziej na południe gdzie otrzymacie kolejny cel misji.
Uruchomienie windy (Power up the elevator)
Liczcie się z koniecznością rozprawienia z nowymi zielonymi potworami. Tak jak wcześniej uważajcie jedynie na to żeby nie otoczyła Was ich większa grupa, bo trudniej może być wtedy wykonać widmowy pęd lub inną akcją defensywną.
Korzystajcie z kolejnych balkoników i małych schodów żeby dotrzeć docelowo na wyższy poziom sali. Po oczyszczeniu okolicy z wrogich kreatur użyjcie zaczepu z powyższego obrazka i wejdźcie w interakcję z konsolą sterowania.
Tuż obok odblokowana została winda podróżująca do podziemnego kompleksu. Skorzystajcie z niej (czeka Was też nowe spotkanie z Woltem, ale ponownie to tylko "straszak").
Zlokalizowanie Kuźni Rubion (Find the Rubion Forge)
Winda zawiezie Was do podziemnej lokacji i rozpoczniecie jej eksplorację w wariance mroźnej planety. Ponownie musicie zacząć używać pontonów do odbijania się i unikania kontaktu z woda, gdyż zbiornik patroluje mięsożerna ryba.
Dzięki poprawnemu odbijaniu się od pontonów dotrzecie do stabilnych platform z powyższego obrazka.
Doskakujcie do kolejnych platform, a następnie zdecydujcie się na bieganie po ścianach. Docelowo musicie dotrzeć do pokazanego na obrazku blizonu, dzięki któremu przeniesiecie się do drugiej "wersji" podziemnego kompleksu - z wymiaru gorącej planety.
Uderzenie w blizon jest też równoznaczne z dotarciem do kuźni Rubion (Rubion Forge).