Ratchet & Clank Rift Apart: Kit, Powrót na Sargasso - rozwiązania zagadek, lista Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajdziecie informacje jak rozwiązać wszystkie 3 zagadki logiczne Kit podczas powrotu na Sargasso - to trzecia z czterech lokacji powiązanych z zagadkami. Dowiecie się jak manipulować sferami podczas kontrolowania Kit i jak doprowadzić inne roboty do meta-terminalu. Pozwoli to na uwolnienie troponogi w trakcie drugiej wizyty na planecie Sargasso.
Miejsce rozpoczęcia zagadek
Rozegraniem zagadek będziecie mogli zająć się podczas drugich odwiedzin na planecie Sargasso w ramach zaliczania głównego wątku fabularnego, czyli tych, do których dochodzi po powrocie z planety Ardolis. Po tym jak rozegracie początkowe walki na Sargasso dotrzecie do uwięzionej troponogi, obok której znajduje się fioletowa anomalia.
Trzy nowe zagadki rozwiążecie sterując dla odmiany Kit. Nie jest to istotna zmiana, gdyż Kit i Clank dysponują takimi identycznymi ruchami i same zagadki nie zaskoczą też Was żadnymi rewolucyjnymi zmianami.
Pierwsza zagadka
Zacznijcie od wyruszenia na wprost i zabrania elektrycznej sfery (Electric Sphere) z okrągłej platformy.
Elektrycznej sfery możecie od razu użyć na lewym slocie. Zbliżcie się następcie do naelektryzowanego kabla żeby odbyć wraz z projekcjami podróż na przeciwległy koniec kabla.
Po trafieniu do nowego obszaru udajcie się na wprost żeby dotrzeć do miejsca pozyskania kolejnej elektrycznej sfery. Zatrzymacie się jednocześnie na znajdującej się w tym miejscu płycie naciskowej.
Nie ruszajcie się z płyty naciskowej dopóki okoliczna platforma nie obniży się. Wyruszcie do niej i wykonajcie podwójny skok w jej stronę żeby pozyskać sferę podniesienia (Lift Sphere).
Powróćcie w okolice płyty naciskowej i rzućcie sferą podniesienia w zaznaczony na obrazku slot. Chodzi o to żeby zaprzestać sytuacji, w której projekcje będą przebiegały po płycie naciskowej. Powinny one w rezultacie skręcać teraz w bok.
Wyjmijcie sferę podniesienia ze slotu i od razu użyjcie jej na zaznaczonym na obrazku sąsiednim slocie. Doprowadzi do tego, że projekcje będą przeskakiwały w miejscu, w którym wcześniej zdobyliście jedną z kul.
Wybierzcie z inwentarza elektryczną sferę i rzućcie nią w stronę zaznaczonego na obrazku generatora, który znajduje się tuż obok meta-terminalu.
Dzięki użyciu elektrycznej sfery na generatorze obróciła się płyta ze strzałkami i projekcje będą teraz dobiegały do meta-terminalu i zderzały się z nim. Odczekajcie aż odblokowane zostanie wyjście.
Druga zagadka
Zacznijcie od wyruszenia na wprost od miejsca startu i zabrania elektrycznej sfery (Electric Sphere).
Elektrycznej sfery użyjcie od razu na lewym slocie i dotknijcie kabla żeby Kit została przetransportowana do dalszej części lokacji. Po zakończonej przejażdżce obróćcie kamerę o 180 stopni i wyjmijcie elektryczną sferę ze slotu na odległość, bo będzie ona Wam za chwilę potrzebna w innym miejscu.
Nowe miejsce użycia elektrycznej sfery jest po lewej stronie (powyższy obrazek) i tak jak wcześniej dotknijcie kabla żeby Kit dotarła na drugi koniec.
W nowo odblokowanym obszarze znajduje się druga elektryczna sfera, którą musicie podnieść.
Umieśćcie nowo pozyskaną sferę w slocie z powyższego obrazka. Pozwoli to Wam przejechać po kablu i powrócić do centralnego obszaru. Po wykonanej akcji obróćcie się o 180 stopni żeby przyciągnąć do siebie drugą elektryczną sferę.
Elektryczną sferą raz jeszcze rzuććie w pierwszy slot niedaleko miejsca startu, którego użyliście na samym początku zagadki - zaznaczyliśmy go na obrazku.
Wasze dotychczasowe akcje powinny doprowadzić do następującej sytuacji:
- projekcje będą przebiegały przez żółty obszar z miejsca startu i używały kabla,
- projekcje będą skręcały w lewo, przebiegały przez kolejny żółty obszar i używały kolejnego kabla,
- projekcje będą przebiegały po płycie naciskowej zaznaczonej na obrazku.
Wciśnięcie przez biegnące projekcje oddalonej płyty naciskowej docelowo doprowadzi do obniżenia się pokazanej na obrazku bocznej platformy. Wskoczcie na nią żeby dotknąć nowej płyty naciskowej. Akcja ta doprowadzi do zmiany kierunku płyty ze strzałkami i projekcje po pierwszej przejażdżce kablem będą teraz biegły w inną stronę.
Wykonajcie teraz następujące czynności:
- wyciągnijcie na odległość elektryczną sferę ze slotu z punktu 1 na obrazku,
- rzućcie elektryczną sferą w prawy generator z punktu 2 na obrazku.
Uaktywnienie generatora spowoduje obrócenie o 90 stopni okolicznej dużej platformy. Powstanie dzięki temu ścieżka, dzięki której projekcje dotrą do meta-terminalu i po chwili odblokują wyjście. Teleportujcie się do niego.
Trzecia zagadka
Zacznijcie podążać główną ściezką cały czas na wprost aż dotrzecie do elektrycznej sfery (Electric Sphere) nadającej się do zabrania.
Wyruszcie z powrotem w stronę miejsca startu i rzućcie elektryczną sferą w slot zaznaczony na obrazku, czyli ten, przez który przebiegają projekcje. Pozwoli to Wam dotknąć kabla i rozpocząć dłuższą przejażdżkę w nowe miejsce.
Dotrzecie do wysoko położonej półki, na której znajduje się sfera podniesienia (Lift Sphere).
Pozostańcie w miejscu, w którym zdobyliście sferę podniesienia i przyciągnijcie do siebie na odległość elektryczną sferę (obrazek 2).
Wykonajcie podwójny skok w stronę głównej ścieżki, skręćcie w prawo i rzućcie elektryczną sferą w slot z powyższego obrazka. Po wykonaniu tej akcji dotknijcie kabla żeby odbyć nową przejażdżkę.
Po znalezieniu się obok meta-terminalu skręćcie w lewo i zbadajcie nową ścieżkę. Doprowadzi ona Kit do pokazanej na obrazku ciężkiej sfery (Heavy Sphere).
Powróćcie z ciężką sferą aż do miejsca startu (możecie wykonać po drodze podwójny skok). Musicie ją umieścić w pierwszym slocie z powyższego obrazku. Biegnące projekcje uodpornią się dzięki temu na działanie wentylatora i zaczną biec prosto.
Przełączcie się w inwentarzu na sferę podniesienia i rzućcie nią w pokazany na obrazku 1 slot, który jest na trasie biegu projekcji. Chodzi o to żeby projekcje przestały dotykać znajdującej się obok płyty naciskowej. Odczekajcie chwilę aż przestawi się obrotowy mechanizm i projekcje będą mogły biec dalej bez spadania w przepaść.
Jako że nie ruszaliście elektrycznej sfery reszta zagadki powinna się już automatycznie zaliczyć - projekcje zostaną przemieszczone po kablu i zaczną uderzać w meta-terminal odblokowując wyjście. Teleportujcie się żeby zaliczyć całą scenę.