Ratchet & Clank Rift Apart: Odwiedziny w Klubie Nefarious - solucja Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się druga część opisu przejścia eksploracji Nefarious City. Dowiecie się gdzie znajduje się Klub Nefarious, jak dotrzeć do budynku klubu, a także jak doścignąć postać zwaną Widmem.
- Odnalezienie Widma w Klubie Nefarious (Find the Phantom at Club Nefarious)
- Pościg za Widmem (Follow the Phantom)
Odnalezienie Widma w Klubie Nefarious (Find the Phantom at Club Nefarious)
O konieczności odwiedzenia Klubu Nefarious dowiecie się od Pani Zurkon, z którą Ratchet spotyka się na targowisku. Na poszukiwania klubu możecie wyruszyć przed lub po opcjonalnej wizycie w fabryce. Musicie rozpocząć od dotarcia do wschodniego wyjścia z targowiska. Bohater napotka w tym miejscu aktywną barierę energetyczną. Do czasu pozyskania zdolności Widmowy pęd (nastąpi to już za niedługo) nie jest możliwe przekraczanie tych barier.
Proponujemy najpierw opcjonalnie zająć się zbadaniem północnej ścieżki. Pozwoli to Wam odnaleźć pierwszą Kieszeń wymiarową. Są to miejsca, w którym możecie otwierać szczeliny i przenosić się do innych wymiarów. Do otwarcia kieszeni służy przycisk L1.
Każda lokacja za kieszenią wymiarową ma niewielkie rozmiary i należy traktować ją jako swego rodzaju tor przeszkód. W tym konkretnym przypadku eksploracja kieszeni jest bardzo prosta i zakłada odbijanie się od dużych balonów. Ostrożnie wykonujcie dalsze skoki, w razie potrzeby pomagając sobie podwójnym skokiem. Po drodze spotkacie przeciwników, ale możecie ich łatwo pozbyć się ostrzałem z dużej odległości
Na samym końcu ścieżki znajdziecie unikalny sekret - fragment pancerza (Hełm przebrania robota). Każdy odnaleziony element pancerza automatycznie dodaje permanentną premię do statystyk - nie musicie nosić pancerza żeby otrzymać bonus. W tym konkretnym przypadku premią będzie osłabienie ataków wyprowadzanych przez wrogów podległych Nefariousowi. Różnica nie jest duża (-5%), ale odnajdując w dalszej części gry inne elementy pancerza z tego samego zestawu możecie ją powiększyć.
Powróćcie do wyjścia z kieszeni wymiarowej żeby wznowić eksplorację Nefarious City. W szybszym dotarciu do wyjścia pomocne są zawsze szczeliny.
Powróćcie do bariery energetycznej i tym razem udajcie się na południe. Dość szybko dotrzecie do wejścia do Klubu Nefarious. Możecie od razu z niego skorzystać (Ratchet nie zostanie zatrzymany przez bramkarzy) lub najpierw rozejrzeć się wokół klubu.
W środku zacznijcie przeciskać się przez tłum. Załączy się cut-scenka z zauważenia i ucieczki Widma.
Pościg za Widmem (Follow the Phantom)
Musicie rozpocząć od rozprawienia się z grupą robotów, które pojawiły się wewnątrz klubu. Goście klubu nie będą na szczęście w tym przeszkadzali.
Po oczyszczeniu okolicy skorzystajcie z nowego wyjścia z klubu. Nie musicie obawiać się tego, że Widmo Wam ucieknie. W trakcie podążania za uciekającą postacią możecie zajmować się opcjonalną eksploracją okolicy. W celu ominięcia małej przepaści musicie złapać się zaczepu i dodatkowo rozbujać się - przytrzymajcie L1 zamiast pojedynczego wciśnięcia przycisku.
Odbijcie się od lewitującej platformy i bądźcie gotowy do tego żeby w kolejnej lokacji rozprawić się z grupą przeciwników. Wrogów możecie atakować z dużej odległości strzelając z wyższej półki, choć nie jest to obowiązkowe.
Po walkach zeskoczcie na dół i zajmijcie się opcjonalnie zbadaniem obszaru po prawej stronie. W miejscu z obrazka bohater może przyciągnąć się do pierwszej szczeliny. Po dotarciu do kontenera zauważycie drugą szczelinę, która z kolei doprowadzi Was do miejsca ukrycia złotej śrubki.
Powróćcie do miejsca, w którym stoczyliście ostatnią bitwę. W celu kontynuowania przeprawy musicie dotrzeć do nowych pionowych ścian do odbijania się. Przedostańcie się dzięki nim na wyższy poziom.
Na górze znajdziecie interaktywny mechanizm korby. Wejście w interakcję z nim doprowadzi do załączenia się platformy po prawej stronie, od której możecie wybić się w górę. Nad tą platformą są nowe ściany z możliwością odbijania się.
Po zakończeniu wspinaczki znajdziecie się po drugiej stronie napotkanej wcześniej bariery energetycznej. Pozbierajcie loot, zeskoczcie na główną ścieżkę i wyruszcie na wschód. W nowym większym obszarze pojawią się wrogie maszyny. Warto skorzystać z tego, że w okolicy jest wyjątkowo dużo wybuchowych skrzynek.
Po wygranej bitwie przejdźcie kawałek na wschód żeby spotkać się z Widmem. Dzięki temu spotkaniu odblokowana zostanie zdolność Widmowy pęd. Jej dwa główne zastosowania opisaliśmy na kolejnej stronie solucji.