Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Sargasso - rozwiązania zagadek, lista Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajdziecie informacje jak rozwiązać wszystkie 3 zagadki logiczne Clanka na planecie Sargasso - to pierwsza z czterech lokacji powiązanych z zagadkami. Dowiecie się jak manipulować sferami w zagadkach na Sargasso i jak doprowadzić inne Clanki do meta-terminalu. Pozwoli to wznowić wykonywanie głównych zadań na planecie Sargasso.
- Miejsce rozpoczęcia zagadek na Sargasso i ogólne informacje
- Pierwsza zagadka
- Druga zagadka
- Trzecia zagadka
Miejsce rozpoczęcia zagadek na Sargasso i ogólne informacje
Na przestrzeni całej gry czterokrotnie dochodzi do sytuacji, w których konieczne okazuje się rozwiązywanie zagadek logicznych. We wszystkich czterech przypadkach ich założenia są bardzo podobne, chociaż ich poziom trudności będzie sukcesywnie rósł.
Do pierwszej serii zagadek przystąpicie na planecie Sargasso odwiedzanej po raz pierwszy na wczesnym stadium kampanii. Musicie dotrzeć do fabryki gelatonium i po spotkaniu się z Mortami zainteresować się pokazaną na obrazku anomalią wymiarową. Po wejściu w interakcję z nią odezwie się Clank, który będzie chciał zająć się jej zbadaniem.
Clank przeniesiony zostanie po raz pierwszy do przestrzeni między wymiarami - to bezpieczne miejsce, w którym spotkacie Gary'ego. Waszym zadaniem będzie rozwiązywanie zagadek logicznych dotyczących doprowadzania "projekcji" / wariantów (Possibilities) Clanka do meta-terminalu, czyli obiektu w kształcie portalu na samym końcu każdego obszaru. Po tym jak dostatecznie dużo projekcji uderzy w meta-terminal odblokuje się wyjście. Do zaliczenia są za każdym razem trzy tego typu zagadki.
Miejsca zaliczania zagadek pozbawione są przeciwników. Co więcej nawet jeśli spadniecie w przepaść, to zagadka nie zostanie zrestartowana, tylko wznowicie zmagania niedaleko miejsca upadku.
Clank do rozwiązywania zagadek będzie używał sfer (Orbs) o różnym działaniu. Kule trzeba zawsze odnaleźć, przy czym można je składować w inwentarzu i przenosić w danym momencie więcej niż 1 tego typu obiekt. Zgromadzone sfery możecie swobodnie wybierać z rozwijanego menu (przytrzymanie Trójkąta).
Kulami możecie rzucać w różne interaktywne sloty i efekt końcowy będzie zależał od rodzaju użytej kuli oraz obiektu / urządzenia, do którego została ona przyczepiona. Sfery możecie też bezproblemowo wyjmować się ze slotów (również na odległość) po to żeby ich używać w innych miejscach.
Warto zaznaczyć, że gra pozwala pominąć zagadki logiczne Clanka z poziomu menu pauzy. Nie radzimy jednak decydować się na taki krok, szczególnie w przypadku pierwszego zestawu zagadek z Sargasso, który jest prosty.
Pierwsza zagadka
Zacznijcie od zniszczenia skrzynek, za którymi znajdziecie sferę podniesienia (Lift Sphere).
Ze sferą dotrzyjcie w pokazane na obrazku miejsce. Rzućcie nią w otwór w podłodze, a następnie przebiegnijcie w tym miejscu, dzięki czemu sterowany Clank zostanie katapultowany i wyląduje na górze.
Na górnym poziomie zniszczcie nowe skrzynki i zaczekajcie aż w meta-terminal uderzy wystarczająco duża liczba projekcji żeby odblokowało się wyjście (jest to symbolizowane przez lampki pojawiające się nad meta-terminalem).
Druga zagadka
Zacznijcie od zdobycia dwóch sfer:
- Sfera szybkości (Speed Sphere) jest za skrzynkami (obrazek 1).
- Umieśćcie sferę szybkości w prawym slocie i przebiegnijcie przez nią. Przebijcie się do miejsca zdobycia sfery podniesienia (obrazek 2).
Zabierzcie z powrotem sferę szybkości i z obiema kulami dotrzyjcie do miejsca z obrazka, w którym projekcje wykonują bieg:
- Sferę szybkości umieśćcie w pierwszym slocie (1 na obrazku)
- Sferę podniesienia umieśćcie w drugim slocie (2 na obrazku)
Doprowadźcie do katapultowania Clanka na górę. Po znalezieniu się na górnym poziomie ustawcie się na prawej płycie naciskowej żeby zmienić kierunek biegu projekcji. Po krótkiej chwili rozbiją one wyjście i zaliczycie drugą zagadkę.
Trzecia zagadka
Zacznijcie od zabrania sfery podniesienia znajdującej się po prawej stronie. Użyjcie tej sfery na pierwszym pracującym mechaniźmie po to żeby doprowadzić do jego podniesienia i zablokowania go w miejscu.
Po przebiegnięciu pod zablokowanym mechanizmem zwróćcie się w jego stronę i odbierzcie sferę podniesienia, bo będzie ona Wam potrzebna w innym miejscu.
Ze sferą podniesienia udajcie się do pracującej lewej maszyny z powyższego obrazka. Zablokujcie tę maszynę z pomocą sfery, a uzyskacie dostęp do okrągłej platformy ze sferą szybkości.
Dotrzyjcie do pokazanej na obrazku barykady i umieśćcie sferę szybkości w slocie tuż przed nią. Przebiegnijcie przez sferę doprowadzając do rozbicia przeszkód.
Wróćcie się do miejsca, w którym użyliście sfery podniesienia. Przyciągnijcie ją do siebie i udajcie się z nią do niedawno rozbitej barykady. Rzućcie sferą podniesienia w pokazany na obrazku 1 slot. Użyjcie obu sfer (szybkości i podniesienia) żeby katapultować Clanka i polecieć bohaterem do pokazanej na obrazku 2 półki z drugą sferą podniesienia. Zabierzcie ją.
Powróćcie na dół i wyjmijcie sfery ze slotów. Powinniście w tym momencie mieć w inwentarzu 3 kule - 2 sfery podniesienia i 1 sferę szybkości.
Użyjcie pierwszej sfery podniesienia do ponownego zatrzymania maszyny blokującej projekcjom ścieżkę, którą biegną od strony miejsca startu.
Pozostałe dwie sfery umieśćcie dalej na głównej ścieżce:
- Sferę szybkości w pierwszym slocie (1 na obrazku)
- Sferę podniesienia w drugim slocie (2 na obrazku)
Dotrzyjcie do pokazanej na obrazku 1 bocznej płyty naciskowej żeby doprowadzić do tego, że projekcje zaczną biec na wprost. Powinny one zostać rozpędzone przez sferę szybkości i katapultowane przez sferę podniesienia.
Teleportujcie Clanka na górny poziom i zaczekajcie aż ostatni meta-terminal zostanie rozbity.