Ratchet & Clank Rift Apart: Podróż między wymiarami - jak działa? Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajdziecie informacje jak działa przeskakiwanie między wymiarami. Dowiecie się na czym dokładnie polega ta mechanika oraz czy jest dostępna w dowolnym momencie rozgrywki.
Poniższy opis zawiera niewielkie spojlery na temat ogólnych założeń gry. Nie znajdzicie żadnych dużych spojlerów fabularnych ani informacji na temat wyglądu zakończenia przygody.
Różne wymiary - ogólne informacje
Z podróżowaniem pomiędzy różnymi wymiarami powiązane jest urządzenie o nazwie Wymiaromat. Na samym początku gry wpada ono w ręce złowrogiego Doktora Nefariousa. W dalszej fazie kampanii bohaterowie dążą m.in. do tego żeby pozyskać plany pozwalające wyprodukować kolejny Wymiaromat. Dzięki odblokowaniu innych wymiarów do opowiadanej w grze historii mogły także dołączyć nowe ważne postacie - Rivet (tak samo jak Ratchet jest ona reprezentantem rasy lombaków) i Kit (w dużym skrócie jest ona żeńską "odmianą" Clanka - maszyną pełniącą głównie rolę towarzysza).
W ważnych momentach fabularnych podróżowanie między wymiarami jest odgórnie narzucone i nie możecie mieć na to wpływu. Główny bohater może np. wpaść do szczeliny międzywymiarowej i przenieść się dzięki temu w zupełnie nowe miejsce.
Możliwości techniczne konsoli PS5 sprawiają, że odwiedzanie różnych wymiarów odbywa się bez loadingów. Gra błyskawicznie ładuje nową lokację / inny wymiar.
W innych wymiarach możecie spotykać alternatywne wersje bohaterów i złoczyńców znanych z poprzednich części serii Ratchet & Clank. W alternatywnych wymiarach mogło też dojść do innych wydarzeń. Przykładowo w jednym z wymiarów Nefarious uzyskał status imperatora i stał się władcą galaktyki.
Podczas przechodzenia gry możecie też być świadkami scen ukazujących niestabilność poszczególnych wymiarów czy przenoszenie się potworów z innych wymiarów do świata aktualnie badanego przez sterowaną postać. Wszystko to ma na celu urozmaicenie rozgrywki.
Podróżowanie między wymiarami na żądanie - czy możliwe?
Przez większość czasu podróżowanie między wymiarami jest zautomatyzowane. Oznacza to, że do zmiany wymiaru dochodzi bez Waszego udziału, np. w trakcie scenki przerywnikowej czy rozgrywania sceny pościgu pozwalającej na przekraczanie międzywymiarowych portali.
Pierwszym wyjątkiem od powyższej reguły jest odnajdywanie i ręczne "otwieranie" kieszeni wymiarowych (Pocket Dimensions). Są to małe lokacje traktowane jako osobne wymiary. Po przejściu przez szczelinę znajdziecie się w zupełnie nowym środowisku. Miejsca te są torami przeszkód, w których unika się pułapek lub zalicza zagadki środowiskowe. Ma to na celu docieranie do miejsc ukrycia unikalnych fragmentów pancerza (kategoria znajdziek).
Drugi wyjątek to blizony. Są to duże fioletowe kryształy, które możecie odnajdywać na Blizar Prime.
Uderzanie bronią białą w blizony pozwala przenosić się pomiędzy dwoma wariantami tej samej lokacji. W przypadku wspomnianego Blizar Prime można to potraktować jako dwie linie czasowe - w jednej z nich w lokacji tej nadal funkcjonuje wydobycie i spotyka się przyjaznych NPC-ów, a w drugiej wersji miał już miejsce wielki kataklizm i miejsce to jest zrujnowane i opuszczone.
Z różnymi wymiarami w pewnym zakresie powiązane są też małe szczeliny, które możecie odnajdywać praktycznie przez całą grę. Pozwalają one naginać czasoprzestrzeń - Ratchet i Rivet mogą się do nich "przyciągać" i np. omijać w ten sposób przepaście, uciekać przeciwnikom czy generalnie docierać w trudno dostępne miejsca. Używanie małych szczelin nie powoduje jednak, że bohater przenosi się do innego wymiaru. Pozostaje się w tej samej rzeczywistości.