Ratchet & Clank Rift Apart: Arena, Złoty puchar - solucja, wszystkie walki Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się opis przejścia finałowego trzeciego zestawu opcjonalnych walk na arenie z lokacji Chmura Szczątków Scarstu. Konkretnie znajdziecie opisy wszystkich rund złotego pucharu (Gold Cup). Dowiecie się jak zaliczyć wszystkich 5 rund i jakie nagrody przewidziano za ukończenie konkurencji złotego pucharu.
Na osobnych stronach solucji opisaliśmy też szczegółowo brązowy puchar i srebrny puchar.
- Złote walki na arenie - jak odblokować?
- Rozpruwacz nie do zdarcia (Manglers Are Forever)
- Dzieło przypadku (LOL, That's Random)
- W dużym przybliżeniu (A Good Time to Zoom)
- Zmotoryzowane szaleństwo (Vroom Around)
- Do dwóch razy sztuka (Twice As Nice)
Złote walki na arenie - jak odblokować?
Złoty puchar nie jest dostępny podczas pierwszej wizyty na arenie, tzn. po dotarciu do Chmury Szczątków Scarstu po zaliczonym pierwszym przelocie z Sargasso.
Musicie awansować do finałowej częśći kampanii, a konkretnie doprowadzić do ucieczki bohaterów z więzienia na planecie Viceron.
Po powrocie do Gastropubu wejdźcie w interakcję z terminalem areny. Złota liga powinna już być dostępna.
Rozpruwacz nie do zdarcia (Manglers Are Forever)
To trudniejsza wersja pierwszej bitwy srebrnej ligi. Tym razem na arenie pojawia się Wskrzeszony Rozpruwacz (Resurrected Mangler). Tak samo jak w przypadku poprzedniej walki musicie mieć świadomość tego, że Rozpruwacz jest niezniszczalny. Nie próbujcie go atakować, tylko skupiajcie się na unikaniu jego ataków. Dwa podstawowe ataki bossa to:
- przejazd z dużą szybkością - skorzystajcie z Widmowego pędu lub z biegania z pomocą lotobutów,
- wysłanie fali uderzeniowej - to nowy rodzaj ataku i nad falami musicie przeskakiwać polegając na podwójnych skokach.
W celu zaliczenia bitwy musicie pokonać 5 fal przeciwników. W trakcie rozgrywania walk starajcie się manipulować na bieżąco kamerą i ustawiać ją w takim położeniu żeby przez cały czas widoczny był boss, dzięki czemu Rozpruwacz nie zaskoczy Was żadnym "przegapionym" atakiem.
Wrogów możecie pozbywać się z wykorzystaniem dowolnych broni, a także przyzywać na pole bitwy sojuszników np. dzięki skorzystaniu z gadżetu Pan Grzybek. Nagrodą za przetrwanie bitwy jest duża liczba śrubek.
Dzieło przypadku (LOL, That's Random)
Unikalną cechą tej bitwy jest to, że będziecie otrzymywali losowe bronie spośród całego dostępnego w grze arsenału. Gra dokona podmiany broni na kolejną losowo wybraną za każdym razem gdy z użyciem aktualnej broni zabijecie 5 dowolnych przeciwników. Licznik zabójstw pojawia się przy lewej krawędzi ekranu.
To wbrew pozorom prosta bitwa, gdyż nie musicie martwić się o wyczerpanie zapasów amunicji. Możecie prowadzić zmasowany ostrzał z użyciem aktualnej broni i jeśli gra wylosowała Wam silną broń (np. wyrzutnię albo miniguna), to bardzo szybko zaliczycie dany fragment bitwy.
Przebieg walk może też ułatwić wylosowanie Rękawicy Zagłady. Możecie przyzwać bardzo dużą liczbę pomocników i pozostaną oni przez pewien czas na polu walk nawet po tym jak gra dokona podmiany broni na inną. Nagrodą za wygranie tej bitwy jest duża liczba śrubek.
W dużym przybliżeniu (A Good Time to Zoom)
Bitwa ta polega na pokonaniu 3 fal przeciwników z wykorzystaniem Łowcy głów, tzn. karabinu snajperskiego. Gra przydzieli Wam tę broń nawet jeśli nie macie jej jeszcze zakupionej. Dostępna będzie też broń biała, ale ona niespecjalnie się przyda.
W trakcie rozgrywania bitwy starajcie się szybko lokalizować szczeliny, przez które będą przechodzili nowi przeciwnicy i atakować ich z jak największej odległości, gdyż to właśnie wtedy najlepiej wykorzystacie cechy snajperki i jednocześnie nie staniecie się łatwym celem dla wrogów.
Podczas rozgrywania bitwy szukajcie każdej okazji do celowania w głowy przeciwników. W trakcie korzystania ze snajperki możecie:
- używać lunety (przytrzymywanie L2),
- dodatkowo przybliżać obraz (wciśnięcie prawej gałki analogowej - R3) - ułatwia to znacząco oddawanie precyzyjnych strzałów.
Snajperka ma ograniczoną pojemność magazynka, tak więc wyczekujcie momentów pojawiania się na arenie skrzynek i rozbijajcie je żeby uzupełnić zapasy. Przetrwanie trzech fal nagrodzone zostanie dużą liczbą śrubek.
Zmotoryzowane szaleństwo (Vroom Around)
Założeniem tej bitwy jest pokonywanie Bandziorów na motorach (Vroom Goons) w warunkach niskiej grawitacji. Wbrew pozorom nie wpływa to diametrialnie na sposób prowadzenia gry. Największą różnicę zauważycie podczas skoków, które siłą rzeczy wykonywane są nieco wolniej. Dobrym pomysłem jest więc pozostawanie przez dużą część walk na ziemi i wspieranie się głównie widmowym pędem do unikania wrogich ataków.
Do atakowania bandziorów możecie wykorzystywać dowolne bronie, przy czym dobrze żeby były to pukawki cechujące się dużą precyzją ataków podczas walk na średnim i dużym dystansie, dzięki czemu nie będziecie musieli obawiać się częstego pudłowania.
Docelowo musicie przetrwać 3 fale i w kolejnych falach mogą pojawiać się nieco inni przeciwnicy, choć ogólna taktyka walki pozostaje niezmieniona. Nagrodą za zaliczenie wyzwania jest szpiegobot (znajdźka).
Do dwóch razy sztuka (Twice As Nice)
Gra odblokuje tę finałową rundę złotego pucharu dopiero po tym jak zaliczycie 4 poprzednie rundy z tej grupy. Tym razem czeka Was starcie z dwoma bossami, którymi są potwory z brązowej i srebrnej ligi - Troponoga Skolopendra oraz Niemarły Grunthor Sue.
Pewnym pocieszeniem jest to, że nie będzie musieli jednocześnie walczyć z dwoma bossami, gdyż pojawiają się oni po kolei. W momencie rozpoczęcia walk na polu bitwy obecna będzie "tylko" Troponoga Skolopendra. Pamiętajcie przede wszystkim o unikaniu silnych zamachnięć tego bossa, choć niebezpieczne są też rozrzucane miny.
Po tym jak Troponoga straci połowę paska zdrowia opuści chwilowo arenę i na jej miejsce wskoczy Nieumarły Grunthor. W tym przypadku polegajcie na widmowym pędzie i biegu w celu unikania szarż Sue i rzucanych przez bossa głazów.
Stosujcie czasami ataki obszarowe żeby oprócz osłabiania Sue rozprawiać się z towarzyszącymi grunthorowi zwykłymi przeciwnikami.
W finałowej części bitwy powrócicie do atakowania Troponogi. Dodatkowym utrudnieniem trzeciej części bitwy jest znacznie silniejsza obecność zwykłych przeciwników. Starajcie się mimo wszystko koncentrować na osłabianiu Troponogi i eliminujcie tylko tych wrogów, którzy bezpośrednio zagrażają w danym momencie Rivet. Możecie ułatwić sobie nieco walki dzięki przyzwaniu własnych sojuszników polegając na gadżetach Bombardier, Pan Grzybek i Rękawica Zagłady.
Nagrodą za pokonanie obu bossów jest hełm Karbonox. Oferuje on świetną premię do ilości gromadzonych śrubek (mając już wszystkie 3 elementy tego zestawu możecie liczyć na bonus aż 20%).
Dodatkowa informacja - Finałową złotą bitwę możecie powtarzać i otrzymywać dzięki rarytanium pomocne w ulepszaniu broni.