Zadania główne (cz.2) | Samarach północny w Neverwinter Nights 2 Gniew Zehira poradnik Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Biblioteka
11. Powrót na poziom 2
12. Archiwista
13. Biblioteczka - Potężne magiczne zwoje
Na drugim poziomie zacznij od rozmowy z Nessą . Jeżeli uda Ci się ją przekonać, to zdradzi Ci, że w jednej z komnat skryty jest kalendarz , będący pomocny w dostaniu się na kolejny poziom. Nie jest on co prawda potrzebny, ale możesz wypróbować swojego łotrzyka i wysłać go po niego. W drodze do komnaty z kalendarzem musisz cały czas się skradać, aby nie zauważył Cię golem . W dodatku cały korytarz jest zabezpieczony pułapkami, które warto rozbroić choćby dla samych, zdobytych w ten sposób punktów doświadczenia. Kiedy przejdziesz już przez korytarz, wejdź do komnaty i ze skrzyni zabierz kalendarz . Możesz teraz jeszcze wejść do biblioteki, w której znajdziesz zwoje z bardzo silnymi czarami . W pomieszczeniu znajduje się także archiwista , który Cię rozpozna. Przekonaj go, że się myli, ponieważ inaczej będziesz musiał z nim walczyć. Na tym poziomie możesz także porozmawiać z Ar'Sulisem i ograbić kilka skrzyń. Idź teraz do drzwi prowadzących na poziom trzeci . Aby przez nie przejść musisz odpowiedzieć na pytania, które związane są z wcześniej wspomnianym kalendarzem . Poniżej podaję pary pytanie - odpowiedź:
Pełnia Zimy - Zielone Trawy
Topnienie - Letnie Przesilenie
Słoneczny Zenit - Obfite Żniwa
Opadanie Liści - Zimowe Przesilenie
Marpenoth - Mirtul
Alturiak - Młot
Elasias - Tarsakh
Kythorn - Ches.
Poziom 3
0. Powrót na poziom 2
1. Skrzynia - 10000 $, miecz półtoraręczny +3, pawęż +3, różdżka (rzuca czar Przywrócenie)
2. Przełącznik
3. Wejście na poziom 4
Na tym poziomie wszyscy Yuan-Ti są wrogo nastawieni. Jeżeli chcesz po cichu dostać się na kolejny poziom, nie mogą Cię zauważyć. Yuan-Ti znajdują się głównie w zachodniej części lokacji. Po wschodniej stronie porusza się tylko jeden z nich, patrolując tą część. Możesz się przekraść obok niego i dotrzeć do wejścia na kolejny poziom . Musisz tylko uważać na rozłożone wszędzie pułapki i zneutralizować je łotrzykiem. Drzwi na czwarty poziom są otwarte do momentu, aż ktoś Cię zauważy. Jeżeli Yuan-Ti Cię zobaczą, drzwi zostaną zamknięte i będziesz je musiał otworzyć korzystając z przełącznika w jednej z zachodnich komnat. Warto także zajrzeć do komnaty ze skrzynią. Znajdziesz w niej kilka cennych przedmiotów . Jeżeli nie chcesz zostać zauważony, wejdź do tego pomieszczenia jedynie łotrzykiem i użyj Skradania się.
Poziom 4
0. Powrót na poziom 3
1. Mapa świata - Dostępna dopiero po walce
2. Herold Zehira
3. Hierofant N'Safa
4. Zehir
5. Fanatycy
Właśnie dotarłeś na miejsce ostatniej walki (lub przedostatniej jeżeli później postanowisz rozprawić się z Sa'Sani ). Upewnij się, że jesteś do niej odpowiednio przygotowany. Rozdziel swoim postaciom eliksiry lecznicze oraz monety życia i rzuć na swoich bohaterów ochronne zaklęcia. Na początku podsłuchaj część rozmowy między Zehirem i jego sługami , a następnie rozpocznij walkę. Najpierw możesz zająć się fanatykami , którzy ślą na Ciebie co jakiś czas magiczne pociski. Kiedy sobie z nimi poradzisz, skup się na Heroldzie i Hierofancie . Są to trudni przeciwnicy, ale poradzisz sobie z nimi jeżeli będziesz cały czas kontrolował sytuację poprzez leczenie rannych i wskrzeszanie umarłych członków drużyny, a także przywoływanie stworzeń i ciągłe rzucanie czarów. Po skończonej walce czeka Cię jeszcze rozmowa z samym Zehirem . Niestety nie będziesz miał okazji się z nim zmierzyć. Możesz już opuścić tą lokację. Kiedy to zrobisz dostaniesz do wyboru trzy opcje: skończenie gry, dalsze zwiedzanie świata oraz powrót do Sa'Sani . Jeżeli zdecydujesz się na powrót do Sa'Sani będziesz mógł z nią walczyć lub pozwolić jej odejść zmuszając ją do dania Ci pieniędzy (50000 $ ) lub do złożenia przysięgi, że już nikogo nie skrzywdzi. Po walce możesz zabrać pozostałości po niej: naramienniki (premia do pancerza +8), magiczny pierścień (premia do pancerza +3), magiczny amulet (Mądrość +6), magiczny pierścień (swoboda ruchów) .