Poradnik do gry - Informacje podstawowe | Need for Speed ProStreet poradnik Need for Speed ProStreet
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Gra
Rozgrywka w Need For Speed: Pro Street polega na rywalizowaniu z przeciwnikami podczas odbywających się imprez motoryzacyjnych. Przed każdą imprezą, czyli tzw. Dniem Wyścigów (Race Day) musisz wybrać samochody, którymi będziesz startować. Warto od razu wspomnieć, że do pewnych typów wyścigów musisz posiadać samochody o pewnych cechach (np. do Driftu trzeba użyć samochodu tylno-napędowego). Niestety, jeden samochód możesz przypisać tylko do jednego trybu zmagań. Na zjazd możesz zabrać też jedno auto zapasowe.
Kilka podstawowych uwag:
- Jeżeli posiadasz zainstalowanego NFS: Carbon, dostaniesz 10000 kasy ekstra oraz kilka kuponów na naprawy.
- Jeżeli wejdziesz online, założysz konto i zalogujesz się na nim, na Twojego e-maila przyjdzie kod, który po wpisaniu go w odpowiednim miejscu w grze da Ci dodatkowe 10000 kasy (kod działa tylko raz). Jeśli posiadasz stare konto (z NFS Carbon), możesz go używać w NFS: Pro Street - Twoja lista znajomych zostanie przeniesiona dla gry Pro Street.
- Po wygraniu lub uzyskaniu dominacji Dnia Wyścigów (czyli zdobyciu wymaganej liczby punktów) możesz wybrać sobie nagrody, którymi są: (1) kupony na naprawę; (2) pieniądze; (3) części do samochodów, które posiadasz. Zwracaj uwagę, czy nie wygrałeś części, którą możesz polepszyć osiągi swojego auta. Niestety, nagrody dla Ciebie są losowe.
- Warto jechać i wygrywać wszystkie możliwe wyścigi - to zawsze więcej gotówki oraz nagród. Jeżeli brakuje Ci pieniędzy, przejedź jakiś Dzień Wyścigów raz jeszcze.
- Kluczową rzeczą jest zakup lepszych części do auta oraz odpowiednie ustawienie tuningu samochodu.
- Gdy zobaczysz na starcie, że Twoje auto ma mniej koni mechanicznych niż auta przeciwników, nie obawiaj się, nie znaczy to, że na pewno przegrasz. Tak jest przez większą część gry. Konie to nie wszystko.
- Podczas wyścigów będziesz się zderzał i obijał - im większe uszkodzenia, tym bardziej spadnie wydajność Twojego wozu. Naprawiaj go, używając pieniędzy lub specjalnych kuponów. Gdy zniszczysz auto całkowicie, musisz użyć specjalnego kuponu, który przywróci je do użytku.
- Jeżeli naprawa auta kosztuje niewiele, nie marnuj kuponów do naprawy, które kosztują 5000 (możliwe do kupienia). Oczywiście, jeśli masz mało pieniędzy, a naprawa kosztuje 3000-4000 (czy więcej), używaj kuponów. Jeszcze jedna uwaga - nie musisz naprawiać auta za każdym razem, po każdym wyścigu (np. z lekkich uszkodzeń). Możesz wziąć udział w kolejnym wyścigu z lekko uszkodzonym wozem - czasami szkoda kuponów czy pieniędzy, gdy wygrywasz wyścigi bez problemu. Jednak na koniec Dnia Wyścigów lepiej napraw wszystkie uszkodzone auta.
- Do Dnia Wyścigów nie możesz wejść ze zniszczonym lub uszkodzonym samochodem.
- Trasy są dosyć krótkie, a podczas każdego wyścigu w prawym górnym rogu masz wyświetlone, ile % wyścigu już pokonałeś.
- Trik: jeśli masz już mało kuponów, zacznij na zmianę wchodzić i wychodzić w mistrzostwa, jakie przeszedłeś wcześniej (oznaczone dużymi gwiazdami). Wchodzisz, kupony Ci się dodają, wychodzisz. I kolejna "gwiazda". Kupony możesz też normalnie kupić w menu gry, ale w takim wypadku, po co? :)
Poziom wspomagania
Najnowszy NFS posiada trzy poziomy wspomagania ustawiane w opcjach gry:
- Nowicjusz (Casual) - tu gra będzie za gracza... hamować (!) oraz wyznaczać najlepszy tor jazdy. Nie polecam go prawie nikomu - to tryb przeznaczony albo dla bardzo małych dzieci, albo dla ich dziadków, czyli dla ludzi, którzy nie mieli do czynienia z grami wyścigowymi i nie mają jeszcze wyczucia w grach komputerowych.
- Zawodnik (Race) - tutaj gra pomaga jedynie na trudnych zakrętach. Dobry dla graczy, którzy nie mieli za wiele do czynienia z grami wyścigowymi lub też nowy model jazdy (który jednak jest bardziej wymagający niż w ostatnich częściach serii NFS) nie przypadł im do gustu.
- Król (King) - żadnego wspomagania, żadnej pomocy. Ten wybór polecam doświadczonym rajdowcom - to tryb dla ludzi, dla których Pro Street nie jest pierwszą gra rajdową.
Tryby te decydują o poziomie trudności przeciwników. Poradnik powstawał podczas pokonywania gry na poziomie Król. Jeżeli w pewnym momencie zaczniesz mieć problemy z wygrywaniem, zawsze możesz zmienić poziom wspomagania, co od razu będzie miało wpływ na szybkość przeciwników (Opcje -> Rozgrywka -> Wspomaganie).
Sterowanie
Pro Street to nadal arcade, czyli gra zręcznościowa, chociaż ta część NFS'a troszkę zbacza w stronę symulacji. Nie wymaga jednak od gracza aż tak olbrzymiej uwagi (w porównaniu z symulatorami) przy prowadzeniu auta. Niemniej doświadczeni rajdowcy mogą jednocześnie utrudnić sobie sprawę i urealnić rozgrywkę, wyłączając w opcjach wszelkie systemy pomocy w prowadzeniu samochodu (ABS, kontrola trakcji).
Polecam również korzystanie z manualnej skrzyni biegów, co umożliwia lepsze kontrolowanie samochodu. Tym bardziej, że w trybie Drag gracz i tak musi używać ręcznej skrzyni biegów.
Niektóre trasy mogą być bardzo trudne do wygrania przy pomocy klawiatury (co nie znaczy, że jest to niemożliwe). Jednak jeżeli masz możliwość użycia pada, skorzystaj z niej. Oczywiście najlepszym kontrolerem byłaby kierownica.
Dla bardziej doświadczonych graczy posiadających kierownicę twórcy przewidzieli możliwość używania sprzęgła, jednak w przypadku gry zręcznościowej jest to jedynie miły i raczej mało praktyczny dodatek (dający poczuć wyraźną różnicę jedynie podczas Dragów).
Samochody
Pro Street oferuje całą gamę aut, bardzo zróżnicowanych - z różnych półek. Każdy samochód może znaleźć zastosowanie (nawet powolna Toyota Corolla za jedynie 16000, jako auto, którym można pokonać Króla Driftu). Przy kupnie auta musisz od razu wybrać, do jakiego (jeden z czterech) trybu będzie ono przypisane. Uważaj! Nie będziesz mógł już tego zmienić!!! Część aut nie nadaje się do trybu Drift, tutaj możesz używać tylko tylno-napędowych. W miarę postępów w grze będziesz musiał posiadać minimum jedno auto do każdego z trybów. W razie problemów z pieniędzmi niepotrzebne już auta możesz sprzedawać.
Bez wątpienia w Pro Street jest kilka perełek będących jednocześnie najszybszymi autami z grze. Zonda, 911 GT2, Ford GT, Murcielago etc. Jednak prawda jest taka, że z każdego auta poprzez nowe części i tuning da się zrobić przynajmniej dobry wóz.
Online
Gra oferuje szerokie możliwości rywalizacji przez Internet. Możesz rozgrywać pojedynki w poszczególnych Dniach Wyścigów (nawet w Drifcie czy Dragu). Ponadto możesz stworzyć swój własny Dzień Wyścigów. Możesz także wymieniać się ustawieniami aut, wysyłać swoje rekordy wraz z Twoim przejazdem (tzw. "duchy"), porównywać rezultaty. Jeśli masz dużo znajomych lubiących Pro Street, możliwości online zapewnią Ci wiele dodatkowych godzin rozrywki.